Announcement

Collapse
No announcement yet.

amiga 4000T

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    amiga 4000T


    hoi allen ik kan een Amiga 4000T ophalen voor een hele mooie prijs met een cyberstorm mk2 060 en een CyberVision 64 deze machine is gebruikt voor het bewerken van video`s aleen nu heeft de machine 20 jaar ongebruikt gestaan wat zijn de dingen bij een 4000t waar je op moet letten ik weet dat de batterij vervangen is door een knoopcel en weet niet hoe de elco`s zijn zou ik hem gewoon kunnen aan zetten en hopen dat hij opstart of zijn er nog speciale dingen waar op te letten Gr Robbert

    #2
    Ik weet het niet zeker, maar volgens mij heeft de A4000T een knoopcel batterij af-fabriek.
    Maar hij is niet ongevoelig voor lekkende condensatoren. Een recap is zeer aan te raden, bijv. door TSB

    Comment


      #3
      Hoi PRS ik ga zeker de caps vervangen ik wil dit zelf doen of laten doen ik hoop dat de schade mee valt
      ik had ook nog een andere vraag ik heb voor mijn 4000D een elbox mediator kan ik deze ook gebruiken voor de tower of moet ik daar echt de tower verzie voor halen ?

      Comment


        #4
        Ik verwacht dat het wel werkt, maar fysiek niet gaat passen. De insteek kaarten van een A4000d liggen evenwijdig aan het moederboard in de kast. Die van een A4000t staan er loodrecht op, en dus een ander daughterboard

        Comment


          #5
          Originally posted by robbert View Post
          Hoi PRS ik ga zeker de caps vervangen ik wil dit zelf doen of laten doen ik hoop dat de schade mee valt
          ik had ook nog een andere vraag ik heb voor mijn 4000D een elbox mediator kan ik deze ook gebruiken voor de tower of moet ik daar echt de tower verzie voor halen ?
          De echte 4000T heeft geen daughterboard, de Zorro sloten zitten op het moederbord. De Mediator 4000D gaat dan ook nooit passen of werken. Elbox heeft voor de 3000 en 4000 tower deze gemaakt:

          http://eu-shop.elbox.com/en_GB/p/Med...-3V-MK-III/623
          Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

          Comment


            #6
            Originally posted by robbert View Post
            hoi allen ik kan een Amiga 4000T ophalen voor een hele mooie prijs met een cyberstorm mk2 060 en een CyberVision 64 deze machine is gebruikt voor het bewerken van video`s aleen nu heeft de machine 20 jaar ongebruikt gestaan wat zijn de dingen bij een 4000t waar je op moet letten ik weet dat de batterij vervangen is door een knoopcel en weet niet hoe de elco`s zijn zou ik hem gewoon kunnen aan zetten en hopen dat hij opstart of zijn er nog speciale dingen waar op te letten Gr Robbert
            En?

            Heb je de A4000t al binnen, en hoe bevalt ie…

            Comment


              #7
              Zijn hier foto's van?

              Comment

              Working...
              X