Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vampire Firebird en IceDrake

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Vampire Firebird en IceDrake

    In kort: de Vampire V4 ( is een standalone eenheid ) komt nu nu ook beschikbaar voor A500, A1000 en A2000. De kaart heet Firebird. Dezelfde kaart voor A1200 heet IceDrake.
    • 68080 ( Vampire's eigen 680x0 processor)
    • 512 MB geheugen
    • 16 Bit audio
    • 2x IDE
    • 100 MBit ethernet
    • USB Joystick aansluiting
    De eerste modellen worden schijnbaar al getest. Productie zal ergens Q1 2022 op gang komen, volgens Gunnar.

    Of deze features echt overtuigend zijn moet de toekomst uitwijzen.De echt handige features die iedereen wellicht wel wil hebben zitten er niet op: USB als media storage.

    Bron:

    http://www.apollo-core.com/knowledge.php?b=1&note=35987
    Last edited by Roel007; 04-07-2021, 21:45. Reason: Vergissing in de specificaties
    Amiga 1200, IMac MorphOS

    #2
    Er zit natuurlijk wel ethernet op, dan hoef je je je usb stick helemaal niet meer te gebruiken. Gewoon je Amiga in je netwerk, zoals ieder ander apparaat..
    Wat interessant is is de mogelijkheid om AGA output over de hdmi te doen, dan hoef je niet te switchen tussen native en SAGA / rtg, scheelt de aanschaf ve scandoubler :)
    Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

    Comment


      #3
      Prachtige kaart voor mijn Amiga-2000.
      Maar helaas 28 jaar te laat! Zou toen de redding van de Amiga zijn geweest

      Comment


        #4
        Niet verwacht, maar hou het bij de 68030. De 68060 kaarten worden belachelijk duur en zijn schaars tenzij je een Beta tester bent. Begrijpelijk, dat de verleiding groot is voor een super snelle Vampire A1200 V4 (IceDrake).
        [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
        A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
        [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
        [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
        C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

        [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
        [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
        AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
        [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

        Comment


          #5
          Originally posted by Benny View Post
          Er zit natuurlijk wel ethernet op, dan hoef je je je usb stick helemaal niet meer te gebruiken. Gewoon je Amiga in je netwerk, zoals ieder ander apparaat..
          Precies zo doe ik het ook al jaren.

          [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

          Comment


            #6
            Originally posted by MrZ View Post

            Precies zo doe ik het ook al jaren.
            Mmmm, schijnbaar heb ik een aantal goede internet tools gemist. Ik draai ook MorphOS maar zelfs daar is de webbrowser nog so-so geschikt om te surfen op het internet. Laat staan op 128MB amiga geheugen. FTP gebruiken om bestanden over te zetten? Onhandig: eerst downloaden naar je ftp server, dan op de amiga downloaden.

            Welke tools zijn handig aan de Amiga kant en welke aan de Mac/Windows kant?
            Amiga 1200, IMac MorphOS

            Comment


              #7
              Ik gebruik een USB-stick in mijn router als doorgeefpunt: bereikbaaar voor PC zowel als de Amiga's (mounten via smbfs).

              Comment


                #8
                Originally posted by Roel007 View Post

                Mmmm, schijnbaar heb ik een aantal goede internet tools gemist. Ik draai ook MorphOS maar zelfs daar is de webbrowser nog so-so geschikt om te surfen op het internet. Laat staan op 128MB amiga geheugen. FTP gebruiken om bestanden over te zetten? Onhandig: eerst downloaden naar je ftp server, dan op de amiga downloaden.

                Welke tools zijn handig aan de Amiga kant en welke aan de Mac/Windows kant?
                Sorry, maar Morphos heeft de allerbeste browser van alle Amiga's. En misschien ook wel de beste mailer van dezelfde maker :)

                ​​Je hebt er wel power voor nodig, dan merk je dat een 1,5Ghz aan zijn grenzen komt. Maar probeer eens een site op een oude ipad te laden, dan doet de Mac PPC het bijzonder goed !

                Mogelijkheden zat op de Amiga, naast ftp heb je ook smb ondersteuning, en onder os4 ook Dropbox. Genoeg keuze, alleen niet out of the box.

                Trouwens downloaden werkt eigenlijk op elke Amiga type toch wel goed ? Het meeste staat op Aminet.
                Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

                Comment


                  #9
                  Originally posted by PMS View Post
                  Prachtige kaart voor mijn Amiga-2000.
                  Maar helaas 28 jaar te laat! Zou toen de redding van de Amiga zijn geweest
                  Lol 28 jaar terug kwam de Pentium uit, de Vampire 4 is zelfs sneller :)
                  Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

                  Comment


                    #10
                    Tja. Ik weet niet goed wat ik hier nou van moet vinden. Op zich vind ik het mooi dat er toch een V4 komt voor inbouw in Amiga's. En mooie specs heeft-ie!

                    Maar het klopt niet met het verhaal van de mensen achter de Vampire. V2 zou het finale product zijn als add-on accelerator, en als je meer wilde moest je naar de V4 standalone. Bij V2 zijn ook een aantal beloftes gemaakt die niet waargemaakt zijn, of later zelfs weer ingetrokken zijn. Ik ben heel benieuwd of er nu nog verdere ontwikkelingen gaan komen op de V2, ik zal het pas geloven als ik het zie. Ben dus persoonlijk blij dat ik de V2 aan me voorbij heb laten gaan toen ik, na 15 maanden op de wachtlijst, aan de beurt was om er een te kopen.

                    Positiever geredeneerd kan ook gesteld worden dat het fijn is dat ze alsnog het licht hebben gezien, en alsnog aan de vraag voor een interne V4 accelerator tegemoet gaan komen. Als het af is, betaalbaar is, goed werkt, en alles biedt wat ze beloven dan zou er best nog eens eentje deze kant op kunnen komen, maar het gevoel blijft voor nu dubbel.
                    Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

                    Comment


                      #11
                      Originally posted by VosCoBoss View Post
                      Tja. Ik weet niet goed wat ik hier nou van moet vinden. Op zich vind ik het mooi dat er toch een V4 komt voor inbouw in Amiga's. En mooie specs heeft-ie!

                      Maar het klopt niet met het verhaal van de mensen achter de Vampire. V2 zou het finale product zijn als add-on accelerator, en als je meer wilde moest je naar de V4 standalone. Bij V2 zijn ook een aantal beloftes gemaakt die niet waargemaakt zijn, of later zelfs weer ingetrokken zijn. Ik ben heel benieuwd of er nu nog verdere ontwikkelingen gaan komen op de V2, ik zal het pas geloven als ik het zie. Ben dus persoonlijk blij dat ik de V2 aan me voorbij heb laten gaan toen ik, na 15 maanden op de wachtlijst, aan de beurt was om er een te kopen.

                      Positiever geredeneerd kan ook gesteld worden dat het fijn is dat ze alsnog het licht hebben gezien, en alsnog aan de vraag voor een interne V4 accelerator tegemoet gaan komen. Als het af is, betaalbaar is, goed werkt, en alles biedt wat ze beloven dan zou er best nog eens eentje deze kant op kunnen komen, maar het gevoel blijft voor nu dubbel.
                      Er is idd zelfs nog een alfa van AGA vd V2, aan de andere kant is er wel altijd gezegd dat je de kaart koopt zoals hij is, met de features die er nu inzitten.

                      Kwa betaalbaarheid staat op de site 450ex btw.
                      Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

                      Comment


                        #12
                        Originally posted by Benny View Post
                        Er is idd zelfs nog een alfa van AGA vd V2, aan de andere kant is er wel altijd gezegd dat je de kaart koopt zoals hij is, met de features die er nu inzitten.
                        Kwa betaalbaarheid staat op de site 450ex btw.
                        Het is helemaal waar dat je zoiets moet kopen voor wat het kan op het moment van aankoop. Dat is ook het merendeel van de tijd verkondigd door de makers. Er zijn echter wel degelijk features aangekondigd die nooit kwamen, die informatie is later weer verwijderd en ontkend. Dat maakt dat mijn vertrouwen in de makers zich niet op 100% bevindt.

                        450 euro vind ik redelijk, hoewel met BTW daar nog een leuke 90 euro bij komt. Zou mooi zijn als er een inruilactie zou komen voor huidige V2-eigenaren.
                        Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

                        Comment


                          #13
                          Originally posted by VosCoBoss View Post

                          Zou mooi zijn als er een inruilactie zou komen voor huidige V2-eigenaren.
                          Op een of andere manier heb ik het vermoeden dat je 2e hands een betere deal krijgt als met inruilen.
                          Er zijn altijd mensen die de knip niet wagenwijd open willen trekken voor een uitbreiding.
                          Ik zou wel de oude te koop zetten voor dat de nieuwe uit is , anders is het aanbod uiteraard een stuk groter van oude revisies.


                          Comment


                            #14
                            Originally posted by VosCoBoss View Post
                            Tja. Ik weet niet goed wat ik hier nou van moet vinden. Op zich vind ik het mooi dat er toch een V4 komt voor inbouw in Amiga's. En mooie specs heeft-ie!

                            Maar het klopt niet met het verhaal van de mensen achter de Vampire. V2 zou het finale product zijn als add-on accelerator, en als je meer wilde moest je naar de V4 standalone.
                            Het zou natuurlijk zo maar kunnen zijn dat de verkoop tegenvalt , omdat veel mensen de amiga niet alleen als core willen zien, maar ook gevoel hebben bij het kastje eromheen.
                            Voor mij is een amiga pas een amiga als het een amiga is .... ehhhh je snapt het wel :)
                            ik vermoed dat veel mensen toch liever een machine op het burea hebben staan die ze vroeger vlinders in de buik bezorgde , anders is het een veredelde emulator.
                            (geen intentie om een emulator discussie te starten)

                            Comment


                              #15
                              Tja, de amiga is voor mij het kastje met het toetsenbord en daarin een turbokaart. De huidige V2 is heel fijn omdat ik nu standaard RTG heb, een snelle "processor" en 128 MB geheugen. De Firebird/IceDrake worden niet sneller, hebben 4x zo veel geheugen ( heb ik zoveel geheugen nodig??? ) en 16 bits audio.Tja, daar gaat delitracker geen mooier geluid van maken.

                              Ook de beloofde AGA over HDMI is niet hard, als je goed leest in een van de eerste reacties schrijven ze "we onderzoeken dat". Vele reposts verder lijkt het wel een beloofde feature van de IceDrake en Firebird.

                              Ze moeten Gunnar als spreekbuis weghalen en iemand uitzoeken die helder zegt ja of nee, want hun verhalen gaan alle kanten op. Vandaar: koop de IceDrake of de Firebird op basis van de features die ze dan hebben als je dat belangrijk of leuk vindt. Realiseer je ook dat er over 4 a 5 jaar weer een volgende kaart klaar ligt, Het Apollo Team bedenkt immers zelf wat ze leuk vinden en wat ze er in willen stoppen.





                              Amiga 1200, IMac MorphOS

                              Comment

                              Working...
                              X