Announcement

Collapse
No announcement yet.

Amiga OS3.2 uitgekomen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Originally posted by Retro-Updates.com View Post
    AmigaOS 3.2 is weer verkrijgbaar inclusief diskette setjes.

    AmigaOS 3.2 | Retro-Updates.com
    MMM, mijn 1200 heeft een Vampire, geen Gotek en geen CD rom lezer. Ik zou wel naar 3.2 willen overstappen maar wil weten:
    - kan ik de CDrom bestellen
    - en floppies
    - en daarna ook via Hyperion de 3.2.1 updates downloaden?

    De kickstart kan ik via vampireflash/kick gebruiken, de floppies heb ik nodig om 3.2 te installeren want dat werkt niet vanaf losse ADF files. Die opmerking over de updates naar aanleiding van het feit dat ik via amigastore 3.1.4 had aangeschaft maar ik heb nooit de registratie info gekregen van ze waardoor ik nooit bij Hyperion de updates kon downloaden.


    Amiga 1200, IMac MorphOS

    Comment


    • MrZ
      MrZ commented
      Editing a comment
      Ze hebben een soort van Amiga PE gemaakt las ik voor 3.2 (best nice) dus als je nog een PC hebt met CD/DVD lezer kun je onder WinUAE bijvoorbeeld de inhoud van de CD op je Amiga HDD (bij mij is dat een CF kaart) zetten en vanaf daar de installatie doen. kun je ook meteen de update downloaden en er achteraan installeren.
      Voor mijn A600 met Vamprie heb ik het ook ongeveer zo aangepakt destijds, heb een basis 3.9 installatie gemaakt onder UAE waar ik iig de A600 kon booten en aan het netwerk kon verbinden.
      Om bestanden te delen tussen Amiga en PC gebruik ik FTPmount aan de Amiga kant en Filezilla FTP server aan de PC kant.
      Die combi werkt ook mooi snel ongeveer 1 MB/Sec van netwerk naar HDD en 1,8 MB /sec naar ramdisk downloaden.

    #32
    Vandaag ben ik bezig geweest om de Kickstart ROMs 3.2 te installeren in de Amiga 4000.

    Wat ik wel opvalt is dat mijn Big RAM Plus kaart in combinatie met Cyberstorm MK1 060 weer vaak vastlopers had dan met Kickstart 3.1.4.
    Als je van floppy wilt installeren is het handig om disk 9 Diskdocter te kopiëren anders kun je niet verder met de installatie.

    Comment


      #33
      Originally posted by amiga1260 View Post
      Vandaag ben ik bezig geweest om de Kickstart ROMs 3.2 te installeren in de Amiga 4000.

      Wat ik wel opvalt is dat mijn Big RAM Plus kaart in combinatie met Cyberstorm MK1 060 weer vaak vastlopers had dan met Kickstart 3.1.4.
      Als je van floppy wilt installeren is het handig om disk 9 Diskdocter te kopiëren anders kun je niet verder met de installatie.
      Wat is er aan de hand waarvoor je Diskdocter nodig hebt? De partitie was al voorzien van PFS3. Diskdocter kan daar niets mee of is er iets met de disks aan de hand? Ik las ergens dat je 3.2 ook kan gebruiken op 3.1.4 kickstart. Ik weet niet of dat waar is, maar wie weet draait het dan wel stabiel.
      Last edited by Roel007; 28-05-2021, 23:13.
      Amiga 1200, IMac MorphOS

      Comment


        #34
        Diskdoctor schijf heeft die nodig voor de installatie van AmigaoOS 3.2.
        Verder heb ik AmigaOS 3.2 geinstalleerd op de CD32 met SX32 Zonder problemen en daarna heb ik die getest op de TF328 en TF330 zonder problemen.
        Ik heb het ook getest op eenm Amiga 1200 met Kickstart 3.2 ROM en Blizzard 1230IV zonder problemen.

        Comment


        • AmigaLover
          AmigaLover commented
          Editing a comment
          Heb ook mijn AmigaOS 3.2 besteld. Systeem is een Amiga1200 met Blizzard 1230IV turbokaart. Goed om te lezen dat installatie geen problemen oplevert👍

        • AMIGA JOHAN
          AMIGA JOHAN commented
          Editing a comment
          Heb zelf twee Blizzard 1230 IV’s en moet nog wachten op de AOS 3.2. Wil het alleen doen met de A1200 op de ACA500Plus hou ik nog AOS 3.1.4.1 - BestClassicWB 1.5.

        #35
        Originally posted by Roel007 View Post
        - en daarna ook via Hyperion de 3.2.1 updates downloaden?
        Eh, heb ik iets gemist?

        Comment


        • spud
          spud commented
          Editing a comment
          Ik heb 3.2 geregistreerd bij Hyperion, maar er is niks te zien van een 3.2 update daar.

        • AMIGA JOHAN
          AMIGA JOHAN commented
          Editing a comment
          Hoorde via een halvegare op YouTube, dat Hyperion bezig is met AOS 3.2.1. Val me op, dat veel mensen klooien met AOS 3.2 vooral de Amerikanen.

        #36
        3.2 iso gedownload (legaal bij amigastore.eu). Vampire voorzien van de 3.2 kickstart en geïnstalleerd. Loopt als een zonnetje.
        Amiga 1200, IMac MorphOS

        Comment


          #37
          Originally posted by AMIGA JOHAN View Post
          Hoorde via een halvegare op YouTube, dat Hyperion bezig is met AOS 3.2.1. Val me op, dat veel mensen klooien met AOS 3.2 vooral de Amerikanen.
          Ik ben wel tevreden met 3.2. Na het flashen van de 3.2 rom in Vampire heb ik hem nog nooit zo snel zien starten.
          Als Hyperion met 3.2.1 bezig is, dan zijn dat eerder de vrijwilligers op het English Amiga Board want Hyperion zelf doet niks, behalve geld vangen.
          Voor de rest, als er een nieuwe versie komt zien we wel weer.
          Amiga 1200, IMac MorphOS

          Comment


            #38
            Originally posted by Roel007 View Post

            Ik ben wel tevreden met 3.2. Na het flashen van de 3.2 rom in Vampire heb ik hem nog nooit zo snel zien starten.
            Als Hyperion met 3.2.1 bezig is, dan zijn dat eerder de vrijwilligers op het English Amiga Board want Hyperion zelf doet niks, behalve geld vangen.
            Voor de rest, als er een nieuwe versie komt zien we wel weer.
            Ga vandaag met AOS 3.2 beginnen met de A1200.

            Hyperion heeft toch 60 mensen nodig gehad geduurde 2 jaar zal wel veel vrijwilligers bijzitten van EAB. Vind het uitzonderlijk, dat er nog steeds leven zit met onze geliefde AMIGA’s. Vond AOS 3.1.4 al een grote stap vooruit tegenover AOS 3.1. Ben benieuwd hoe AOS 3.2 mij bevalt en dat wederom een aanvulling komt zoals met BestWB.

            Misschien is het hier opgevallen, dat ik 6 maanden niks heb gedaan met mij A500/A1200’s. Was volop met de C64/TC64 V1 bezig was wat verwaarloosd met al de langdurige A1200 projecten. Mooie glazen bureau pas gekocht (zie foto) en wacht nog op de zwarte lederen slede stoelen. Helaas is mij tweede Bose speaker set opgeblazen en moet ik tot 30 September wachten voor een nieuwe. Hopelijk duurt het niet lang meer van Jens zijn ACA1234-55 en vooral de ACA1260.

            Click image for larger version  Name:	9FB552D9-161E-4330-A3B0-F7483F258894.jpeg Views:	0 Size:	245.1 KB ID:	27044
            Last edited by AMIGA JOHAN; 05-06-2021, 10:11.
            [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
            A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
            [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
            [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
            C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

            [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
            [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
            AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
            [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

            Comment


              #39
              Hallo,
              Bezoek regelmatig deze site om de stand van zaken in Amiga land bij te houden.
              Heb zelf een Amiga 1200 met een turbokaart van phase5 68030 met 32 MB geheugen. Heb moederbord laten recappen door tsb.
              Momenteel draait het op kickstart 39.106 en workbench 40.42. Twee harde schijven: Seagate model ST3144A en een Quantumbigfoot 51/4 inch.
              Geheel ingebouwd in een Microvitec kast.

              Nu heb ik AmigaOS 3.2 met roms besteld en ook in mijn bezit. Heb de roms in geprikt en zie de kickstart3.2 bootscherm.
              Probleem is nu hoe maak ik install diskettes aan.(Heb genoeg disketten liggen). Heb een cdrom en in een ver verleden draaide ik software via cdrom op mijn amiga
              Ik weet dat je adf files terug kan zetten op disk. Alleen Amiga is barebone. Kan niet via Amiga het internet op.

              Zat zelf te denken om de nieuwe roms uit te halen de oude er weer in en dan systeem weer opstarten.
              Punt is nu hoe de adf files die op deAmigaOS3.2 cd staan op disketten te krijgen.

              Zag wel op youtube dit: https://www.youtube.com/watch?v=aJ0g7lQQVus
              Ben ook op deze site geweest: https://amiga.robsmithdev.co.uk/
              Ziet er veelbelovend uit, maar voor dit moment niet haalbaar.

              Hebben jullie tips hoe dit op te lossen

              Comment


              • AMIGA JOHAN
                AMIGA JOHAN commented
                Editing a comment
                Je heb de optie om alles van de CD-ROM over te zetten naar een CF kaartje. De CF kaartje gebruiken in de PCMCIA van de A1200. En je kan ADF overzetten naar je Diskettes. Heb dat laten doen en heb het nu op een CF kaartje staan. Voor mij is de CD-ROM nutteloos, maar hou het vanwege de serial nummer van Hyperion.
                Last edited by AMIGA JOHAN; 05-06-2021, 23:36.

              • AMIGA JOHAN
                AMIGA JOHAN commented
                Editing a comment
                Kan zelf niet zonder de PCMCIA adapter.

              #40
              Zijn de nieuwe roms niet stiekem in staat om van de cd-rom te starten?
              En anders evt op de pc met een ide-usb adapter een 'oude' HD amiga-ready maken met bv winuae?
              Last edited by amiga_tvn; 05-06-2021, 22:36.

              Comment


              • AmigaLover
                AmigaLover commented
                Editing a comment
                Weet niet of de nieuwe roms van cd cdrom kan opstarten. Heb dat niet kunnen vinden.
                Tweede optie ga ik uit proberen, maar als er andere oplossingen zijn hoor ik het graag.
                Thanx

              #41
              Originally posted by AmigaLover View Post
              Hallo,
              Bezoek regelmatig deze site om de stand van zaken in Amiga land bij te houden.
              Heb zelf een Amiga 1200 met een turbokaart van phase5 68030 met 32 MB geheugen. Heb moederbord laten recappen door tsb.
              Momenteel draait het op kickstart 39.106 en workbench 40.42. Twee harde schijven: Seagate model ST3144A en een Quantumbigfoot 51/4 inch.
              Geheel ingebouwd in een Microvitec kast.

              Nu heb ik AmigaOS 3.2 met roms besteld en ook in mijn bezit. Heb de roms in geprikt en zie de kickstart3.2 bootscherm.
              Probleem is nu hoe maak ik install diskettes aan.(Heb genoeg disketten liggen). Heb een cdrom en in een ver verleden draaide ik software via cdrom op mijn amiga
              Ik weet dat je adf files terug kan zetten op disk. Alleen Amiga is barebone. Kan niet via Amiga het internet op.

              Zat zelf te denken om de nieuwe roms uit te halen de oude er weer in en dan systeem weer opstarten.
              Punt is nu hoe de adf files die op deAmigaOS3.2 cd staan op disketten te krijgen.

              Zag wel op youtube dit: https://www.youtube.com/watch?v=aJ0g7lQQVus
              Ben ook op deze site geweest: https://amiga.robsmithdev.co.uk/
              Ziet er veelbelovend uit, maar voor dit moment niet haalbaar.

              Hebben jullie tips hoe dit op te lossen
              Click image for larger version

Name:	E082BB70-A0F4-4112-8DA4-751654464220.jpeg
Views:	425
Size:	265.1 KB
ID:	27056
              [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
              A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
              [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
              [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
              C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

              [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
              [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
              AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
              [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

              Comment


                #42
                Als je een A1200 wilt updaten, hoeveel ROM's moet je dan bestellen?

                Comment


                  #43
                  Bedoel je kant en klaar bij een shop? Dan koop je gewoon een AmigaOS 3.2 voor A1200 met ROMs en krijg je 2 ROMs erbij.

                  Als je ze daarentegen zelf wil branden, heb je dus 2 lege ROM chips nodig.

                  Comment


                    #44
                    Originally posted by AmigaLover View Post
                    Hallo,
                    Bezoek regelmatig deze site om de stand van zaken in Amiga land bij te houden.
                    Heb zelf een Amiga 1200 met een turbokaart van phase5 68030 met 32 MB geheugen. Heb moederbord laten recappen door tsb.
                    Momenteel draait het op kickstart 39.106 en workbench 40.42. Twee harde schijven: Seagate model ST3144A en een Quantumbigfoot 51/4 inch.
                    Geheel ingebouwd in een Microvitec kast.

                    Nu heb ik AmigaOS 3.2 met roms besteld en ook in mijn bezit. Heb de roms in geprikt en zie de kickstart3.2 bootscherm.
                    Probleem is nu hoe maak ik install diskettes aan.(Heb genoeg disketten liggen). Heb een cdrom en in een ver verleden draaide ik software via cdrom op mijn amiga
                    Ik weet dat je adf files terug kan zetten op disk. Alleen Amiga is barebone. Kan niet via Amiga het internet op.

                    Zat zelf te denken om de nieuwe roms uit te halen de oude er weer in en dan systeem weer opstarten.
                    Punt is nu hoe de adf files die op deAmigaOS3.2 cd staan op disketten te krijgen.

                    Zag wel op youtube dit: https://www.youtube.com/watch?v=aJ0g7lQQVus
                    Ben ook op deze site geweest: https://amiga.robsmithdev.co.uk/
                    Ziet er veelbelovend uit, maar voor dit moment niet haalbaar.

                    Hebben jullie tips hoe dit op te lossen
                    Ik heb het geïnstalleerd door de inhoud van de CD rom op een CF kaart te zetten. Deze in te pluggen. Daarna een Assign AmigaOS32.CD: cf0: uit te voeren in de CLI.
                    Daarna kun je via de installer op de CF de installatie uitvoeren. De installer ziet de ADF folder en haalt de juiste bestanden er uit voor installatie.
                    Amiga 1200, IMac MorphOS

                    Comment


                      #45
                      Originally posted by Roel007 View Post

                      Ik heb het geïnstalleerd door de inhoud van de CD rom op een CF kaart te zetten. Deze in te pluggen. Daarna een Assign AmigaOS32.CD: cf0: uit te voeren in de CLI.
                      Daarna kun je via de installer op de CF de installatie uitvoeren. De installer ziet de ADF folder en haalt de juiste bestanden er uit voor installatie.
                      Werkt inderdaad prima... Duurde wel takke-lang om erop te zetten, maar dat kan aan mijn pc gelegen hebben (veel kleine bestandjes). Straks nog maar een keer een echt 'schone' install doen, er staat nu nog het nodige op mijn systemschijf wat mogelijk vervuilend werkt, waardoor ik niet echt kan beoordelen wat er nog aan aanvullende utils nodig is.

                      Maar install werkt echt netjes. Auto wisselen van adf bestanden en zo... Prima!

                      Comment

                      Working...
                      X