Announcement

Collapse
No announcement yet.

Amiga DB23-Scart en CA-PSU

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Amiga DB23-Scart en CA-PSU

    Ik heb van de week bij Jens de CA-PSU besteld.
    Vanmorgen aangesloten en.. nou geen groen lampje op de 12V-5V adapter (die met de aan/uit knop).

    Op het forum heeft Jens het erover dat sommige oplossingen die gebruik maken van de DB23 RGB connector, spanning teruglekken. Dat daardoor de CA-PSU niet aangaat.
    Nu heb ik dus een DB23 + Audio -> Scart kabel. Hiervan de DB23 eruit getrokken en de CA-PSU doet het prima, Amiga start ook op.
    Audio tulpstekkers erin of eruit, maakt helaas geen verschil.

    Nu ben ik dus helemaal aangewezen op de DB23-> Scart oplossing (ik heb nu 2 van die Scart-HDMI boxjes en genoeg monitoren, maar niks op 15Khz.

    Iemand die weet of dit altijd een issue is bij de DB23->Scart kabel? Of dat een nieuwe aanschaffen zou kunnen helpen? Ik heb geen idee meer waar de kabel vandaan komt, ik heb die kabel nu een paar jaar, maar deze is in die tijd niet veel gebruikt.
    [SIZE=10px][COLOR=#999999][A1200 TF1230, Indivision AGA mk3, Lyra3][A1200 1221lc][A600][CD32+TF330][Mac Mini G4 MorphOs][Allerhande Pi's NESPi4(Amikit), Gpi1+2(recalbox/retropie), Pi400(Pimiga)] en [Steamdeck] met een Dell P2210T[/COLOR][/SIZE]

    #2
    Kun je een foto van je scartkabel en scartboxjes maken?
    Welke Amiga heb je aan de CA-PSU aangesloten?
    Je kunt als je een TV hebt via de TV Modulator met een antennekabel aansluiten om te testen?

    Het kan ook zijn dat de scart naar HDMI boxjes de stroom naar je Video poort van je Amiga lekt, waardoor er sluiting komt en dat je met de CA-PSU niet meer opstart.
    Last edited by amiga1260; 21-04-2021, 14:40.

    Comment


      #3
      Ik gebruik zelf ook een ca-psu in combinatie met db23-scart. Is geen probleem. Een nieuwe kabel zou het probleem best kunnen oplossen, maar op de gok spullen aanschaffen kan in de papieren lopen. Als je de mogelijkheid hebt zou je eens direct op scart kunnen proberen, zonder zo’n hdmi-box ertussen.
      Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

      Comment

      Working...
      X