Announcement

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met RGBtoHDMI?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Iemand ervaring met RGBtoHDMI?

    Ik zat es effe te kijken naar dat RGBtoHDMI project (https://github.com/hoglet67/RGBtoHDMI/releases) wat als ik het goed snap een lowcost oplossing is om HDMI uit je amiga (en vele andere retro computers) te krijgen met behulp van een Pi Zero..

    Ik vroeg me af of iemand hier al ervaring mee heeft opgedaan? Wat is de beeldkwaliteit? Artifacts? Noise/sparkles? Hoe gaat het schakelen tussen de verschillende screenmodes? Enzovoort enzovoort ..

    Edit: ik zag dat kipper2k zich er ook mee bemoeid ... Dat maakt me dan wel weer blij

    #2
    Jazaker. Beeldkwaliteit is erg goed. ook geen vertraging.
    Zie youtube filmpjes van Jan Beta op mijn webshop:

    Nieuw & verwacht | Retro-Updates.com (retro-updates.com)
    Er is overigens een versie voor de A500, maar ook een VideoSlot versie voor de A2000 en A3000.
    Hiervoor heb ik ook een framepje met daarin de HDMI connector en resetbutton voor onscreenconfig.

    RGB naar HDMI Video-Adapter board voor Amiga 2000 en 3000 | Retro-Updates.com (retro-updates.com)
    AMIGA 500 RGB naar HDMI (Intern) oplossing [VERWACHT] | Retro-Updates.com (retro-updates.com)
    Last edited by Retro-Updates.com; 27-03-2021, 13:42.

    Comment


      #3
      Click image for larger version

Name:	RGBtoHDMI_shifted_line.jpg
Views:	431
Size:	626.6 KB
ID:	26791

      Ik heb even op YouTube zitten kijken en zag op gegeven moment (tijdens Giana Sisters) in een flits iets waarvan ik dacht "huh?". Nog een keer kijken ... nog een keer kijken ... en ja ... 1 lijn is verschoven (zie lijn in het midden van bijgevoegd plaatje). Ik vroeg me af hoe vaak dit soort dingen gebeuren met deze RGBtoHDMI?

      Comment


        #4
        Heb ik nog niet gezien. wellicht speelt het soort monitor wat aangesloten is nog een rol? Volgens mij gebruikt Jan een HDMI box met meerdere inputs naar en single HDMI naar zijn monitor.
        Zou niet direct moeten uitmaken denk ik maar wie weet.

        Comment


          #5
          Denk dat het in de RGB naar HDMI conversie zit ... Een hele lijn verschoven heb ik nog nooit van gehoord bij HDMI ...

          Comment


            #6
            Klinkt inderdaad raar. eens zien of er op iets bekend is bij de makers van de software op de Raspberry PI staat.

            Comment


              #7
              Even wat gezocht maar kan niets vinden. Wellicht een config setting in combinatie met de gebruikte monitor?

              Ook hier niets gemeld:
              Amiga Now Includes HDMI By Way Of A Raspberry Pi Daughterboard | Hackaday

              Heb je zelf al een RGBnaarHDMI board zodat je zelf kan testen?
              Wanneer je interesse hebt kunnen we misschien wat afspreken dat je een board test ? Stuur maar een PM.

              Comment


                #8
                Ik zie op Releases · hoglet67/RGBtoHDMI (github.com) dat de software release van 6 dagen geleden (20210322_f771e51 Release) oa in de release notes heeft staan:
                Wellicht heeft het item 'Improved scaline support' betrekking op hetgeen je is opgevallen.

                New Features (Highlights)
                • Auto resolution and refresh rate (based on monitor EDID)
                • Resolution and refresh rate settings now seperate
                • Option to display resolution & refresh rate at power on
                • Support 12bpp capture into a 16bpp Framebuffer
                • Continuous PLL Calibration
                • Added 12x and 16x dividers
                • Support New Amiga interfaces (C0pperDragon)
                • Support New Atari ST interfaces
                • Improved Scanline support
                • Improved NTSC Artifact support
                • DAC values now specified in volts
                • Support menu navigation with a single push button (simple mode)
                • Save Log and EDID to SD Card for debugging
                • Update CPLD Menu move to top level
                • New Palette Menu with brt/cont/sat/tint/gamma adjustment for all palettes
                • New Test Monitor for 50Hz Support Menu
                • HDMI Mode (HDMI vs DVI) now configurable
                • Added overclocking options to the Settings Menu
                • Support multiple saved configurations per Profile (Primary, Alt-1, ..., Alt-4)

                Comment


                  #9
                  Ik heb er ook eentje in een A500 steken. Ziet er inderdaad erg strak uit. Wel maar heel kort mee getest. Paar gams, meeste games werken prima. Maar in Kick Off 2 Final Whistle heb ik blauwe flickerende pixels/artefacts, alleen tijdens de wedstrijden zelf. Iemand dit ook al ervaren?

                  Comment


                    #10
                    Originally posted by spud View Post
                    Ik heb er ook eentje in een A500 steken. Ziet er inderdaad erg strak uit. Wel maar heel kort mee getest. Paar gams, meeste games werken prima. Maar in Kick Off 2 Final Whistle heb ik blauwe flickerende pixels/artefacts, alleen tijdens de wedstrijden zelf. Iemand dit ook al ervaren?
                    Er zijn regelmatig updates van de software die op de Raspberry PI MircoSD staat. Wellicht gebruik je oudere software? (laatste update is van 22 maart 2021: Releases · hoglet67/RGBtoHDMI (github.com))
                    Last edited by Retro-Updates.com; 29-03-2021, 08:42.

                    Comment


                      #11
                      Ik vermoed ook wel dat het opgelost kan/zal worden ... ziet eruit als een actieve groep mensen die ermee bezig zijn. Desondanks heb ik geleerd dat je moet kopen voor wat het nu is .. niet voor wat beloofd wordt.
                      Anyhow, zonder zelf gebruikt te hebben lijkt me voor die paar tientjes dat deze converter een no-brainer is.

                      Comment


                        #12
                        Ja goeie, ik zal eerst eens nieuwere software proberen :)

                        Comment


                          #13
                          Originally posted by LuzUo View Post
                          Ik vermoed ook wel dat het opgelost kan/zal worden ... ziet eruit als een actieve groep mensen die ermee bezig zijn. Desondanks heb ik geleerd dat je moet kopen voor wat het nu is .. niet voor wat beloofd wordt.
                          Anyhow, zonder zelf gebruikt te hebben lijkt me voor die paar tientjes dat deze converter een no-brainer is.
                          dat gaat vooral op voor (semi) commercieel getinte producten, als het community gedragen is heb je daar minder last van, hooguit een beetje wishful thinking / te optimistische voorspellingen :)

                          Comment


                            #14
                            dennis hoe gaat die HDMI adapter om met interlaced modes van de amiga ?
                            Ik heb nu een vergelijkbaar iets extern aan mijn amiga hangen en alhoewel je artefacts ziet tijdens bewegen , werkt het als een soort flickerfixer ('als een soort' zei hij voorzichtig) :)

                            Ik volg dit project al een hele tijd maar zag tot nu toe geen reden om over te stappen van mijn huidige oplossing

                            Comment


                              #15
                              Originally posted by Evil_Ed View Post
                              dennis hoe gaat die HDMI adapter om met interlaced modes van de amiga ?
                              Ik heb nu een vergelijkbaar iets extern aan mijn amiga hangen en alhoewel je artefacts ziet tijdens bewegen , werkt het als een soort flickerfixer ('als een soort' zei hij voorzichtig) :)

                              Ik volg dit project al een hele tijd maar zag tot nu toe geen reden om over te stappen van mijn huidige oplossing
                              Gebruik zelf oa de A500 versie, en draaitt perfect op High-Res Interlaced. strak beeld.
                              Werk wel met de laatste software update van: Releases · hoglet67/RGBtoHDMI (github.com), en zie dat er in het verleden regelmatig fixes zijn gweest voor interlaced modes o.a. voor de Amiga,
                              Last edited by Retro-Updates.com; 27-04-2021, 16:33.

                              Comment

                              Working...
                              X