Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vraag : To DB-23 or not to DB-23 (Onderzoek)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Originally posted by PMS View Post


    Evil Ed schrijft in zijn 1e bericht:
    "ook al maakt dat de prijs kabel 50% hoger (lees 10-12 euro duurder)"

    Dat betekent dus dat een kabel nu 20 euro kost, en met een echte DB-23 de prijs op ca. 32 euro komt.
    Tja mooier kan ik het niet maken , ik heb net weer even gekeken , maar een plug met behuizing kost al snel 8-10 engelse ponden (Ebay), goedkoopste die ik gevonden heb was 545 pond plus 30 verzenden voor 100 pluggen , dat klinkt best goed , tot je btw 21% , invoerrechten, en inklaringskosten erbij gaat tellen , dan zijn ze weer minimaal 8 euro of zo.

    Ik heb 5 Amiga RGB scartkabels verkocht in een jaar , ik denk niet dat het storm gaat lopen , dus ik houdt het maar even hierbij :)

    Comment


      #17
      Geen probleem met een gemodificeerde 25polige stekker. Als het werkt, werkt het. Het is maar een (niet originele) kabel.
      Stel dat het om een vervanging zou gaan op het moederbord of een ander stuk hardware, dan zou ik wel liever voor een originele 23polige connector gaan.

      Comment


        #18
        Originally posted by Marcel21674 View Post
        Geen probleem met een gemodificeerde 25polige stekker. Als het werkt, werkt het. Het is maar een (niet originele) kabel.
        Stel dat het om een vervanging zou gaan op het moederbord of een ander stuk hardware, dan zou ik wel liever voor een originele 23polige connector gaan.
        dankjewel marcel 21-6-74 is dat je dob :)

        Comment


          #19
          Leuke website vooral de Amiga DiagRom 1.21. Heb zelf nog wat AMIGA 1200 moederborden, die ik later wilt nakijken of ze nog goed werken. Zelf hou ik liever bij de Foxconn DB23 female en male connectors op de moederbord.
          [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
          A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
          [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
          [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
          C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

          [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
          [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
          AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
          [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

          Comment


            #20
            Originally posted by AMIGA JOHAN View Post
            Leuke website vooral de Amiga DiagRom 1.21. Heb zelf nog wat AMIGA 1200 moederborden, die ik later wilt nakijken of ze nog goed werken. Zelf hou ik liever bij de Foxconn DB23 female en male connectors op de moederbord.
            Dankjewel Johan.

            Tja de connectoren op het moederbord zouden inderdaad gewoon moeten blijven, dit gaat meer over de connectoren die aan externe zaken hangen ( externe floppy drives, videokabels en meer van dat spul) :)

            Alhoewel ik het toch echt erg vreemd vind dat de replica borden niet met DB-25 worden uitgerust, je hebt dan hooguit een maal een 25 naar 23 verloop nodig ipv voor elke toepassing weer zo'n 23 polige plug te bouwen :)

            Als ik ooit nog eens heel goed word ga ik een reproductie bouwen met kickstartswitch, bootselector, extra geheugen en db-25 on board :)


            Comment


              #21
              IComp heeft al een voorraadje nieuwe 23 polige connectors voor het moederbord laten maken.

              Comment


                #22
                6,95 bij Amiga store
                Female DB23. Ze hebben ook male.

                https://amigastore.eu/en/810-db23-female-connector.html

                Comment


                  #23
                  6,95 ... zonder housing ook nog .. Klinkt als een een mismatch tussen vraag en aanbod

                  Comment


                    #24
                    Nou tot zover de resultaten van de test die 5 weken geleden gestart is :

                    RGB Scart kabels met gemodificeerde plug : 4 verkocht
                    RGB Scart kabels met originele DB23 plug : 0 verkocht

                    Dus ik ga voorlopig maar geen spaargeld investeren in originele DB-23 pluggen vermoed ik :)

                    Ik denk dat de klanten van mijn webshop niet zo zeer de hardcore liefhebbers zijn, maar mee de (her) intreders die gewoon een werkend systeempje willen bouwen.

                    bedankt voor het meedenken allemaal (y)

                    Comment

                    Working...
                    X