Announcement

Collapse
No announcement yet.

Probleem bij runnen basicprogramma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Probleem bij runnen basicprogramma

    Hallo! Ik programmeerde wat in basic. Toen ik het Runde gaf hij me de melding "insert volume Extras in any drive" maar die zat er al in. Kennelijk herkent hij de diskette niet. Toch wil ik graag dat hij het programmaatje Runt. Hoe los ik dit op?

    #2
    De Extras disk in de Floppydrive stoppen. Dat betekent de melding.

    Comment


      #3
      Die zit erin.

      Comment


        #4
        Het beeldscherm wordt ook geel, ik geloof dat de drive kapot is.

        Comment


          #5
          Okay, ik heb nou Gotek en ik heb een bestand genaamd AMigabasiC. Echter als ik Amigabasic opstart komt hij in AmigaDOS terecht. Dan typ ik in AMigabasiC en dan zegt ie dat hij niet genoeg STACK heeft. Ik wil graag een werkend Amigabasic programma hebben. Hoe doe ik dat? Kan iemand mij helpen?

          Comment


            #6
            Lees dit eens: https://www.reddit.com/r/amiga/comme...asic_programs/
            Als je wat serieuzer in Basic wil programmeren zou je beter Blitz Basic of AMOS kunnen gebruiken.

            Comment


              #7
              Hij herkent niets eens de opdracht CLEAR. Dus ik zit stop. Ik ben nou van plan AmigaBasic uit de cloud te downloaden misschien inclusief workbench 1.3. Is dat verstandig? Ik hoop dat dat lukt. Blitz Basic of AMOS komen later wel. Wat denken jullie hiervan?

              Comment


                #8
                Originally posted by tippieislief View Post
                Hij herkent niets eens de opdracht CLEAR. Dus ik zit stop.
                Welke Kickstart gebruik je? Als ik me goed herinner werkte AmigaBasic alleen met Kickstart tem 1.3.
                Met KS 2.0 was ik al overgestapt op AMOS. Maar ik heb dus eerst ook veel in AmigaBasic gedaan.


                EDIT:
                Net even getest op mij A2000 met KS 2.04. Daarop draait AmigaBasic ook prima.
                Last edited by PMS; 30-03-2021, 22:50.

                Comment


                  #9
                  Originally posted by tippieislief View Post
                  Hij herkent niets eens de opdracht CLEAR. Dus ik zit stop. Ik ben nou van plan AmigaBasic uit de cloud te downloaden misschien inclusief workbench 1.3. Is dat verstandig? Ik hoop dat dat lukt. Blitz Basic of AMOS komen later wel. Wat denken jullie hiervan?
                  Als CLEAR niet herkend wordt dan is inderdaad je installatie niet in orde. Opnieuw installeren vanaf een goede Extras disk zou gewoon moeten werken.

                  Comment


                    #10
                    Ik werk met Gotek dus ik kan geen Extra disk laden. Of wel? Kan ik AmigaBasic draaien op Gotek? Door die, als het kan, te downloaden uit de cloud? Of kan dat niet?
                    Last edited by tippieislief; 03-04-2021, 12:25.

                    Comment


                      #11
                      Vrijwel alle diskettes kunnen gewoon op een gotek gezet worden als .adf bestand. Enkele spellen met een eigen indeling op de diskette als soort van kopieerbeveiliging zullen niet werken.

                      Maar de extras diskette en alle workbench diskettes zijn gewoon als .adf op de gotek te zetten.

                      Als je met je laptop (of iedere andere pc) lege adf files op de USB stick zet en deze mount in de Gotek, kan je gewoon de diskettes kopieren naar de “lege diskettes” op de GOTEK.

                      Lege adf “diskettes” zijn vast te downloaden, maar zeker ook makkelijk zelf te maken met WinUAE (Amiga emulator op de PC)

                      Zie ook hier:
                      https://www.retro32.com/amiga-resour...y-adf-download
                      Last edited by PRS; 03-04-2021, 16:41.

                      Comment


                        #12
                        Je bedoelt met een floppy drive?

                        Comment


                          #13
                          Je kan de USB drive gewoon met een PC lezen en daar de .adf files op zetten.
                          Met de Amiga zou je echte floppys naar de Gotek kunnen kopieren als je daar lege “diskettes” op hebt staan. Ik heb je een PM gestuurd met de instructies

                          Comment


                            #14
                            Weet iemand hoe ik aan AmigaBasic kan komen? Die wil ik op een usb-stick zetten voor mijn Gotek.

                            Comment


                              #15
                              Het volledige verhaal klinkt erg opwindend: maar dat ligt geheel aan mij! :-E
                              [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

                              Comment

                              Working...
                              X