Announcement

Collapse
No announcement yet.

Iemand hier met een GBA1000..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Iemand hier met een GBA1000..?

    Hallo allemaal, ik ben Erwin, 55 jaar jong. Dit is mijn eerste posting en ik heb de forumregels niet gelezen :)

    Een aantal van jullie kennen mij inmiddels, maar ik was eigenlijk wel benieuwd of ik hier de enige ben met een GBA1000. Met drie GBA1000's, zelfs :(

    Ook ben ik eerste eigenaar van een stock NTSC A1000 met A1080 monitor, gekocht in 1985 voor 3900 Hollandse florijnen. Verder heb ik nog een A1060 Sidecar, wat 500's en 500plussen en sinds kort een ReAmiga 1200. Ik hoop hier aan de bar af en toe wat leuke ervaringen met jullie te kunnen delen uit 'mijn' periode 1985-1990. Daarna is de Amiga 1000 diep achterin een kast beland en ik heb 'm pas een jaar geleden weer tevoorschijn gehaald. Sindsdien is het hek aardig van de retro-dam, moet ik toegeven.

    #2
    Dag Erwin! Ik ken wel iemand die een GBA1000 heeft, die heb ik zeer recentelijk nog 4 video hybrids verkocht!

    Welkom hier!
    Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

    Comment


      #3


      Hoi Erwin,

      Nope.. (nog) geen GBA1000, maar je maakt het me wel moeilijk om dat nog lang vol te houden

      Comment


        #4
        De GBA1000 is m.i. een prima project voor de wat meer gevorderde loodgieters met genoeg skills en zelfvertrouwen, waar ik jullie allebei toe reken :) De relatief grote 1206-SMD's zijn prima te doen en ook het flashrommetje (pitch 0.5 mm) is erg makkelijk als je het trucje van drag soldering eenmaal doorhebt.

        Als je zo'n bord aanzet en hij doet het in één keer, dan sta je acuut in Godmode en wil je daarna alleen maar méééér. De grootste klus is nog het sourcen van de onderdelen. Met een sloopbord van een 500+ en gulle forummers kom je gelukkig een heel end ;) Wees op je hoede voor Chinese fake chips; ik spreek uit ervaring! Helaas ontkom je voor een aantal componenten waarschijnlijk niet aan Chinese sources. Ik noem de GAL's, een érg obsolete CPLD, het fastram, het geheugen voor de flickerfixer, de RTC-chip en last but not least de 68030RC50.

        Ik heb overigens het idee dat met name de PCB's schaars beginnen te worden. Die van mij heb ik via eBay bij Sordan gehaald, maar hij lijkt ze alleen nog via zijn webshop te verkopen en de vraag is voor hoelang nog. Waar je ze daarna vandaan zou moeten halen weet ik nog niet. Er gaan in Duitsland geluiden over een hernieuwde groupbuy na die van 2012, maar of die ooit van de grond komt betwijfel ik. Heel soms verschijnt er een kit van die groupbuy op eBay. De laatste heb ik weg weten te kapen voor €440. Dat is een koopje, want zelfs de zeldzame Amber voor de flickerfixer zat erin en probeer die maar eens ergens anders te krijgen zonder dat je er een hele A3000 bij moet nemen

        Comment

        Working...
        X