Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vampire 1200 V2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Vampire 1200 V2

    Heb me al op de waiting list ingeschreven voor de Vampire 1200 V2. Word overal ermee verleid en heb toch maar eraan toegeven. Het blijft toch vooral experimenteren en zo Vampire 1200 V2 ziet er apart uit. En Core 3 SAGA komt aantrekkelijk over.

    Hopelijk heeft iemand hier al zo Vampire 1200 V2 en wil weten wat alles inhoud.
    [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
    A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
    [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
    [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
    C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

    [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
    [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
    AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
    [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

    #2
    Ter lering en vermaak.

    Wat kun je precies met zo'n kaart, of wat doet de kaart?
    Wat ik ervan begrijp is dat er 128 mb geheugen op zit en een snellere processor. Je kunt dan andere apps draaien als nu?


    Comment


      #3
      Originally posted by Rien View Post
      Ter lering en vermaak.

      Wat kun je precies met zo'n kaart, of wat doet de kaart?
      Wat ik ervan begrijp is dat er 128 mb geheugen op zit en een snellere processor. Je kunt dan andere apps draaien als nu?

      Dat bedoel ik niet en dat is laag onder de gordel.

      Het is interessant wat een Vampire V2 kan tegenover andere snelle kaarten. Vooral nu is het spannend tegenover de Warp 1260 en de ACA1260. Vandaar dat ik graag wilt weten van een Vampire 1200 V2 gebruiker.
      Last edited by AMIGA JOHAN; 18-09-2020, 13:24.
      [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
      A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
      [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
      [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
      C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

      [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
      [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
      AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
      [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

      Comment


        #4
        Het gaat altijd om de ervaringen wat we willen delen op dit forum. Zelf vind ik het leuk om mij eigen spullen zo uitgebreid hier te tonen en erover te vertellen.
        Last edited by AMIGA JOHAN; 18-09-2020, 13:30.
        [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
        A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
        [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
        [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
        C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

        [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
        [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
        AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
        [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

        Comment


          #5
          Hopelijk vinden de meeste hier het nog leuk om te lezen van mij AMIGA projecten en mij topics. Zal nooit zo opmerking vermelden en wens het alle beste toe van de mensen waarmee ik een leuk contact heb gehad. En vooral van de mensen waarmee ik mooie deals heb gehad.
          [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
          A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
          [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
          [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
          C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

          [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
          [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
          AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
          [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

          Comment


            #6
            Johan, ik lees de vraag van Rien als oprechte interesse.

            Ik sta zelf al vanaf ergens in januari op de wachtlijst voor de Vampire 1200 V2, maar weet nog niet of ik deze echt ga aanschaffen als ik ooit aan de beurt ben. Ik heb de Vampire 500 V2 rev 2.2 gehad, maar weer verkocht. Op zich heel mooi en snel, maar het moeten switchen tussen inputs bij het gebruik van RTG tegenover RGB was ik al snel zat. Ook wilde ik graag AGA en dat is er nog lang niet op de Vampire 500, dus sowieso een A1200 aangeschaft. Het input switchen zal met de V1200 eerst niet anders zijn. Hoewel er plannen zijn om de RGB output ook via HDMI te laten lopen met een core update, is het voor mij Eerst zien, Dan geloven. Als ik de V1200 V2 wel zou nemen dan zou ik deze denk ik alleen als CPU accelerator, voor de snelle IDE-poort en het geheugen gebruiken. Niet opnieuw voor RTG want dat voegt voor mij weinig toe. Als ik Quake wil spelen doe ik dat wel op de PC. Al met al heeft de WARP 1260 meer mijn interesse, maar daarbij is het dan weer wachten op de release van de optionele scandoubler/flickerfixer (en de Warp 1260 zelf )

            Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen Johan, tegen de tijd dat het zo ver is dat je de V1200 in ontvangst mag nemen!
            Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

            Comment


            • AMIGA JOHAN
              AMIGA JOHAN commented
              Editing a comment
              Heb een bericht gestuurd naar CS-Lab s.c. of het mogelijk was om met de Rev6 CPU te kopen. Hopelijk hoor ik ervan en is de vraagprijs voor de Warp 1260 met de CPU mogelijk. Heb de meeste interesse voor de ACA1260. De Vampire 1200 V2 blijf je experimenteren en word het lang ondersteund. Zal prachtig zijn als ik ze alle drie kan vergelijken.

            • LuzUo
              LuzUo commented
              Editing a comment
              Tja die "fout" heb ik met de Vampire 600 V2 ook gemaakt. De belofte van RTG en RGB samen over de HDMI was een belangrijke motivatie om hem aan te schaffen. Dan Wood deed toendertijd een review van de Vampire en noemde dit zelfs nog (https://youtu.be/8S3B8a8N83k?t=601). En nee, voordat iemand erover begint, Dan Wood was geen onderdeel van het Vampire team dus strikt genomen had ik daar niet op moeten vertrouwen. Vampire jongens hebben n.a.v. dit reclame filmpje voor de Vampire echter ook geen enkele moeite gedaan om deze uitspraak te corrigeren zo dit niet de bedoeling was (waarbij ik me al niet kan voorstellen dat Dan dit zelf bedacht zou hebben).... just my two cents

              Mijn intentie was een killer ass accelerator in de kleinste Amiga als ultieme game machine (incl.spelen van AGA games). Het eerste is gelukt .. de rest not so much

              Later bleek die feature van RTG+RGB via hdmi (en AGA daar nog bij) als sneeuw voor de zon verdwenen ... voornaamste redenen: we gaan eerst FPU doen, te weinig ruimte in de FPGA, alle aandacht gaat eerst naar V1200 etc en daarna gaan we wel backporten... etc etc

              Noem me maar azijnzeiker oid maar ik heb er weinig vertrouwen in dat die RTG+RGB via hdmi er ooit nog gaat komen. Belangrijkste les die ik geleerd heb? Koop zo'n ding voor wat ie nu kan. Niet voor wat eventueel beloofd of over gesproken wordt. Als je al tevreden bent met wat het nu kan, kan het alleen nog maar beter worden...

            #7
            Rien, mij oprechte excuses. Zal wel verkeerd hebben opgevat.
            [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
            A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
            [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
            [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
            C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

            [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
            [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
            AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
            [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

            Comment


              #8
              Originally posted by VosCoBoss View Post
              Johan, ik lees de vraag van Rien als oprechte interesse.

              Ik sta zelf al vanaf ergens in januari op de wachtlijst voor de Vampire 1200 V2, maar weet nog niet of ik deze echt ga aanschaffen als ik ooit aan de beurt ben. Ik heb de Vampire 500 V2 rev 2.2 gehad, maar weer verkocht. Op zich heel mooi en snel, maar het moeten switchen tussen inputs bij het gebruik van RTG tegenover RGB was ik al snel zat. Ook wilde ik graag AGA en dat is er nog lang niet op de Vampire 500, dus sowieso een A1200 aangeschaft. Het input switchen zal met de V1200 eerst niet anders zijn. Hoewel er plannen zijn om de RGB output ook via HDMI te laten lopen met een core update, is het voor mij Eerst zien, Dan geloven. Als ik de V1200 V2 wel zou nemen dan zou ik deze denk ik alleen als CPU accelerator, voor de snelle IDE-poort en het geheugen gebruiken. Niet opnieuw voor RTG want dat voegt voor mij weinig toe. Als ik Quake wil spelen doe ik dat wel op de PC. Al met al heeft de WARP 1260 meer mijn interesse, maar daarbij is het dan weer wachten op de release van de optionele scandoubler/flickerfixer (en de Warp 1260 zelf )

              Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen Johan, tegen de tijd dat het zo ver is dat je de V1200 in ontvangst mag nemen!
              Je staat al een tijd op de wachtlijst, weet dat het lang kan duren. Voor mij is het experimenteren belangrijker, dan zomaar FPS spellen erop spelen. Leuk, dat het erop kan draaien en heb gelezen, dat de IDE ongeveer 11MB/s kan halen. Omdat de IDE op een rare plek zit op de kaart is de kans groot, dat je niet de interne diskdrive kan gebruiken. Vind de verlichting van de V op de Vampire logo op de kaart apart. Vandaar, dat het mooier uitziet in een TRANSLUCENT case zoals, die van jou Arjan. Hopelijk kan ik zo mooie translucent case ervoor kopen. Had er 1 voor mij vriend gekocht en had er niet bij stil gestaan om nog 1 voor mezelf te kopen.
              [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
              A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
              [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
              [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
              C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

              [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
              [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
              AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
              [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

              Comment


                #9
                Ik was mij van geen kwaad bewust. Ik ben nieuw in dit wereldje. En ben razend benieuwd wat het allemaaal doet en kan.

                Als het verkeerd over komt. Sorry. Dat was totaal niet de bedoeling. Ik leer graag. En ben dus benieuwd.


                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                Comment


                  #10
                  Heb geen V1200 (wel V600 en V4) maar eigenlijk is de V1200 bijna hetzelfde als de V500&600 qua specs.
                  Grote voordeel is Met V1200 is natuurlijk dat AGA op je moederboard tot je beschikking hebt.
                  De V1200 heeft niet Gold3 AGA maar is een core 2.x Vampire V2 type net zoals de V500&600.

                  Dat je standaard de beschikking hebt over RTG en dus een mooie hoge resolutie workbench kunt draaien vind ik echt wel fijn, zelf draai ik 1280x720.
                  Dat je tussen RTG en RGB steeds moet switchen vind ik zelf niet echt een probleem.

                  Wat krijg je :

                  128 MB geheugen (DDR2 type)
                  68080 CPU welke veel sneller is dan een 060 en ook een veel snellere FPU en de AMMX instructie set.
                  Snelle IDE poort welke ongeveer 10 a 11 MB/sec haalt.
                  HDMI poort waarmee je dus de een highres workbench kan draaien.
                  Twee poorten waar je extra dingen aan kan hangen als bijvoorbeeld een ethernet kaartje, maar kan ook via de PCMCIA poort van de A1200 zelf.

                  Wat kun je ermee:

                  Eigenlijk alles, als je een snelle Amiga wil dan is dit je ding, dit gaat echt heel snel voor een classic Amiga, zware games als Quake draaien zeer goed.
                  MPEG filmpjes Met RIVA AMMX afspelen gaat 2x sneller als op een 233Mhz 604e PowerPC van de Cyberstorm PPC kaart.
                  Mp3 afspelen merk je bijna niet zelfs, ook shoutcast internet radio luisteren via Amiga-Amp.
                  JPEG plaatjes decoden gaat met de AMMX datatype ook razensnel, plaatje van 1280x720 32 bit true color duurt ongeveer 1 seconde.
                  Geen setpatch reboot als 3.9 wil draaien.

                  Nadelen:

                  Wat mij betreft maar 1 en dat is de compatibiliteit met oude games en WHDload, dat verschilt per core versie enorm namelijk.
                  Met Core versie 2.12 werken World of Commodore en state of the art demo's bijvoorbeeld perfect maar met met 2.13 beta weer niet meer bijvoorbeeld.
                  Wil je voornamelijk oude games en demo's draaien dan is de Vampire niet je ding dus.
                  We lijken wel wat op het spoor te zijn waardoor dat komt echter de oplossing nog (steeds) niet.

                  Wil je voornamelijk highend spul draaien (zoals ik) dan is de Vampire je echt je ding, High-end scene demo's van The Black Lotus, Elude etc zullen heel snel draaien.
                  Ook applicaties als ScummVM lopen goed tot zeer goed.

                  Kijk eens naar wat filmpjes van Cotter, hij doet van alles en nog wat met zijn Vampire kaarten (hij heeft er meerdere)
                  https://www.youtube.com/c/pedrocotter1972/videos


                  [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                  Comment


                  • AMIGA JOHAN
                    AMIGA JOHAN commented
                    Editing a comment
                    De Vampire V4 wil ik graag kopen. Misschien wel via AMIGA35 als ze er staan en überhaupt doorgaat. High-end doe je het voor zoals je het vertelt. De filmpjes van Cotter zijn interessant.

                  #11
                  Originally posted by Rien View Post
                  Ik was mij van geen kwaad bewust. Ik ben nieuw in dit wereldje. En ben razend benieuwd wat het allemaaal doet en kan.

                  Als het verkeerd over komt. Sorry. Dat was totaal niet de bedoeling. Ik leer graag. En ben dus benieuwd.


                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                  Als ik het teruglees is het een prima vraag / opmerking :)

                  Heb zelf de Vampire V2 gehad voor de Amiga 600 en in mijn beleving prima kaartje. Heb hem uiteindelijk weer verkocht vanwege dat ie niet lekker op de socket van de 600 bleef zitten. En vergelijkbaar met 68060-80Mhz op de CyberstormPPC die ik draaide.
                  Veel software werkt gewoon, wat niet draait hoeft niet altijd aan de cpu te liggen.

                  Als ik weer een Vampire zou kopen dan wordt het een standalone V4 omdat deze, wat ik zie op Youtube, nog beter functioneert en gewoon de 'AGA chipset' doet op HDMI.

                  Trouwens kwa functionaliteit ontlopen de Warp en Vampire kaarten elkaar niet zoveel, van de ACA kaarten is nog weinig van te zien geweest, ook zijn er nog minimaal twee build yourself 060 kaarten in ontwikkeling.
                  Nadeel is wel dat een losse 68060 processor de prijs van een complete Vampire kaart begint te benaderen...
                  Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

                  Comment


                    #12
                    Originally posted by Benny View Post
                    Nadeel is wel dat een losse 68060 processor de prijs van een complete Vampire kaart begint te benaderen...
                    Ja en vanwege die onzin is de Vampire sowieso interessanter!

                    Comment


                      #13
                      Nu een nieuwe beta core aan het testen op mijn V600 V2, en alles wat ik tot nu met WHDload heb geprobeerd werkt zowaar (world of commodore demo,shadow of the beast, pinball dreams, Kefrens - Desert dream)

                      [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                      Comment


                        #14
                        MrZ Weet jij wanneer de retail shops bevoorraad worden met de V1200? Ik heb al heel lang een pre-order uit staan bij één van de Amiga shops. Daarnaast heb ik me ook meer recentelijk aangemeld bij Apollo, maar leveringen lijken langzaam te gaan.

                        Ik snap dat het assembleren veelal naast iemands normale day-to-day job plaats vindt, maar wachten duurt (altijd) lang...

                        Comment


                        • MrZ
                          MrZ commented
                          Editing a comment
                          Nee is moeilijk te zeggen, Majsta heeft door de Corona crisis wel veel moeite om onderdelen te krijgen en kaarten te kunnen laten maken,

                        #15
                        Originally posted by PRS View Post
                        MrZ Weet jij wanneer de retail shops bevoorraad worden met de V1200? Ik heb al heel lang een pre-order uit staan bij één van de Amiga shops. Daarnaast heb ik me ook meer recentelijk aangemeld bij Apollo, maar leveringen lijken langzaam te gaan.

                        Ik snap dat het assembleren veelal naast iemands normale day-to-day job plaats vindt, maar wachten duurt (altijd) lang...
                        Eigenlijk is het idioot dat het assembleren op deze manier plaats vindt, ook veel handwerk, dat is misschien wel weer het voordeel van de nog niet leverbare kaarten van het Warp team en Individual. Zij hebben pick ‘n place machines staan.
                        Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

                        Comment

                        Working...
                        X