Announcement

Collapse
No announcement yet.

Amiga community / social media

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Amiga community / social media

    Ik was benieuwd als Amiga noob welke community’s leuk zijn voor de Amiga.
    En ook wat is leuk om te volgens op social media.


    Zelf volg ik op YouTube :

    10+ minute amiga retro cast:
    Deze gozer brengt het wel leuk. Best al wat filmpjes van gezien.
    Legt zaken voor mij goed begrijpelijk uit.

    Thegurumeditation :
    Ook leuke gasten om naar te kijken en te luisteren. Niet direct heel educatief. De 10+ minute amiga retro cast dude legt meer dingen uit. Deze thegurumeditation is meer ze doen dingen en die filmen ze. Toch leuk.

    Web:
    Amigascene.nl
    Heb me een aantal weken aangemeld op de amigascene.nl
    Blijkbaar hebben ze geen zin in nieuwe leden of om de accounts te activeren. Is ook veel werk, niet onderschatten.


    Dus heb je een leuke community of iets van social media. Dan hoor ik het graag. Vind het leuk om daar ook wat mee te doen.


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

    #2
    Vind Retrocengo een toffe gozer op YouTube. Zijn nog meer, die ik zo nu en dan volg op YouTube.

    Kon zelf een tijd terug ook niet een account activeren via amigascene.nl. Schijnbaar hebben ze geen nieuwe leden meer nodig.
    [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
    A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
    [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
    [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
    C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

    [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
    [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
    AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
    [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

    Comment


    • TeKK
      TeKK commented
      Editing a comment
      Veel te langdradig. Neemt een veel te lange aanloop om zijn punt te maken. Soms lijkt het gespeeld maar zal oprecht wel zo enthousiast zijn. Ik word er altijd een beetje zenuwachtig van als ik hem hoor spreken. Maar goed, dat is mijn mening :)

    #3
    Hi @Rien,

    Amigascene niet te druk om maken... dat is al jaren op sterven na dood en dat heeft er mede toe geleid dat Amiga Café enkele jaren geleden het levenslicht zag!

    Andere potentieel leuke communities:

    Commodore Amiga groep op Facebook
    Amiga Universe groep op Facebook

    Tenslotte is er nog de Amiga Café groep op Telegram.
    It's a wonder tall trees ain't layin' down

    Comment


      #4
      Niet zozeer allemaal community, maar dit zijn alle amiga-gerelateerde online media die ik volg en/of zo nu en dan bekijk, maar zelf ben ik niet zo actief in het plaatsen van content:

      Amigascene.nl
      Amigacafe.nl
      Facebook groepen: Commodore Amiga, Commodore Amiga Sales, The Amiga Collectors Group, Commodore Amiga Buy Sell Trade
      Discord (check ik minder vaak): AmigaBill groep (o.a. ook van youtube), Official Commodore Amiga groep
      Amibay (Evilbay)
      Amiga-news.de
      Icomp.de (forum)
      eab.abime.net (English Amiga Board)
      a1k.org
      ebay (zoeken naar amiga games en waarbij je soms ook wel geinige contacten hebt en dan grappige gesprekken voert en dan zakjes snoep krijgt bij je aankoop ;))
      Youtube: willekeurge amiga filmpjes die op mijn tijdlijn verschijnen omdat ik een keer een filmpje zocht (Dan Wood, filmpjes over TF-kaarten etc), CD32 games)

      En dan heb ik mijn Lego en Playstation (psp, vita voornamelijk) en andere retro-consoles hobby nog met alle kanalen ;) Beetje druk eigenlijk als je het zo leest ;)

      Comment


        #5
        Originally posted by Riempie View Post
        Niet zozeer allemaal community, maar dit zijn alle amiga-gerelateerde online media die ik volg en/of zo nu en dan bekijk, maar zelf ben ik niet zo actief in het plaatsen van content:


        Amibay (Evilbay)

        ebay (zoeken naar amiga games en waarbij je soms ook wel geinige contacten hebt en dan grappige gesprekken voert en dan zakjes snoep krijgt bij je aankoop ;))

        Je hebt "evilbay" bij de verkeerde "bay" gezet. Niet dat ze tegenwoordig niet even erg zijn.

        Comment


          #6
          RetromanCave op YT is leuk. Erg Amiga minded. https://www.youtube.com/c/RetroManCave
          MVG - Modern Vintage Gamer - hier komt ook wel eens Amiga voorbij. Is ook liefhebber. Hij zou nog een review doen een aantal weken geleden van de Warp560. Klaarblijkelijk is hij tegen wat problemen aangelopen en sindsdien - niets. https://www.youtube.com/user/jimako123

          Comment


            #7
            Ik zie het alwel. Er is genoeg te lezen en te kijken. Dank jullie wel. Daar kunnen we wat mee.

            Comment

            Working...
            X