Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gegroet vanuit de Bommelerwaard

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    Koop ze tweedehands bij Marktplaats voor een leuke prijs.

    Gebruik deze CF kaartjes voor de A500 en de A1200.

    Click image for larger version  Name:	FA933165-701B-42CE-A4EE-E606F9EF5841.jpeg Views:	0 Size:	15.0 KB ID:	25322

    Voor de PCMCIA en de AUX uitgang van de ACA500Plus gebruik ik deze CF kaartjes.

    Click image for larger version  Name:	CD9DD15B-00D6-42E8-B797-83D2D7DADF99.gif Views:	0 Size:	33.9 KB ID:	25321
    [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
    A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
    [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
    [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
    C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

    [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
    [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
    AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
    [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

    Comment


      #92
      Deze gebruik ik ook. Heb de cf kaart die erin zat eruit gehaald. Daar kreeg ik meer en meer errors met lezen. Nu de SanDisk erin en gaan. Is merkbaar vlotter ook.
      Ondertussen ga ik online met roadshow. Heb nu de demo versie voor even. Met smbfs kan ik naar m’n NAS samba’ en. Werkt niet erg snel, dat boeit niet. Zo kan ik mooi De NAS vullen met Amiga speelgoed.

      waar ik dan wel weer tegen aanloop zijn die adf bestanden. Hoe krijg je die gemount op de Amiga?


      verder is het heerlijk hobbyen.

      Comment


        #93
        Originally posted by Rien View Post
        Deze gebruik ik ook. Heb de cf kaart die erin zat eruit gehaald. Daar kreeg ik meer en meer errors met lezen. Nu de SanDisk erin en gaan. Is merkbaar vlotter ook.
        Ondertussen ga ik online met roadshow. Heb nu de demo versie voor even. Met smbfs kan ik naar m’n NAS samba’ en. Werkt niet erg snel, dat boeit niet. Zo kan ik mooi De NAS vullen met Amiga speelgoed.

        waar ik dan wel weer tegen aanloop zijn die adf bestanden. Hoe krijg je die gemount op de Amiga?


        verder is het heerlijk hobbyen.
        Gebruik deze.

        https://amigakit.amiga.store/product...roducts_id=440
        [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
        A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
        [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
        [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
        C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

        [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
        [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
        AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
        [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

        Comment


          #94
          Originally posted by Rien View Post
          Deze gebruik ik ook. Heb de cf kaart die erin zat eruit gehaald. Daar kreeg ik meer en meer errors met lezen. Nu de SanDisk erin en gaan. Is merkbaar vlotter ook.
          Ondertussen ga ik online met roadshow. Heb nu de demo versie voor even. Met smbfs kan ik naar m’n NAS samba’ en. Werkt niet erg snel, dat boeit niet. Zo kan ik mooi De NAS vullen met Amiga speelgoed.

          waar ik dan wel weer tegen aanloop zijn die adf bestanden. Hoe krijg je die gemount op de Amiga?


          verder is het heerlijk hobbyen.
          Voor ADF-bestanden mounten kun je bijvoorbeeld GoADF gebruiken. Is vast te vinden op aminet. Ik heb zelf de betaalde versie om de auteur te ondersteunen.
          Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

          Comment


            #95
            Dank je voor de tip, ga ik die eerst eens proberen voordat ik speciale hardware ga kopen.

            Heb al zitten kloten met virtualfloppy. Die maakt een virtuele floppy aan. Echter als ik er dan een adf file op kopieer is het altijd VOL. Dus ergens maak ik een denkfout denk ik zo.
            Mocht het niet lukken dan kan ik altijd nog de hardware variant kopen.

            Zo heb ik dat ook met roadshow. Dat werkt gewoon vrij simpel. Dus die koop ik dan ook.

            Comment


              #96
              Je kan ook WHDLoad draaien, dan heb je wel wat meer geheugen (4MB Fast) en als het kan, snelheid nodig, maar dan kan je alle spellen en demo's zo draaien

              Comment


                #97
                Goadf werkt inderdaad prima. Goed genoeg om de sponseren, meer omdat het irritant is omdat je elke keer 20 seconden (amiga seconden zijn lang) moet wachten na 1 of 2 handelingen :)


                whdload heb ik wel van gehoord nog niet verder in verdiept. Ben ook niet zo'n spelletjes man moet ik zeggen. Misschien een giana S of zo.
                Wat ik dan wel weer leuk vind is om de c64 emulator te draaien. Daar heb ik dan wel een paar spelletjes van die ik graag speelde.
                Blue max / kung fu/ Commando/ who dare wins 1 & 2. En natuurlijk barbarian.

                Maar goed dat is bijzaak. eerst het ding goed op de rit krijgen.

                Gister avond final writer 5 erop gezet, echter kan ik daar niks mee opslaan. Opslaan / opslaan als reageert niet. Dus die moet ik wellicht een keer opnieuw instaleren vanavond.


                Comment


                  #98
                  Ondertussen een aantal dagen gewerkt met de demo versie van Roadshow. En dat werkt gewoon goed.
                  Vandaag de knip getrokken en er voor betaald.
                  Met smbfs mount ik mooi naar de nas. En vanaf daar haal ik de software op.

                  Finalwriter wil nog steeds niet gaan, ook niet na een herinstallatie. Misschien een beperking van de shareware versie dat je bestanden niet kan opslaan? Geeen idee.


                  Final calc werkt wel, dus dat is goed.


                  Volgende stap kijken of ik m'n netwerk printer draaiende krijg.
                  Iemand nog suggesties daarvoor?

                  Comment


                    #99
                    Originally posted by Rien View Post
                    Finalwriter wil nog steeds niet gaan, ook niet na een herinstallatie. Misschien een beperking van de shareware versie dat je bestanden niet kan opslaan? Geeen idee.
                    Heb je die uit de Tosec 2016 ?
                    Kan me niet voorstellen dat daar de shareware versie in zit .....

                    Comment


                      Deze heb ik gedownload via de planetemu website.
                      Ben nu bezig dat torrent bestand te downloaden. Kijken wat daar verder nog voor leuks in zit.

                      Comment


                        Heb zo’n idee dat die torrent en die website veel gemeen hebben :D

                        Maar zelfde issue met deze finalwriter, niet mogelijk om iets op te slaan.

                        Wordperfect 4 werkt wel out of the box. Die gebruiken we maar dan.






                        Comment


                          Gefeliciteerd met je nieuwe hobby! Leuk je gecombineerde succesjes en frustraties te lezen, welkom bij de Amiga

                          Comment


                            Het was even een tijdje stil. Project amiga heeft even stil gelegen door de omstandigheden. Thuis werken zorgde ervoor dat we even wat zaken moesten herinrichten.
                            Amiga staat nu op zolder in de man cave. Tijdens het hobbyen een (vinyl) plaatje draaien. Heerlijk. Gister avond vergezeld met Jack Daniels Fire.

                            Gezien het al een paar maanden stil was heb ik alles opnieuw geïnstalleerd om er weer terug in te komen. En dat ging verbazend goed.
                            De hdd (cf kaart) opnieuw geformatteerd in 2 partities van 8 gb. Amiga & Werk. Via diskette heb ik de drivers voor de pcmcia wifi kaart over geheveld.
                            Roadshow was even een geouwehoer.

                            Roadshow is een megabyte of 3. En ik heb 720kb diskette. Dus ik dacht slim te zijn. Ik pak het in als zip en maak er 700kb per file van.
                            Dat overbrengen ben je toch wel een half uur mee kwijt. Tuurlijk niet testen.... Gewoon alle 5 de files naar de amiga.
                            Een unzip programma via aminet gedownload, ook weer overgeheveld naar de amiga. Toen de zip files willen uitpakken.. NJET... Niks nada.
                            potverdorie. zoeken op aminet naar een nieuwer zip uitpak ding. Opnieuw naar de Amiga gezet via diskette. NJET...
                            Ben je toch weer meer dan een uur mee kwijt natuurlijk zonder resultaat. Ik kan natuurlijk ook gewoon de cf kaart eruit halen en via de reader die ik heb volblaffen.. Das te makkelijk. Ik wil lijden! op de ouwe manier. Frustratie slaat dan toe, hoe nu verder. Want zonder tcp ip heb ik geen toegang tot m'n ftp server (nas).
                            Google erbij. En daar kwam ik na wat zoeken tegen: split en join.
                            Zo simpel hij split de Ilha file op 700 kb in mijn geval. En op de amiga kun je het weer aan mekaar joinen. Wederom de files naar de amiga gekopieerd via diskette.
                            Op de amiga in no time weer aan elkaar geplakt. En met lha x roadshow weer uitgepakt.
                            Ook de prism2 driver voor de wifi kaart geïnstalleerd.

                            Spul gereboot. Je ziet dan netjes de wifi kaart connectie maken. Echter njet ip adres. Niks.. gloeiende. Waarom niet.
                            Wederom google erbij. de Prism2 file geopend en daar DHCP uitgezet en een vast ip ingegeven.
                            Spul reboot. En ja dan heeft hij een ip adres, en ik kon verhip m'n ftp server pingen. Dus dat werkte.
                            Ik was in staat om nu files zonder floppy drive te kopiëren naar de amiga.
                            Stap vooruit.

                            Ondertussen Word perfect 5 geïnstalleerd. Herinner me dat ik wat issues had met final writer.
                            Ook Ibrowse 2.5.3 geïnstalleerd. Echter liet die geen website zien. No DNS... gloeiende.. Ik had wel een ip adres ingezet, maar geen dns....
                            Tjee waar zet je je dns settings neer. In de DEV: internet folder zitten kijken en daar kwam ik een paar files tegen.. Dus uiteindelijk de nameserver naar mijn dns gezet. Opnieuw opgestart. Vol verwachting klopt m'n hart. Ibrowse opgestart. pagina ingetikt. No foute to host. god...... piep piep.
                            Weer naar Devs : internet. En daar route geopend. Hmm.. geen gateway. Daar maar eens de gateway ingevuld. Spul weer gereboot.
                            (wat wel typisch is trouwens dat ik altijd de pcmcia kaart even moet loshalen, anders boot hij niet). Is kwestie van eruit, en er weer in.
                            Ibrowse opgestart. En verrek. We hebben beeld. Snel ehhm snel... Snel = relatief in deze. Amiga cafe ingetikt, standaard heb ik Plaatjes disabled in Ibrowse. Ik zag hoe dat ging met het laden van de plaatjes.. nogo.. Van Ibrowse heb ik de demo die doet het 30 minuten.. Met het tempo van plaatjes laden heb je die tijd nodig om deze website in te laden. Kun je verder niks.
                            Dus plaatjes laden uit. Deze site geladen. inloggen : NJET.. ik kom niet ingelogd op deze website. Wel een half uur zitten k.tten ermee. Niks.. javascript uit en andere zaken.
                            Naar de concurrentie gegaan : Amigescene. Die site laat een stuk vlugger op de amiga en kon daar zonder problemen inloggen.

                            Krijg op deze pagina trouwens elk hondengezeik de bijgevoegde foutmelding als attachment. Überhaupt krijg je niet heel lang de tijd om een bericht in te voeren.. zie attachment 2..
                            Dus op dat gebied is dit een drama site.

                            eerst maar eens posten voor ik weer uitgelogd word....
                            Attached Files

                            Comment


                              Deel 2..
                              Ondertussen werkt dus de ibrowse browser het werkt traag, maar dat is niet gek natuurlijk. Ben überhaupt blij dat het gaat. Vind het dan wel jammer dat ik op deze site niet kan reageren via de amiga. Je kan niet alles hebben.

                              Ondertussen ben ik bezig om te kunnen printen via het netwerk. Dit lukt nog niet. Daar moet ik nog dieper op in gaan.
                              parallel ben ik aan het kijken voor een printer bij de amiga. Liefst een commodore printer en dan de inkjet..... De lat ligt hoog.
                              Of een mooie star nx 2420 printer. Maar goed dat is nog even bijzaak. Ik check wel de bekende sites elke dag. Stel dat er 1 langs komt die voor mij goed is..
                              Ondertussen wil ik wel dat printen via netwerk voor elkaar zien te krijgen.

                              Heb ondertussen ook het eerste spelletje gespeeld. Sexanoids. Arkanoid maar dan met naakte dames.. Geweldig.. vond vroeger op de c64 sexgames ook da bomb.. Samen met vaders kijken wie het eerste het belletje kon laten rinkelen.. LOL.

                              Kortom wat staat er nu op de planning:
                              + Printen (ip / netwerk) en een printer
                              + Twijfel een beetje of ik iBrowse ga aanschaffen. Ik gun die man z'n 60 euro. Echter werkt het dus danig traag dat ik niet direct het idee heb dat ik het vaak ga gebruiken. Vooralsnog voldoen de 30 minuten. Wel plaatjes / javascript uitzetten ander kun je 1 pagina laden in de 30 minuten.
                              + Email functionaliteit
                              + iets van irc of ander chat iets. Ben er nog niet direct uit. Uit het verleden zat ik nog wel eens op irc. Geeeeen idee of dat actief benut word trouwens.


                              Comment


                                Het kan wel reageren op deze site met een AMIGA zoals de Vampire 1200 V2. Hopelijk kan ik dat voor elkaar krijgen met mij 4de A1200 project en tevens mij laatste project. Wil meer tijd besteden met mij C64’s. Ben veel te lang bezig met mij A500/A1200’s.
                                [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
                                A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
                                [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
                                [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
                                C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

                                [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
                                [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
                                AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
                                [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

                                Comment

                                Working...
                                X