Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gegroet vanuit de Bommelerwaard

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    A600: http://www.amibay.com/showthread.php...miga-600-stuff
    A1200: https://www.marktplaats.nl/a/compute...reviousPage=lr

    Comment


      #17
      Had die 1200 gezien. Echter lijkt het alsof ze het keyboard er dwars in gegooid hebben.
      Daar schrik ik dan weer van. Ik ben zelf erg zuinig op mijn spullen.


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

      Comment


      • AMIGA JOHAN
        AMIGA JOHAN commented
        Editing a comment
        Hij heeft geen verstand ervan en het lijkt me een standaard gebrekkige A1200 met een GoTek erbij. Je kan beter wachten zodra een betrouwbare verkoper tegenkomt met uitgebreide foto’s erbij.

      #18
      Originally posted by Rien View Post
      Had die 1200 gezien. Echter lijkt het alsof ze het keyboard er dwars in gegooid hebben.
      Daar schrik ik dan weer van. Ik ben zelf erg zuinig op mijn spullen.


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
      Ik heb daar nog op gereageerd met de vraag om toelichting, geen teken van leven. Bijzondere advertentie. Die waar je op geboden hebt komt me betrouwbaarder over en is al gerecapped. Hoewel ik ook die adverteerder niet ken, misschien iemand anders hier wel?
      Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

      Comment


        #19
        Ik weet niet wie het is, en heb nog nooit iets van hem gekocht. Maar hij verkoopt wel vaker commodore spul op marktplaats.

        Comment


          #20
          Originally posted by Rien View Post
          Had die 1200 gezien. Echter lijkt het alsof ze het keyboard er dwars in gegooid hebben.
          Daar schrik ik dan weer van. Ik ben zelf erg zuinig op mijn spullen.


          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
          De presentatie laat te wensen over en 270 euro, lijkt het me niet waard, als ik die foto van die Gotek bekijk, lijkt het alsof de kap beschadigd is.
          Last edited by Buzzfuzz; 06-08-2020, 21:36.

          Comment


            #21
            Daarom ja. We zoeken gewoon verder.
            Die op marktplaats waar ik 385 heb geboden blijft angstvallig stil. Die wil de jackpot winnen denk ik. :)


            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

            Comment


              #22
              Originally posted by Rien View Post
              Daarom ja. We zoeken gewoon verder.
              Die op marktplaats waar ik 385 heb geboden blijft angstvallig stil. Die wil de jackpot winnen denk ik. :)


              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
              Ja dat is altijd, sommige willen dat, 385 is echt heel veel hoor, hoop dat er het e.e.a. bij zit voor dat geld!

              Comment


                #23
                Originally posted by Buzzfuzz View Post

                Ja dat is altijd, sommige willen dat, 385 is echt heel veel hoor, hoop dat er het e.e.a. bij zit voor dat geld!
                Ze vragen het ervoor.ik ga ook niet hoger. Moet wel leuk blijven.
                EBay is helemaal duur.

                We gaan het zien. Gelukkig geen haast.


                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                Comment


                  #24
                  Zelf bouw ik het vanaf de moederbord op en je kan zelf bepalen hoever je ermee wilt gaan. 9 van 10 keer zijn de A1200’s op MP puinhoop en moet je het laten recappen. Je moet al blij zijn, dat het nog werkt en nog er redelijk uit ziet. Zal zelf eerst zoeken naar een moederbord, die is gerecapt. Dan is het leuker om erin te verdiepen. En als je tegen iets aanloopt kan je altijd ons advies vragen. Vind het vooral leuk als ik obstakels tegen komt, dan blijft je ermee klooien en je leert er veel van. Wilde het eerst houden bij me A500 en 1 A1200. Nu ben ik bezig met drie A1200’s en ik verander steeds weer. Ondanks, dat ik al tijd bezig ben kom ik steeds iets nieuws tegen. En je heb de neiging om steeds te verbeteren en het sneller te maken.
                  [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
                  A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
                  [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
                  [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
                  C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

                  [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
                  [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
                  AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
                  [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

                  Comment


                    #25
                    Originally posted by AMIGA JOHAN View Post
                    Zelf bouw ik het vanaf de moederbord op en kan zelf bepalen hoever je ermee wilt gaan. 9 van 10 keer zijn de A1200’s op MP puinhoop en moet je het laten recappen. Je moet al blij zijn, dat het nog werkt en nog er redelijk uit ziet. Zal zelf eerst zoeken naar een moederbord, die is gerecapt. Dan is het leuker om erin te verdiepen. En als je tegen iets aanloopt kan je altijd ons advies vragen. Vind het vooral leuk als ik obstakels tegen komt, dan blijft je ermee klooien en je leert er veel van. Wilde het eerst houden bij me A500 en 1 A1200. Nu ben ik bezig met drie A1200’s en ik verander steeds weer. Ondanks, dat ik al tijd bezig ben kom ik steeds iets nieuws tegen. En je heb de neiging om steeds te verbeteren en het sneller te maken.
                    Het is zeker leuk om zelf op te bouwen vanaf het moederbord, maar dat is net zo min goedkoop. Je kunt dan inderdaad helemaal samenstellen zoals je zelf wil en dat is een mooi onderdeel van de hobby. De 1200's op marktplaats zijn bijna altijd van zolder getrokken of komen uit een inboedel. Een nette opgeknapte zal je niet vaak tegenkomen. Zelf wil ik er voor de juiste prijs wel eens eentje kopen, maar die gaat dan pas weer weg als die helemaal opgeknapt en nagekeken is, inclusief een recap. Maar dan vraag ik er net zo goed een flinke prijs voor.. de aanschaf is al duur en dan alle tijd nog die er in zit. Hoef er niet rijk van te worden maar kostendekkend mag het wel zijn. En dan zit je helaas voor een 1200 al snel op een flink bedrag tegenwoordig.

                    Voor een beginner is een 500 vaak een veiligere keuze, zo ben ik zelf ook begonnen nog maar anderhalf jaar terug. Maar het ging wel snel dat ik toch een 1200 wilde en dat hoor ik van meer mensen :-)
                    Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

                    Comment


                      #26
                      Zat daar zelf ook al aan te denken om zo te beginnen.

                      Nu kom je op ze nog wel eens tegen. Een Amiga moederbord ntsc. Heeft dit beperkingen gezien we hier pal hebben?


                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                      Comment


                      • AMIGA JOHAN
                        AMIGA JOHAN commented
                        Editing a comment
                        Marvin heeft nog wat gerecapte A1200 moederborden.

                      #27
                      Originally posted by Rien View Post
                      Zat daar zelf ook al aan te denken om zo te beginnen.

                      Nu kom je op ze nog wel eens tegen. Een Amiga moederbord ntsc. Heeft dit beperkingen gezien we hier pal hebben?


                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                      NTSC heeft wel beperkingen ja. Er schijnen wel mogelijkheden te zijn om van NTSC naar PAL te schakelen, maar ik heb altijd gedacht: er zijn zat A500's, ik koop wel gewoon een PAL Amiga. Mijn insteek is dat je alleen een NTSC-Amiga moet willen als je daadwerkelijk iets wil doen met NTSC.

                      Hier is een (wat oudere) thread over PAL vs NTSC: https://atariage.com/forums/topic/17...or-ntsc-model/

                      Als je toch de A500-route gaat, zou ik aanraden gewoon een complete te kopen. Losse onderdelen zijn vaak duurder.
                      Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

                      Comment


                        #28
                        Liefst wandel ik de a1200 route. Dan blijf ik mooi bij pal.
                        En stiekem hou ik ook de a600 in de gaten. Die heeft een hoog (erg hoog )knuffel gehalte.


                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                        Comment


                          #29
                          Welkom Rien,
                          Leuk dat je de Amiga hobby gaat beginnen, Woon zelf ook in de bommelerwaard, dus mocht je hulp nodig hebben , laat maar weten.
                          Marcel

                          Comment


                            #30
                            Originally posted by AMIGA JOHAN View Post
                            Zelf bouw ik het vanaf de moederbord op en je kan zelf bepalen hoever je ermee wilt gaan. 9 van 10 keer zijn de A1200’s op MP puinhoop en moet je het laten recappen. Je moet al blij zijn, dat het nog werkt en nog er redelijk uit ziet. Zal zelf eerst zoeken naar een moederbord, die is gerecapt. Dan is het leuker om erin te verdiepen. En als je tegen iets aanloopt kan je altijd ons advies vragen. Vind het vooral leuk als ik obstakels tegen komt, dan blijft je ermee klooien en je leert er veel van. Wilde het eerst houden bij me A500 en 1 A1200. Nu ben ik bezig met drie A1200’s en ik verander steeds weer. Ondanks, dat ik al tijd bezig ben kom ik steeds iets nieuws tegen. En je heb de neiging om steeds te verbeteren en het sneller te maken.
                            Been there, done that
                            Het is allemaal leuk hoor, ik weet het, alles oppoetsen en mooi maken en zo compleet mogelijk, stoeien ermee totdat het allemaal lekker vlot werkt met een goeie Workbench.
                            Maar als je nu vanaf de A1000 tot en met de 4000T alles wil doen en alle uitbreidingen, dan moet je toch miljonair zijn denk ik zo

                            Click image for larger version

Name:	20150505_142714.jpg
Views:	142
Size:	268.5 KB
ID:	25058
                            Click image for larger version

Name:	DSC_0026.JPG
Views:	148
Size:	272.9 KB
ID:	25059

                            Vooral dit soort kaarten is niet te betalen meer!

                            Attached Files

                            Comment

                            Working...
                            X