Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gegroet vanuit de Bommelerwaard

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Koop ze tweedehands bij Marktplaats voor een leuke prijs.

Gebruik deze CF kaartjes voor de A500 en de A1200.

Click image for larger version  Name:	FA933165-701B-42CE-A4EE-E606F9EF5841.jpeg Views:	0 Size:	15.0 KB ID:	25322

Voor de PCMCIA en de AUX uitgang van de ACA500Plus gebruik ik deze CF kaartjes.

Click image for larger version  Name:	CD9DD15B-00D6-42E8-B797-83D2D7DADF99.gif Views:	0 Size:	33.9 KB ID:	25321
    A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV / Blizzard 1260
    A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP / Vampire 1200 V2

A1200 CD32 Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK2CR / Blizzard 1230 IV
    A1200 BLACK Rev2B RECAP TSB 2018 / Indivision AGA MK3 / ACA1260
    A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V1 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55

WB 3.1.4.1 BestWB 1.3 / 32GB CF
    WB 3.1 BetterWB 4.3 / 8GB CF
    ClassicWB ADVSP/ 4GB MicroDrive

Comment

Deze gebruik ik ook. Heb de cf kaart die erin zat eruit gehaald. Daar kreeg ik meer en meer errors met lezen. Nu de SanDisk erin en gaan. Is merkbaar vlotter ook.
      Ondertussen ga ik online met roadshow. Heb nu de demo versie voor even. Met smbfs kan ik naar m’n NAS samba’ en. Werkt niet erg snel, dat boeit niet. Zo kan ik mooi De NAS vullen met Amiga speelgoed.

waar ik dan wel weer tegen aanloop zijn die adf bestanden. Hoe krijg je die gemount op de Amiga?

verder is het heerlijk hobbyen.

Comment

Originally posted by Rien View Post
        Deze gebruik ik ook. Heb de cf kaart die erin zat eruit gehaald. Daar kreeg ik meer en meer errors met lezen. Nu de SanDisk erin en gaan. Is merkbaar vlotter ook.
        Ondertussen ga ik online met roadshow. Heb nu de demo versie voor even. Met smbfs kan ik naar m’n NAS samba’ en. Werkt niet erg snel, dat boeit niet. Zo kan ik mooi De NAS vullen met Amiga speelgoed.

waar ik dan wel weer tegen aanloop zijn die adf bestanden. Hoe krijg je die gemount op de Amiga?

Gebruik deze.

https://amigakit.amiga.store/product...roducts_id=440
        A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV / Blizzard 1260
        A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP / Vampire 1200 V2

A1200 CD32 Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK2CR / Blizzard 1230 IV
        A1200 BLACK Rev2B RECAP TSB 2018 / Indivision AGA MK3 / ACA1260
        A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V1 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55

WB 3.1.4.1 BestWB 1.3 / 32GB CF
        WB 3.1 BetterWB 4.3 / 8GB CF
        ClassicWB ADVSP/ 4GB MicroDrive

Comment

Voor ADF-bestanden mounten kun je bijvoorbeeld GoADF gebruiken. Is vast te vinden op aminet. Ik heb zelf de betaalde versie om de auteur te ondersteunen.
          * Amiga 1200 rev 2b|3.1.4 ROM|recapped 2020|Transparent A1200.net case|ACA1233n/55+68882/55|128 gb Transcend P-ATA SSD|Indivision AGA mk3
          * Ultimate64 1.4|Transparent PixelWizard case|ArmSIDs

Comment

Dank je voor de tip, ga ik die eerst eens proberen voordat ik speciale hardware ga kopen.

Heb al zitten kloten met virtualfloppy. Die maakt een virtuele floppy aan. Echter als ik er dan een adf file op kopieer is het altijd VOL. Dus ergens maak ik een denkfout denk ik zo.
            Mocht het niet lukken dan kan ik altijd nog de hardware variant kopen.

Zo heb ik dat ook met roadshow. Dat werkt gewoon vrij simpel. Dus die koop ik dan ook.

Comment

Je kan ook WHDLoad draaien, dan heb je wel wat meer geheugen (4MB Fast) en als het kan, snelheid nodig, maar dan kan je alle spellen en demo's zo draaien

Comment

Goadf werkt inderdaad prima. Goed genoeg om de sponseren, meer omdat het irritant is omdat je elke keer 20 seconden (amiga seconden zijn lang) moet wachten na 1 of 2 handelingen :)

whdload heb ik wel van gehoord nog niet verder in verdiept. Ben ook niet zo'n spelletjes man moet ik zeggen. Misschien een giana S of zo.
                Wat ik dan wel weer leuk vind is om de c64 emulator te draaien. Daar heb ik dan wel een paar spelletjes van die ik graag speelde.
                Blue max / kung fu/ Commando/ who dare wins 1 & 2. En natuurlijk barbarian.

Maar goed dat is bijzaak. eerst het ding goed op de rit krijgen.

Gister avond final writer 5 erop gezet, echter kan ik daar niks mee opslaan. Opslaan / opslaan als reageert niet. Dus die moet ik wellicht een keer opnieuw instaleren vanavond.

Comment

Ondertussen een aantal dagen gewerkt met de demo versie van Roadshow. En dat werkt gewoon goed.
                  Vandaag de knip getrokken en er voor betaald.
                  Met smbfs mount ik mooi naar de nas. En vanaf daar haal ik de software op.

Finalwriter wil nog steeds niet gaan, ook niet na een herinstallatie. Misschien een beperking van de shareware versie dat je bestanden niet kan opslaan? Geeen idee.

Final calc werkt wel, dus dat is goed.

Volgende stap kijken of ik m'n netwerk printer draaiende krijg.
                  Iemand nog suggesties daarvoor?

Comment

Finalwriter wil nog steeds niet gaan, ook niet na een herinstallatie. Misschien een beperking van de shareware versie dat je bestanden niet kan opslaan? Geeen idee.
                    Heb je die uit de Tosec 2016 ?
                    Kan me niet voorstellen dat daar de shareware versie in zit .....

Comment

Deze heb ik gedownload via de planetemu website.
                      Ben nu bezig dat torrent bestand te downloaden. Kijken wat daar verder nog voor leuks in zit.

Comment

Heb zo’n idee dat die torrent en die website veel gemeen hebben :D

Maar zelfde issue met deze finalwriter, niet mogelijk om iets op te slaan.

Wordperfect 4 werkt wel out of the box. Die gebruiken we maar dan.

Comment

Gefeliciteerd met je nieuwe hobby! Leuk je gecombineerde succesjes en frustraties te lezen, welkom bij de Amiga

Comment

Working...
                          X