Announcement

Collapse
No announcement yet.

Indivision AGA MK3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Indivision AGA MK3

    OP 10 Augustus is de nieuwe Indivision AGA MK3 te koop.
    Je kunt een alvast een pre-order van maken.

    De specs zijn best mooi!

    #2
    Ja, Erik de specs ziet er goed uit. Doe later deze maand wel een pre-order.

    Another improvement over the predecessor models is automatic monitor recognition: The configuration tool can detect what size of monitor is connected and make suggestions for ideal output frequencies that are within the specifications of the monitor. This reduces the "first setup" to a matter of minutes, maybe even seconds if you're using one of the presets for popular display panel sizes that we provide.
    [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
    A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
    [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
    [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
    C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

    [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
    [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
    AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
    [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

    Comment


    • Erik B
      Erik B commented
      Editing a comment
      Ja JOhan deze kaart ziet er goed uit.

    #3
    Ik heb deze gepre-ordered, ben erg benieuwd! Wordt mijn eerste ervaring met een scandoubler. Eerste uitdaging wordt al hoe dit te combineren met de fastATA MKV...
    Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

    Comment


      #4
      Originally posted by VosCoBoss View Post
      Ik heb deze gepre-ordered, ben erg benieuwd! Wordt mijn eerste ervaring met een scandoubler. Eerste uitdaging wordt al hoe dit te combineren met de fastATA MKV...
      Kunnen we onderling onze ervaringen hier delen.
      [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
      A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
      [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
      [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
      C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

      [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
      [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
      AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
      [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

      Comment


        #5
        Ik heb deze vorige week ook gepre-ordered. Ben ook benieuwd naar mijn eerste ervaring met een scandoubler.
        Hopelijk werkt deze goed met de Benq BL702a scherm. Volgens Jens zou deze automatisch herkend worden bij aansluiten.
        [SIZE=10px][FONT=Comic Sans MS][B][COLOR=#0000FF]A1200 Rev2B KS 3.2 | SanDisk CF64GB HDD | Blizzard 1230 IV 64MB + FPU | Indivision AGA MK3 | CA-PSU | BenQ BL702a / Eizo S1933 | Bose Companion 2 series III
        A500 Rev6a KS 3.2 | SanDisk CF16GB HDD | ACA500Plus V2 / Blizzard 1230 IV 32MB | CA-PSU | ACE2b | Indivision ECS V3 | Eizo S1933| Bose Companion 2 series III
        A1200 Rev2B KS 3.2.1 | Black Case | SanDisk CF32 GB HDD | Blizzard 1230 IV 32MB + FPU | Indivision AGA MK3 | Eizo S1933 Black | CA-PSU[/COLOR][/B][/FONT][/SIZE]

        Comment


        • AMIGA JOHAN
          AMIGA JOHAN commented
          Editing a comment
          Zal geweldig zijn als het goed werkt op de BenQ BL702A VGA monitor. Kan ik eventueel ook de twee Indivision AGA MK2CR’s vervangen voor de MK3.

        #6
        Waarom een scandoubler als native Amiga signaal al werkt op de BenQ?

        Comment


        • AMIGA JOHAN
          AMIGA JOHAN commented
          Editing a comment
          Vanwege PAL High Res Laced 640x512. Via RGB naar VGA is dat niet mogelijk, maar wel met de Indivision AGA MK2CR. De weergave is haarscherp, alleen sommige Demos wil graag van resolution veranderen. Hopelijk is dat met de Indivision AGA MK3 verleden tijd.

        #7
        Vooral om van dat "geflicker" af te zijn in de laced screenmodes.
        Is het nodig deze Indivision? Nee, niet echt maar het is zeer welkom.
        [SIZE=10px][FONT=Comic Sans MS][B][COLOR=#0000FF]A1200 Rev2B KS 3.2 | SanDisk CF64GB HDD | Blizzard 1230 IV 64MB + FPU | Indivision AGA MK3 | CA-PSU | BenQ BL702a / Eizo S1933 | Bose Companion 2 series III
        A500 Rev6a KS 3.2 | SanDisk CF16GB HDD | ACA500Plus V2 / Blizzard 1230 IV 32MB | CA-PSU | ACE2b | Indivision ECS V3 | Eizo S1933| Bose Companion 2 series III
        A1200 Rev2B KS 3.2.1 | Black Case | SanDisk CF32 GB HDD | Blizzard 1230 IV 32MB + FPU | Indivision AGA MK3 | Eizo S1933 Black | CA-PSU[/COLOR][/B][/FONT][/SIZE]

        Comment


          #8
          Originally posted by spud View Post
          Waarom een scandoubler als native Amiga signaal al werkt op de BenQ?
          Scanlines

          Comment


            #9
            Zojuist mailtje binnengehad van icomp.de... de Indivision MK3 is onderweg! Zal hopelijk ergens volgende week verschijnen, ik ben benieuwd!
            Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

            Comment


            • AMIGA JOHAN
              AMIGA JOHAN commented
              Editing a comment
              Dat is snel. Wilde het ook, maar het geld ging naar iets anders toe.

            #10
            Ik snap nog niet zo goed hoe deze birdjes werken. Gaan álle 15kHz schermen nu ook via dit ding of alleen de hogere resoluties? Heb in het verleden en op youtube gezien dat men dan twee schermen aan de amiga heeft hangen zodat alle resoluties e.d. te zien zijn. Hoe zit dat nou?

            Comment


              #11
              Originally posted by Stronk View Post
              Ik snap nog niet zo goed hoe deze birdjes werken. Gaan álle 15kHz schermen nu ook via dit ding of alleen de hogere resoluties? Heb in het verleden en op youtube gezien dat men dan twee schermen aan de amiga heeft hangen zodat alle resoluties e.d. te zien zijn. Hoe zit dat nou?
              Van wat ik er nog van weet is dat de MK I en II sowieso inderdaad een scherm op de RGB poort nodig hadden voor spelletjes in DOS en ook WHDLoad in de meeste gevallen.
              Of de MK III dit nu overkomt, we zullen het zien hier denk ik zo

              Comment


                #12
                Originally posted by Buzzfuzz View Post

                Van wat ik er nog van weet is dat de MK I en II sowieso inderdaad een scherm op de RGB poort nodig hadden voor spelletjes in DOS en ook WHDLoad in de meeste gevallen.
                Of de MK III dit nu overkomt, we zullen het zien hier denk ik zo
                Alles gaat via 1 scherm wat aangesloten is op de Indivision. Het is niet nodig om een tweede scherm te hebben. De invivision converteert juist de 15khz modes naar modes die moderne schermen wel aankunnen.

                Een tweede scherm voor de 15khz modes is van toepassing bij een RTG-kaart zoals bijvoorbeeld op de vampire en straks op de warp 560 en 1260 kaarten. Hoewel voor de warp gesproken wordt over een optionele flickerfixer waardoor ook dan met 1 scherm gewerkt kan worden.

                Dat tweede scherm is een van de redenen dat ik de vampire a500 heb weggedaan. De hele tijd schakelen tussen inputs was me niets waard, dat haalde teveel weg van de klassieke ervaring.
                Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

                Comment


                  #13
                  Originally posted by VosCoBoss View Post

                  Alles gaat via 1 scherm wat aangesloten is op de Indivision. Het is niet nodig om een tweede scherm te hebben. De invivision converteert juist de 15khz modes naar modes die moderne schermen wel aankunnen.

                  Een tweede scherm voor de 15khz modes is van toepassing bij een RTG-kaart zoals bijvoorbeeld op de vampire en straks op de warp 560 en 1260 kaarten. Hoewel voor de warp gesproken wordt over een optionele flickerfixer waardoor ook dan met 1 scherm gewerkt kan worden.

                  Dat tweede scherm is een van de redenen dat ik de vampire a500 heb weggedaan. De hele tijd schakelen tussen inputs was me niets waard, dat haalde teveel weg van de klassieke ervaring.
                  Het kan eventueel ook via de oude Indivision ECS V1 van 2009 als je twee bovenop doet.

                  When using two Indivision ECS, your Amiga is able to run a dual-screen setup, so it can have two separate screens showing their own independent picture (i.e. different output on both screens, not one screen cloned on the other)! We're working on a driver that will support this feature in the future.
                  [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
                  A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
                  [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
                  [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
                  C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

                  [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
                  [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
                  AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
                  [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

                  Comment


                    #14
                    Originally posted by VosCoBoss View Post
                    Zojuist mailtje binnengehad van icomp.de... de Indivision MK3 is onderweg! Zal hopelijk ergens volgende week verschijnen, ik ben benieuwd!
                    Heb je hem al binnen? En zo ja, wat zijn je ervaringen?

                    Comment


                      #15
                      Originally posted by PRS View Post

                      Heb je hem al binnen? En zo ja, wat zijn je ervaringen?
                      Nog niet... ik schat in morgen of woensdag. Ik hou jullie op de hoogte!
                      Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

                      Comment

                      Working...
                      X