Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wicher 508i amiga 500 flash card

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Wicher 508i amiga 500 flash card

    Beste amiga liefhebbers,
    Ik heb onlangs een wicher 508i gestoken in mijn amiga 500. Deze werkt netjes, is sneller dan voorheen en kan meer programma's en games aan dan voorheen, heerlijk! Op de accelerator zit een mogelijkheid om een flash card aan te sluiten en deze als HD te gebruiken. Ik heb een flash disk met workbench 3.1 op besteld en erin gestoken. Als ik nu mijn amiga opstart, dan doet deze niets, het lichtje van de flash card adapter licht af en toe op, verder alleen een zwart scherm... Mijn amiga heeft een 3.1 ROM zitten en een 2mb geheugen uitbreiding. Als ik de flash card op mijn gewone pc opstart met uae dan doet hij het wel. Zonder flash card werkt hij prima met gotek drive.
    Iemand een idee of goede raad?
    Alvast bedankt

    #2
    Als je bij het aanzetten van je Amiga de 2 muisknoppen tegelijk ingedrukt houd kom je in het boot menu.

    Zie hem daar tussen staan?
    Cf0 of dh0.
    Selecteren en op boot klikken.

    Of vanaf een 3.1 install floppy opstarten, naar hdtools en kijken of hij daar herkend wordt.

    Zo ja, kijken of hij een vinkje bij de optie "bootable" heeft staan.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

    Comment


      #3
      Als de flash card in steekt en ik hou muisknoppen in, doet hij niks, enkel zwart beeld...
      Normaal is het linkermuisknop in houden om via de flash card te starten, linker en rechter muisknop inhouden om in de boot te komen, doe je niks laad hij normaal de gotek in. Geen van deze werkt dus met de flash card erin...
      ​​​​

      Comment


        #4
        Had zelf verleden jaar de Wicher 500i Rev2b en vond het onstabiel.
        [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
        A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
        [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
        [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
        C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

        [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
        [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
        AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
        [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

        Comment


          #5
          Welke merk CF kaart gebruik je?

          Comment


          • peter1977
            peter1977 commented
            Editing a comment
            Er hangt geen merk op van kaart, enkel een sticker van amiga forever, classic support workbench3.1

          #6
          Is de CF adapter goedom aangesloten? Blijft het beeld ook zwart als je de CF-kaart uit de adapter haalt en dan de Amiga aanzet?
          Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

          Comment


            #7
            Met enkel de adapter aangesloten werkt hij prima. Amiga afzetten, flash card erin en amiga terug opzetten geeft dan zwart beeld. Aan de adapter zelf is een klein lampje te zien dat om de 4 seconde lichtjes rood oplicht. Er gebeurt verder niets. Met flash card erin kan je niet resetten, bij opstarten heeft muisknoppen induwen geen zin...

            Comment


              #8
              Zit deze MC68HC000FN20 erop.

              Het beste is alles overnieuw installeren WB3.1 met de Wicher erop en een SanDisk Ultra 15MB/s, 30MB/s of een 50MB/s CF kaartje. Na de installatie Wicher Installer en hopen, dat het werkt. Welke voeding gebruik je eigenlijk. Heb je al geprobeerd met de Wicher zonder een CF kaartje.
              • This software lets you to configure Wicher's init options via CLI command or the WicherBootMenu module, allowing creation of custom Kickstart versions (with Remus program). WicherBootMenu can be accessed by holding down the left mouse button when turning on or rebooting your Amiga.
              Last edited by AMIGA JOHAN; 21-06-2020, 18:29.
              [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
              A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
              [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
              [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
              C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

              [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
              [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
              AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
              [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

              Comment


              • peter1977
                peter1977 commented
                Editing a comment
                De MC68HC000FN20 zit erop. Wicher zonder cf werkt zeer goed, duidelijk sneller en games spelen die ervoor niet lukten! Met cf erin lukt niet.

              #9
              Net ontdekt dat ik workbench laad via de gotek, dat de flashcard mee opent en ik deze kan lezen via de workbench. Als ik een spel open via deze krijg ik wel de melding 'unable to open your tool'
              AL een stap verder...

              Comment


                #10
                Originally posted by peter1977 View Post
                Net ontdekt dat ik workbench laad via de gotek, dat de flashcard mee opent en ik deze kan lezen via de workbench. Als ik een spel open via deze krijg ik wel de melding 'unable to open your tool'
                AL een stap verder...
                Als je WHDLoad Games en Demos wilt ervaren, dan moet je de GoTek opofferen en vervangen voor een Chinon FB-354 diskdrive. Anders is de Wicher zonde van je geld, kan je net zo goed alleen de GoTek gebruiken.

                Je kan pas echt volop genieten met de Wicher als je een 8GB CF kaartje erop gebruikt. Je kan het CF kaartje volledig gebruiken met WB3.1 en BetterWB 4.3.
                [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
                A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
                [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
                [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
                C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

                [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
                [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
                AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
                [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

                Comment


                • peter1977
                  peter1977 commented
                  Editing a comment
                  Sorry, maar Heb hierboven al vermeld dat men amiga spellen en demo's laad die ik voor de wicher niet kon laden. Zonde van het geld dus zeker niet hoor, wel zonde dat de flash card niet naar behoren aan de praat te krijgen is!

                • AMIGA JOHAN
                  AMIGA JOHAN commented
                  Editing a comment
                  Het is de 1 of het andere.

                #11
                Probeer eens Workbench op nieuw op de CF kaart te installeren. De melding 'unable to open your tool' heeft te maken dat die geen WHDLoad tool kan laden.
                AMIGA JOHAN: Ik ben niet mee eens om de Gotek te vervangen door de diskdrive, omdat de Gotek wel makkelijker maakt om even een ADF op een USB stick kunt zetten. Verder heb je niet het probleem met disk errors.

                Comment


                  #12
                  Originally posted by amiga1260 View Post
                  Probeer eens Workbench op nieuw op de CF kaart te installeren. De melding 'unable to open your tool' heeft te maken dat die geen WHDLoad tool kan laden.
                  AMIGA JOHAN: Ik ben niet mee eens om de Gotek te vervangen door de diskdrive, omdat de Gotek wel makkelijker maakt om even een ADF op een USB stick kunt zetten. Verder heb je niet het probleem met disk errors.
                  Gebruik de interne en externe diskdrives voor o.a. install WB diskettes en voor sommige nieuwere Demos zowel voor de A500 en de A1200’s. Zal zelf nooit een GoTek in een AMIGA gebruiken. Vind de herbelevenis geweldig met al, die diskettes wat ook geldt voor de floppies voor de C64. Maar goed ieder zijn smaak.
                  [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
                  A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
                  [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
                  [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
                  C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

                  [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
                  [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
                  AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
                  [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

                  Comment


                    #13
                    Gisteren nieuwe flashcard geïnstalleerd, sandisk 4gb 15mb/s. Werkt perfect, start op zoals het hoort, niks problemen meer. Triestig dat de meegeleverde flashcard niet werkt met de wicher, zeer triest...

                    Comment

                    Working...
                    X