Announcement

Collapse
No announcement yet.

Amigakit ...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Amigakit ...

    Wat zijn hier eigenlijk de ervaringen met Amigakit ? Ik heb eigenlijk niet veel zin om er nog te bestellen. Een paar maanden geleden paar spulletjes besteld, batterijkitjes en schakelaartjes voor de originele Amiga Technologies muizen. Kitjes komen aan, knopjes staan plotseling in backorder terwijl ze op de website nog in stock staan en daar eindigt dan het verhaal. Niet de vraag "wil je een refund of wachten" ... niks.

    Elke week zijn er op facebook wel mensen die de problemen in de groep gooien omdat 27 keer mailen blijkbaar niet helpt...

    Een Portugese vriend van me heeft zo twee jaar op een A1000 muis gewacht, nooit geen antwoord op mails. Toen ik met hem gaan lunchen was met hem heb ik hem voorgesteld dat hij het op de Commodore Amiga facebookgroep moest smijten ... en dan ging het ineens wel.

    En dan al dat onnozel "trademark" gedoe. pfff. Daar is blijkbaar wel de energie voor.
    Last edited by ; 24-05-2020, 19:18.

    #2
    Ik ben niet kapot van Amigakit. Staat bij mij zeker onderaan in het rijtje als ik iets wil bestellen. Geen reactie op mail, geen status updates en ineens verschijnt je pakketje alsnog. Order blijft weet ik hoe lang op pending staan en maar hopen dat er ooit iets gebeurt. Ik koop er alleen wat elders niet verkrijgbaar is. Op facebook e.d. inderdaad ook veel verhalen over Amigakit en gebrekkige communicatie tot je op social media gaat klagen. En inderdaad dat trademark-gedoe... ik wilde dat ik even had gewacht met de nieuwe a1200.net behuizing, deze is bij Amigastore.eu nu ook weer voorradig en dan had ik er niet 1 met "eon technologies" stickers gehad.

    Ik koop meestal bij Amigastore.eu hoewel ik daar nu ook al 2x de soldeerbout erbij heb moeten pakken omdat het gekochte product niet goed was gesoldeerd, ging om een laser upgrade en een clockport riser.

    Vesalia.de een fake 68882 ontvangen. Wel netjes excuses en wacht nu op een refund.

    Icomp.de ook een slechte soldering, op een RTC module. Verder wel tevreden over communicatie en deskundigheid.

    De enige waar ik nog geen issues heb gehad is amedia-computer. Dat is ervaring gebaseerd op 1 bestelling.

    De perfecte shop heb ik nog niet gevonden.
    Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

    Comment


      #3
      Amedia is hier bij ons bij de BAC wel bekend, komen steeds met hun halve winkel naar onze meetings. Behalve dat het niet professioneel is om je goederen in een doos van pampers te sturen als winkel heb ik er eigenlijk nog nooit iets verkeerd van voorbij zien komen.

      Wel niemand is perfect maar Amigakit .... Pfff.

      Comment


        #4
        Vroeger vond ik AmigaKit heel goed en waren de bestellingen snel in huis maar de laaste 2 keer duurde het een maand voor dat de goederen bezorgd werden.

        Comment


          #5
          Originally posted by Erik B View Post
          Vroeger vond ik AmigaKit heel goed en waren de bestellingen snel in huis maar de laaste 2 keer duurde het een maand voor dat de goederen bezorgd werden.
          Hou het liever bij de oosterburen. Lekker snel via DHL en heb via Jens iComp nooit problemen ondervonden. Dankzij jou Erik B kijk ik nu anders naar AmigaKit, dan wat ik vroeger heb gehoord. AmigaStore vind ik ook niet zo geweldig en van Amiga Shop (Alinea Computer Shop) moet ik nog afwachten. Heb daar wat kleine onderdelen besteld voor mij A1200 GHOST case.
          [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
          A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
          [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
          [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
          C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

          [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
          [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
          AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
          [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

          Comment


            #6
            Originally posted by SimonV View Post
            Wat zijn hier eigenlijk de ervaringen met Amigakit ? Ik heb eigenlijk niet veel zin om er nog te bestellen. Een paar maanden geleden paar spulletjes besteld, batterijkitjes en schakelaartjes voor de originele Amiga Technologies muizen. Kitjes komen aan, knopjes staan plotseling in backorder terwijl ze op de website nog in stock staan en daar eindigt dan het verhaal. Niet de vraag "wil je een refund of wachten" ... niks.

            Elke week zijn er op facebook wel mensen die de problemen in de groep gooien omdat 27 keer mailen blijkbaar niet helpt...

            Een Portugese vriend van me heeft zo twee jaar op een A1000 muis gewacht, nooit geen antwoord op mails. Toen ik met hem gaan lunchen was met hem heb ik hem voorgesteld dat hij het op de Commodore Amiga facebookgroep moest smijten ... en dan ging het ineens wel.

            En dan al dat onnozel "trademark" gedoe. pfff. Daar is blijkbaar wel de energie voor.
            Die communicatie is echt waardeloos bij ze, maar als ik contact heb dan lossen ze de problemen die ik had met hun product ook wel weer op. Via Facebook is het de vorige keer gelukt om een antwoord te krijgen. Het blijft natuurlijk raar dat ze niet gewoon hun email beantwoorden. Je wilt toch handel zou je zeggen ?

            Gelukkig zijn er inmiddels wel een aantal bedrijven buiten Engeland die een beter trackrecord hebben.




            Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

            Comment


              #7
              Amigakit staat onderaan mijn lijstje. Zeker als je dit leest

              Comment


                #8
                Ik heb een tijdje terug bij Amigakit een bestelling gedaan en het duurde langer dan ik gewend ben, maar ik heb alles binnen gekregen.

                Amigakit is ook eigenaar van Amiga.org

                Comment


                  #9
                  Ik kan alleen maar vaststellen dat zijn TM gedoe en dubieuze URL's aanvragen met als doel enkel en alleen schade toe te brengen aan de concurrentie ( zoiets kan je trouwens toch met succes aanvechten wanneer je hetzelfde artikel verkoopt dacht ik ? ) stilaan in zijn gezicht aan het ontploffen is. Dan de bedenkelijke afhandeling van de aftersales ...

                  Nog zo een leuke: https://www.ibrowse-dev.net/news.php?id=1577186461

                  Comment


                    #10
                    Originally posted by SimonV View Post
                    Ik kan alleen maar vaststellen dat zijn TM gedoe en dubieuze URL's aanvragen met als doel enkel en alleen schade toe te brengen aan de concurrentie ( zoiets kan je trouwens toch met succes aanvechten wanneer je hetzelfde artikel verkoopt dacht ik ? ) stilaan in zijn gezicht aan het ontploffen is. Dan de bedenkelijke afhandeling van de aftersales ...

                    Nog zo een leuke: https://www.ibrowse-dev.net/news.php?id=1577186461
                    Die iBrowse leest als phase 5, ik weet nog dat een jaar of 20 terug mensen van de AGGF hun Cyberstormbord ook niet terugkregen van de reperatie.
                    Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

                    Comment


                      #11
                      Afgelopen zondag betaald via bank transfer de ACA1221LC bij Jens iComp en nu woensdagmiddag via DHL netjes binnen gehad. Vandaag heb Amiga Shop (Alinea Computer) de A1200 3.1.4 ROM chips en de A1200 LED naar me opgestuurd. Kijken of het nog voor het weekend binnen krijgt.
                      [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
                      A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
                      [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
                      [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
                      C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

                      [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
                      [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
                      AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
                      [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

                      Comment


                        #12
                        Originally posted by Benny View Post

                        Die iBrowse leest als phase 5, ik weet nog dat een jaar of 20 terug mensen van de AGGF hun Cyberstormbord ook niet terugkregen van de reperatie.
                        Ben benieuwd of de mensen van Phase 5 mij nog herkent, kwam in de jaren 90 regelmatig bij hun langs. Moet de Duitse taal weer even ophalen als AMIGA35 nog überhaupt doorgaat. Zo niet, dan kan ik Jens even lastig vallen.
                        [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
                        A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
                        [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
                        [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
                        C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

                        [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
                        [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
                        AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
                        [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

                        Comment


                          #13
                          Originally posted by AMIGA JOHAN View Post

                          Ben benieuwd of de mensen van Phase 5 mij nog herkent, kwam in de jaren 90 regelmatig bij hun langs. Moet de Duitse taal weer even ophalen als AMIGA35 nog überhaupt doorgaat. Zo niet, dan kan ik Jens even lastig vallen.
                          Diegene die NU voor Phase5 speelt wil je niet ontmoeten.

                          Comment


                            #14
                            Intussen is mijn order bij Amigakit al vanaf 17 mei op status “pending”.


                            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                            Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

                            Comment


                              #15
                              Originally posted by VosCoBoss View Post
                              Intussen is mijn order bij Amigakit al vanaf 17 mei op status “pending”.


                              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                              Ben ik nog niks bij met Alinea Computer. Staat nog steeds, dit vermeld. Zal wel druk zijn via DHL.

                              Einlieferung in Filiale durch Absender
                              We, 27.05.2020, 13:47 hours
                              NOTE:
                              Due to current high parcel volumes owing to the corona situation, the delivery of your shipment may be delayed in some regions. We ask for your patience in these cases. To reduce contact during delivery, we recommend specifying a >Preferred Location or addressing parcels directly to a >Packstation.

                              Detailed tracking history

                              We, 27.05.2020, 13:47The shipment has been posted by the sender at the retail outlet
                              [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
                              A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
                              [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
                              [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
                              C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

                              [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
                              [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
                              AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
                              [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

                              Comment

                              Working...
                              X