Announcement

Collapse
No announcement yet.

Advies gevraagd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Advies gevraagd

    Mede kroeg genoten,

    Graag zou ik jullie expertise willen aanroepen over wat voor mijn A1200 de beste keuze is.
    Nu mijn 1200 een recap behandeling heeft ondergaan, komt fase 2 aan de beurt en dat is het zoeken naar een Flickerfixer/Scandoubler en Extra geheugen.
    Voor het geheugen is mijn oog gevallen op een ACA1221lc in de kleur rood en aangezien de Indivision AGA MK2cr nergens meer verkrijgbaar is en de opvolger nog op zich laat wachten, kijk ik met een scheef oog naar een scandoubler en dan wel op de Scanplus AGA. Mijn vraag is, zijn beide een goede keuze?
    Misschien heeft er iemand nog wel een Indivision AGA MK2cr ergens in een onderste lade liggen waar diegene afstand van wil doen, dan ben ik natuurlijk ook geintresseerd.

    Wat is wijsheid in deze? Ik denk dat ik daarvoor hier in het cafe met al die vaste wijze gasten wel goed zit

    [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

    #2
    Jens is bezig met een opvolger Indivision AGA MK3. Er zijn ook nog andere mogelijkheden:

    De OSSC: https://videogameperfection.com/prod...can-converter/
    en Retrotink 2x Scart : https://videogameperfection.com/prod...tink-2x-scart/

    De Retrotink 2x Scart heb ik besteld, maar ik wacht tot ze het geleverd hebben om te testen of het samen met de Amiga werkt.
    De OSSC werkt zonder problemen met de Amiga. Als je deze besteld, heb je wel de afstandsbediening nodig.

    Comment


      #3
      Originally posted by amiga1260 View Post
      Ben nieuwsgierig naar deze inderdaad. Ook vanwege het compact formaatje. Vreemde is dat ik tot een week geleden nergens een video op youtube oid kon vinden van iemand die het op de amiga geprobeerd heeft. Wel de eerste retrotink maar dat moest via allerlei omwegen.

      OSSC heb ik ook, doet het prima, maar ligt voorlopig in een la :) Vond toch nog wat ruimte voor mijn 1084s en dat is toch wel het mooiste beeld (zeker voor gaming).
      Indivision zit in mijn 1200, is voor workbench top. Benieuwd naar de V3 variant waarbij Jens zegt dat alle 'gebreken' van de vorige versies met de nieuwe versie opgelost zullen worden.. hmm..

      Comment


        #4
        Ik heb een youtube filmpje gevonden over de Scanplus AGA: https://www.youtube.com/watch?v=n-KsFCBHpzw.
        Alleen interlaced screenmodes flikkeren wel.

        Comment


          #5
          Ik heb de OSCC overwogen, lijkt me een mooi apparaat maar wil persoonlijk toch liever een interne oplossing. Omdat het een raadsel is wanneer de Indivision MK3 echt uitkomt heb ik de Scanplus AGA besteld bij Amigastore.eu. Deze staat in pre-order maar verwacht dat deze binnenkort geleverd gaat worden. Ik kan hier dus over een tijdje meer over vertellen. Van wat ik gelezen en gezien heb, is een voordeel van de Scanplus AGA dat deze plug-and-play is. Dus aansluiten en gaan, geen gedoe met instellingen. Een nadeel is dat het alleen een scandoubler is, en geen flickerfixer. Ik weet niet zeker of en waarom dat een probleem is, ik ga hier puur af op wat ik hierover op internet heb gevonden.

          Nadeel van alle interne scandoublers is dat ze andere uitbreidingen in de weg kunnen zitten. Ik weet nu al dat ik een uitdaging ga hebben met de Scanplus AGA in combinatie met de FastATA MK-V... daar zal creativiteit aan te pas moeten gaan komen.
          Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

          Comment


            #6
            Originally posted by VosCoBoss View Post
            Ik heb de OSCC overwogen, lijkt me een mooi apparaat maar wil persoonlijk toch liever een interne oplossing. Omdat het een raadsel is wanneer de Indivision MK3 echt uitkomt heb ik de Scanplus AGA besteld bij Amigastore.eu. Deze staat in pre-order maar verwacht dat deze binnenkort geleverd gaat worden. Ik kan hier dus over een tijdje meer over vertellen. Van wat ik gelezen en gezien heb, is een voordeel van de Scanplus AGA dat deze plug-and-play is. Dus aansluiten en gaan, geen gedoe met instellingen. Een nadeel is dat het alleen een scandoubler is, en geen flickerfixer. Ik weet niet zeker of en waarom dat een probleem is, ik ga hier puur af op wat ik hierover op internet heb gevonden.

            Nadeel van alle interne scandoublers is dat ze andere uitbreidingen in de weg kunnen zitten. Ik weet nu al dat ik een uitdaging ga hebben met de Scanplus AGA in combinatie met de FastATA MK-V... daar zal creativiteit aan te pas moeten gaan komen.
            Ik heb die OSCC ook bekeken en eerlijk gezegd ben ik toch ook liever voor een interne oplossing. Indivision Mk3 is nog maar afwachten wat de de verbeteringen zullen zijn. Ik heb begrepen dat de Mk2 goed presteert met alleen de Wb, maar games etc iets minder goed behandeld. Omdat ik mijn 1200 niet vol ga hangen als zijnde een kerstboom (alleen Ram en een mooie oplossing voor gebruik modern scherm) ga ik denk ik toch voor de Scanplus AGA.
            [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

            Comment


              #7
              Originally posted by amiga1260 View Post
              Ik heb een youtube filmpje gevonden over de Scanplus AGA: https://www.youtube.com/watch?v=n-KsFCBHpzw.
              Alleen interlaced screenmodes flikkeren wel.
              Had ook al gevonden. maar Man wat wordt ik zenuwachtig van die vent en hoe hij met zijn spullen omgaat
              [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

              Comment


                #8
                Originally posted by amiga1260 View Post
                Ik heb een youtube filmpje gevonden over de Scanplus AGA: https://www.youtube.com/watch?v=n-KsFCBHpzw.
                Alleen interlaced screenmodes flikkeren wel.
                Interlaced is leuk, maar wanneer gebruik je het nu ? Ik in het verleden nooit, misschien met een modern scherm een mogelijkheid, helaas zie ik de voordelen niet.
                [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

                Comment


                  #9
                  VosCoBoss OSCC is denk ik wel handig als je meerdere machines hebt die je dan kan afwisselen i.p.v. over Scandoublers/Flickerfixers in te bouwen.
                  [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

                  Comment


                    #10
                    Ik gebruik een BenQ scherm, die 15kHz ondersteund. Daarnaast gebruik ik een Delock VGA + Geluid switch.
                    Zo kan ik makkelijk switchen tussen 4 Amiga's (+ een 5e computer op de 2e aansluiting van de monitor op DVI).

                    Zo'n BenQ 912 is ook wel te scoren voor ongeveer € 100,-

                    https://www.allekabels.nl/vga-kabel/...chakelaar.html
                    Deze is wel zonder geluid...
                    Last edited by PRS; 16-05-2020, 11:41.

                    Comment


                      #11
                      Zoek al een goed jaar naar een BenQ BL912 vanwege DVI. Moet het nu doen met twee BenQ BL702A VGA monitors voor de A500 en de A1200. Ben gewend met de ScreenMode NTSC: High Res Laced 16 Colors vanwege de ACE2 en heb Force PAL ingesteld op de ACA500Plus V1. Vult het gehele beeld op en is haarscherp. Via de A1200 staat de ScreenMode PAL High Res Laced 32 Colors. De Indivision ECS V1 met de Super Denise is vooral voor Demos uitzonderlijk prachtig en vult het beeld op. Voor Games is het niet echt geschikt moet ik nog de Indivision ECS V2 uitproberen. De Indivision AGA MK2CR blijft nog steeds het beste. Al zat ik wel flink ermee te klooien wat de beste VGA mode ervoor is. De BenQ BL702A ondersteund ook Interlaced 15.72kHz wat ik altijd gebruikt. Het beste is wachten voor de Indivision AGA MK3 en even de RGB uitgang gebruiken. Staat ook mooi op de BenQ BL702A monitor, maar vind zelf de icons veel te groot.
                      [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
                      A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
                      [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
                      [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
                      C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

                      [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
                      [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
                      AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
                      [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

                      Comment


                        #12
                        Originally posted by DdAzZ View Post

                        Voor het geheugen is mijn oog gevallen op een ACA1221lc in de kleur rood
                        Waarom niet de ACA1221 of de ACA1221EC. Vind ik uitstekende 68020 kaarten voor de A1200 vooral de ACA1221. De ACA1221EC is special voor WHDLoad bedoelt vanwege 8MB RAM. De ACA1221 heeft incl. Around the World' licentie (64MB RAM en 28MHz CPU).
                        [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
                        A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
                        [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
                        [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
                        C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

                        [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
                        [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
                        AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
                        [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

                        Comment


                          #13
                          Originally posted by AMIGA JOHAN View Post

                          Waarom niet de ACA1221 of de ACA1221EC. Vind ik uitstekende 68020 kaarten voor de A1200 vooral de ACA1221. De ACA1221EC is special voor WHDLoad bedoelt vanwege 8MB RAM. De ACA1221 heeft incl. Around the World' licentie (64MB RAM en 28MHz CPU).
                          ACA 1221EC is out of stock en van wat ik gelezen heb is de ACA 1221LC de opvolger. Zou graag de 1221EC willen hebben al is het maar voor de prijs (stukje goedkoper)
                          [SIZE=10px][I][COLOR=#A9A9A9]Amiga 2000, C128. Amiga 500. Amiga 1200 Indivision AGA Mk3, ACA1221lc 1x 1084(S) 1x 1084 [/COLOR][/I][/SIZE]ʕ•̫͡•ʕ*̫͡*ʕ•͓͡•ʔ-̫͡-ʕ•̫͡•ʔ*̫͡*ʔ-̫͡-ʔ [TfC!]

                          Comment


                            #14
                            Ik heb zelf een Amiga 1200 MK2CR en het werkt zonder problemen met spellen en Workbench. Het enige wat wel een probleem is, is het configureren.
                            Out of the Box werkt het uitstekend.

                            Er is nog een mooie externe scandoubler/flickerfixer te koop. Dat is D520 met een HDMI aansluiten en kan ook het geluid van analoog naar digitaal omzetten, zodat je maar 1 kabel nodig hebt om op je monitor of TV aan te sluiten, maar wel in het Duits: https://www.a1k.org/forum/index.php?threads/60267/

                            Deze werkt helaas niet op een Amiga 1200 met rev 2B.

                            Comment


                              #15
                              Originally posted by DdAzZ View Post

                              ACA 1221EC is out of stock en van wat ik gelezen heb is de ACA 1221LC de opvolger. Zou graag de 1221EC willen hebben al is het maar voor de prijs (stukje goedkoper)
                              Zo nu en dan zie je wat op Marktplaats. De ACA1221LC lijkt me niet echt een opvolger. Eerder, dat Jens niet aan de 68020 CPU’s kan aankomen. Er komen wat out of stock ACA’s bij me binnen. Heb al veel verkocht en geruild afgelopen jaar (hier op deze forum).
                              [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
                              A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
                              [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
                              [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
                              C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

                              [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
                              [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
                              AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
                              [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

                              Comment

                              Working...
                              X