Announcement

Collapse
No announcement yet.

Is er mot tussen Phil en Gunnar (A1200.net vs Apollo Vampire)?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Is er mot tussen Phil en Gunnar (A1200.net vs Apollo Vampire)?

    Ik las laatst in Phil z'n update van het A500 Indiegogo project al met verbazing zijn oproep aan Gunnar om nu toch es een keertje met een exemplaar van de gewijzigde V4 SA PCB te komen zodat ie geprobeerd kan worden in de A500 case... https://www.indiegogo.com/projects/n...s#/updates/all

    Nu lees ik Gunnar z'n commentaar dat de V4 SA in een blikkie moet omdat ie anders niet conform wetgeving/typegoedkeuring is?!?! http://www.apollo-core.com/knowledge.php?b=5&note=27346

    Als ik het een beetje volg zou mijn vermoeden zijn dat het Vampire team in een (te) laat stadium heeft besloten dat die V4 in een blikkie moet en dat daar dus geen rekening mee gehouden is bij het ontwerp van de A500 case (wat ik trouwens volkomen logisch zou vinden), maar ondertussen zit Phil en z'n team in de lastige positie dat een gedeelte van de backers zijn ingestapt met idee dat de Vampire ook gaat passen.

    Schijnbaar komen ze er met z'n tweeen niet uit .. want communiceren gaat nu via de derde partij, zijnde de online community ...

    Moeten we hier ook met z'n allen partij gaan kiezen? Aangezien ik wel wacht op die A500 case en (nog) niet op de V4 SA ben ik voor Phil!
    Last edited by LuzUo; 24-01-2020, 16:31.

    #2
    Nee, geen mot.. normaliter proof-read ik alles wat de ether in/op gaat, maar deze is dus met enige frustratie (wellicht bewust.. ** kuch ** ) langs mij af gegaan..

    we praten gewoon hoor en Gunnar moet gewoon eens leveren want we kunnen niet een project vertragen wanneer er bij hen een design wijziging is.

    dus.. niks aan de hand.. gewoon slechte woordkeuze en klaar.

    Comment


      #3
      Ja .... dat hij toch gewoon in een doosje levert aan de klanten ? Wat die er met doen is hun zaak toch ?

      Comment


        #4
        Originally posted by Megatron View Post
        ... we praten gewoon hoor en Gunnar moet gewoon eens leveren want we kunnen niet een project vertragen wanneer er bij hen een design wijziging is.
        Daar ben ik het helemaal mee eens ... ik snap ook niet waarom ie niet zou leveren ... je mag toch aannemen dat het ook in het voordeel is van het Vampire team dat de boel straks in de A500 case past?

        Comment


          #5
          Originally posted by LuzUo View Post
          je mag toch aannemen dat het ook in het voordeel is van het Vampire team dat de boel straks in de A500 case past?
          Gezien de vraag altijd groter is dan het aanbod bij hen denk ik dat het hen worst zal wezen of toch niet een prioriteit is.
          Last edited by ; 25-01-2020, 20:43.

          Comment


            #6
            Originally posted by LuzUo View Post
            Ik las laatst in Phil z'n update van het A500 Indiegogo project al met verbazing zijn oproep aan Gunnar om nu toch es een keertje met een exemplaar van de gewijzigde V4 SA PCB te komen zodat ie geprobeerd kan worden in de A500 case... https://www.indiegogo.com/projects/n...s#/updates/all

            Nu lees ik Gunnar z'n commentaar dat de V4 SA in een blikkie moet omdat ie anders niet conform wetgeving/typegoedkeuring is?!?! http://www.apollo-core.com/knowledge.php?b=5&note=27346

            Als ik het een beetje volg zou mijn vermoeden zijn dat het Vampire team in een (te) laat stadium heeft besloten dat die V4 in een blikkie moet en dat daar dus geen rekening mee gehouden is bij het ontwerp van de A500 case (wat ik trouwens volkomen logisch zou vinden), maar ondertussen zit Phil en z'n team in de lastige positie dat een gedeelte van de backers zijn ingestapt met idee dat de Vampire ook gaat passen.

            Schijnbaar komen ze er met z'n tweeen niet uit .. want communiceren gaat nu via de derde partij, zijnde de online community ...

            Moeten we hier ook met z'n allen partij gaan kiezen? Aangezien ik wel wacht op die A500 case en (nog) niet op de V4 SA ben ik voor Phil!
            Gunnar eist dat ie in een blikkie moet om aan de regels te voldoen. Maar je eigen 500 bord of pi zal toch ook moeten worden beschermd ? Of valt dit buiten de verantwoordelijk van het project van Phil ?
            Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

            Comment


              #7
              Originally posted by Benny View Post

              Maar je eigen 500 bord of pi zal toch ook moeten worden beschermd ? Of valt dit buiten de verantwoordelijk van het project van Phil ?
              Speculatief, Marcel zal kan er waarschijnlijk 100% correct op kunnen antwoorden maar ik zou niet weten waarom A1200.net zich aan regels moet houden die gerelateerd zijn aan elektronica in het geval van behuizingen en keycaps. Als ik morgen Raspberry of Vampire V4 boxjes begin te 3d printen en op Ebay begin te verkopen kan ik me niet voorstellen dat ik aansprakelijk kan zijn voor de hardware een klant er zelf inbouwt.

              Comment

              Working...
              X