Announcement

Collapse
No announcement yet.

Zz9000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Zz9000

    Vandaag binnen gekomen, m'n ZZ9000 (https://mntmn.com). Volgens mij is ook deze batch als warme broodjes over de toonbank gegaan. Ben echt erg enthousiast over de kaart en er is zeker ook flink ontwikkeling op... Wat ik dan helemaal leuk vind naast de video/ethernet/USB combo is de ARM core die je kunt gebruiken vanuit AmigaOS. Dat maakt dat ik 3 compleet verschillende CPUs in m'n classic machine heb zitten (een 060, een PPC 604e en een ARM). Echt lachen en geweldig dat het allemaal werkt (wat me met mijn accelerator project nooit gelukt is).

    Er is al best veel op internet over terug te vinden dus ik zal me niet aan een review of wat wagen, maar als je iets wil weten reageer

    #2
    Ik las dat deze batch ook alweer uitverkocht is, maar ja voor dit geld krijg je ook heel wat leuke dingen.
    Op Twitter was iemand die er ook nog een bridgeboard in had, die had dus nog 1 cpu meer dan jou :)

    Er staan wel wat reviews op Youtube, maar ik zie nog weinig actie met de Arm-core...
    Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

    Comment


      #3
      Gaat die usb poort nu met dan enkel een usbstick overweg kunnen in de toekomst ? Poseidon compatibiliteit ofzo ?

      En heb je nu 1gb geheugen bij ?

      Comment


        #4
        kan dit ook in een a1200 tower? want dan heb je ook nog de originele 020 :)

        Comment


          #5
          Originally posted by SimonV View Post
          Gaat die usb poort nu met dan enkel een usbstick overweg kunnen in de toekomst ? Poseidon compatibiliteit ofzo ?

          En heb je nu 1gb geheugen bij ?
          Volgens mij doet de huidige firmware 256MB Zorro3 memory erbij. Qua USB stack zal het wel wat armoede zijn vermoed ik zo, Poseidon heb ik toen ook naar gekeken voor het projectje wat ik probeerde op te bouwen maar daar zaten zo veel haken en ogen aan. Misschien als deze kaart gewoon door blijft verkopen er ook wat meer ontwikkeling gaat komen.

          Hmmm, leuk idee er nog even een Bridgeboard bij te duwen! Dan idd nog een 386SX processor extra

          Comment


            #6
            Originally posted by rvo View Post
            kan dit ook in een a1200 tower? want dan heb je ook nog de originele 020 :)
            Volgens mij wel hoor. Werkt ook op een Amiga 500 met een Zorro adapter kaartje.

            Comment


              #7
              Originally posted by mousehouse View Post
              Hmmm, leuk idee er nog even een Bridgeboard bij te duwen! Dan idd nog een 386SX processor extra
              Eerst even laten ombouwen naar 486 dan.

              Kan natuurlijk nog gekker, je kan een single board computer in een ISA slot steken en dan ergens zo een Hiq Siamese system kit proberen scoren om te Amiga en de pc te verbinden.

              Zoiets https://www.benl.ebay.be/itm/ISA-PEN...8AAOSwc81dQBzL
              Last edited by ; 16-01-2020, 12:15.

              Comment


                #8
                Die van mij, uit de eerste batch, zit nog in de doos. Zou niet werken in Zorro 3 mode in PCI bridgeboards :( Ik wilde hem in de AA3000+ met Firebird prometheus daughterboard gebruiken,

                En die USB is inderdaad ook een wasse neus :( Alleen mass storage is veel te beperkt,..

                Comment


                  #9
                  Originally posted by spud View Post
                  Die van mij, uit de eerste batch, zit nog in de doos. Zou niet werken in Zorro 3 mode in PCI bridgeboards :( Ik wilde hem in de AA3000+ met Firebird prometheus daughterboard gebruiken,

                  En die USB is inderdaad ook een wasse neus :( Alleen mass storage is veel te beperkt,..
                  Prometheus PCI busboard ... daar hebben ze Radeon's voor :-) . Als je die half gestolen driver nog kan vinden tenminste. Ik weet niet of de openpci ArakAttack / Poseidon USB-driver van Guido Mersmann werkt met de Prometheus ? In beide gevallen zie ik dan nog weinig voordelen van die ZZ9000 in je AA3000 als je nog een pci netwerkkaartje steekt.

                  Comment


                    #10
                    Klopt en ik heb genoeg andere kaarten liggen om die AA3000+ ook zonder ZZ9000 te draaien. Maar als (wishful thinking) er wat meer software gebruik gaat maken van die ARM CPU is zo'n kaart wel cool.

                    Comment


                      #11
                      Originally posted by spud View Post
                      Klopt en ik heb genoeg andere kaarten liggen om die AA3000+ ook zonder ZZ9000 te draaien. Maar als (wishful thinking) er wat meer software gebruik gaat maken van die ARM CPU is zo'n kaart wel cool.
                      Ik vrees dat daar weinig van in huis gaat komen als er enkel op een ZZ9000 die mogelijkheid gaat zitten om de ARM als copro te gebruiken. Je moet je afvragen hoeveel programmeurs zo een kaart hebben die daar kaas van hebben gegeten op hoeveel kaarten ? 200, 300 ? Beetje zoals de XENA chip op de X1000. We gaan er dit mee, we gaan er dat mee en je kan zus en zo ... alleen waren er niet zoveel mensen die 2500€ te spenderen hadden en ook weeral een vrij kleine oplage en is er geen hol met gedaan.

                      Als er nu een goedkope zorrokaart zou zijn met bijvoorbeeld een interface tussen de ARM van Raspberry en het zorroslot wat zulks toegankelijk maakt voor veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer mensen dan zie ik het nog wel gebeuren een "WarpOS for ARM" of hoe dat dat dan ook gaat heten.

                      Comment


                        #12
                        Originally posted by SimonV View Post

                        Ik vrees dat daar weinig van in huis gaat komen als er enkel op een ZZ9000 die mogelijkheid gaat zitten om de ARM als copro te gebruiken. Je moet je afvragen hoeveel programmeurs zo een kaart hebben die daar kaas van hebben gegeten op hoeveel kaarten ? 200, 300 ? Beetje zoals de XENA chip op de X1000. We gaan er dit mee, we gaan er dat mee en je kan zus en zo ... alleen waren er niet zoveel mensen die 2500€ te spenderen hadden en ook weeral een vrij kleine oplage en is er geen hol met gedaan.

                        Als er nu een goedkope zorrokaart zou zijn met bijvoorbeeld een interface tussen de ARM van Raspberry en het zorroslot wat zulks toegankelijk maakt voor veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer mensen dan zie ik het nog wel gebeuren een "WarpOS for ARM" of hoe dat dat dan ook gaat heten.
                        Volgens mij wordt daar wel over nagedacht, als ik het bericht lees bij de blauwe buren van Hedeon.
                        Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

                        Comment


                          #13
                          En je hebt de A314 voor de A500 (en een A600 prototype) waar je een RPi (zero in het geval van de A600) in prikt. Allemaal ARM architetuur. Dus hopelijk zijn de mensen met ARM skills zo slim om dit generiek op te pakken zodat dit op al de ARM "accellerators" werkt :)

                          Hedeon is volgens mij puur bezig met allerlei PCI PPC bordjes. Of je moest meer weten dan ik.

                          Comment


                            #14
                            Originally posted by spud View Post
                            En je hebt de A314 voor de A500 (en een A600 prototype) waar je een RPi (zero in het geval van de A600) in prikt. Allemaal ARM architetuur. Dus hopelijk zijn de mensen met ARM skills zo slim om dit generiek op te pakken zodat dit op al de ARM "accellerators" werkt :)

                            Hedeon is volgens mij puur bezig met allerlei PCI PPC bordjes. Of je moest meer weten dan ik.
                            Ja die A314 heb ik een PCB van gekregen van de maker in Neuss, die wordt wel eens in elkaar gesoldeerd door een vriend. Anyway ARM datatypes en mpeg libraries die compatibel zijn met bestaande software zoals AMigaAmp en dergelijke zou wel cool zijn.

                            Comment


                              #15
                              Originally posted by spud View Post
                              En je hebt de A314 voor de A500 (en een A600 prototype) waar je een RPi (zero in het geval van de A600) in prikt. Allemaal ARM architetuur. Dus hopelijk zijn de mensen met ARM skills zo slim om dit generiek op te pakken zodat dit op al de ARM "accellerators" werkt :)

                              Hedeon is volgens mij puur bezig met allerlei PCI PPC bordjes. Of je moest meer weten dan ik.
                              Bij de buren staat wat over een 'arm.library' door Hedeon.

                              En je hebt ook nog de Warp turbokaarten met een ARM cpu/fpga en waarop op Youtube al een filmpje is te zien met decoderen jpg's.
                              Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

                              Comment

                              Working...
                              X