Announcement

Collapse
No announcement yet.

IComp levert weer ACA12xx versnellers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    IComp levert weer ACA12xx versnellers

    Ik las op de fora bij icomp dat ze weer ACA 1233n versnellers verkopen en inderdaad: ze staan weer als leverbaar op de website.
    Ik las daar ook dat Jens waarschijnlijk in de komende maand zijn noodvoorraad AGA MK2 flicker fixers op de website te koop gaat zetten.
    Amiga 1200, IMac MorphOS

    #2
    En als het goed is komen er binnenkort ook weer nieuwe aca1221jes aan

    Comment


      #3
      Hopelijk komt de ACA1233n-55 weer terug waarnaar ik opzoek bent voor mij AMIGA 1200 project. Anders kan ik beter wachten voor de Warp 1260.

      Click image for larger version  Name:	8BC4D10F-843D-4959-B1DC-5CBF1DA54F3E.jpeg Views:	1 Size:	165.5 KB ID:	21484
      [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
      A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
      [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
      [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
      C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

      [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
      [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
      AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
      [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

      Comment


        #4
        Ik wacht wel op de ACA1260.

        Comment


          #5
          De Warp 1260 ziet er veel belovend uit. Wanneer hij echter beschikbaar komt is het vraagteken. De website in polen waar de Warp 1260 wordt gepresenteerd heeft een intekenlijst met meer dan 100den inschrijvingen. Ik spreek geen pools, dus weet niet wat het doel van die lijst is maar als dat een trek een nummertjes lijst is, dan denk ik dat de 1260 voorlopig niet in winkels beschikbaar komt. :) Mocht de 1260 niet in Winkels komen, dan denk ik dat we ebay prijzen kunnen verwachten. Een Vampire blijft dan een goed alternatief.

          Een ander ding m.b.t. de 1260: waar halen ze al die 608060 rev 6'en vandaan? 100 Mhz is vereist een behoorlijke koeling en ik weet niet eens of het mogelijk is met een rev 5.
          Amiga 1200, IMac MorphOS

          Comment


            #6
            Originally posted by AMIGA JOHAN View Post
            Hopelijk komt de ACA1233n-55 weer terug waarnaar ik opzoek bent voor mij AMIGA 1200 project. Anders kan ik beter wachten voor de Warp 1260.

            Click image for larger version Name:	8BC4D10F-843D-4959-B1DC-5CBF1DA54F3E.jpeg Views:	1 Size:	165.5 KB ID:	21484
            Als je die ACA koopt, ga er dan a.u.b. geen fpu op solderen, want die zal niet stabiel werken.
            Jens heeft geen kaas gegeten van FPU's, en de werking daarvan. Vandaar ook dat al zijn turbokaartjes
            zónder fpu worden gemaakt. Ik heb het zelf aan den lijve ondervonden en van anderen vernomen dat het instabiel is.
            In de "goeie ouwe dagen van Amiga" waren al de turbokaartjes én geheugen kaartjes voorzien van een FPU socket.
            De fabrikanten daarvan hadden er verstand van. Jens is wat dat betreft een prutser.

            Comment


              #7
              Ik houd het gewoon nog op de oude turbokaarten en dan liefst de phase5 exemplaren. Die warp1260 gaat waarschijnlijk serieus centen kosten en onmiddellijk uitverkocht zijn, zelfde verhaal zoals de Vampire net uitkwam. Die rev6 comment vind ik wel goed ... waar gaan ze ze blijven halen ? Dan zijn er de TF adapters maar of die nu de beste keuze zijn... je krijgt waar je voor betaald heb ik de indruk.

              En Jens producten kopen terwijl hij zegt dat hij er met gaat stoppen en uitverkopen? Hoe gaat dat dan met garantie gaan ?

              Comment


                #8
                Originally posted by Roel007 View Post
                100 Mhz is vereist een behoorlijke koeling en ik weet niet eens of het mogelijk is met een rev 5.
                Dat valt erg goed mee hoor ... ik heb hem op 96mhz lopen en kleine koelvin met een stille fan die traag draait en die er van op de zijkant er 5cm vanaf op blaast ( ivm met ruimte gebrek A3000T boven de processor ) en die komt niet in de buurt van heet.

                Comment


                  #9
                  rev6 koeling A3000T / warpengine

                  Comment


                    #10
                    Originally posted by SimonV View Post

                    ( ivm met ruimte gebrek A3000T boven de processor )
                    Zo'n grote kast en dan nog ruimtegebrek. :)

                    Comment


                      #11
                      Originally posted by Tyball View Post

                      Zo'n grote kast en dan nog ruimtegebrek. :)
                      Helaas was Commodore niet zo goed met ruimtelijke ordening. De accelerator kaart zit net onder de drive houder en onder de accelerator zitten alle jumpers voor de accelerator in te stellen.

                      Comment


                        #12
                        Originally posted by Roel007 View Post
                        Een ander ding m.b.t. de 1260: waar halen ze al die 608060 rev 6'en vandaan? 100 Mhz is vereist een behoorlijke koeling en ik weet niet eens of het mogelijk is met een rev 5.
                        O.a. deze verkoper heeft er nog genoeg:
                        Motorola MC68060RC50 MC68060 71E41J Vintage CPU 1PCS Rev 6 | Professionele uitruisting, Elektrische en testapparatuur, Elektronische componenten | eBay!

                        Comment


                          #13
                          Originally posted by AmiBoing View Post

                          Als je die ACA koopt, ga er dan a.u.b. geen fpu op solderen, want die zal niet stabiel werken.
                          Jens heeft geen kaas gegeten van FPU's, en de werking daarvan. Vandaar ook dat al zijn turbokaartjes
                          zónder fpu worden gemaakt. Ik heb het zelf aan den lijve ondervonden en van anderen vernomen dat het instabiel is.
                          In de "goeie ouwe dagen van Amiga" waren al de turbokaartjes én geheugen kaartjes voorzien van een FPU socket.
                          De fabrikanten daarvan hadden er verstand van. Jens is wat dat betreft een prutser.
                          Was wel van plan om een FPU erop te solderen. Bedankt voor de waarschuwing, dan hou ik het wel vanwege de 55MHz. Zal geweldig zijn geweest, als Jens überhaupt nog een ACA040 maakt. Laat staan een A1200 Reloaded MK moederbord. Een ACA1233-55MHz is wel leuk voor een tijdje, maar later wil ik meer doen met een 040 of een 060. Vandaar ook een Warp 1260, maar die zal net zo duur worden als de Vampire 500 V4. Voor mij ACA500Plus V1 wil ik naast mij beperkte ACA1221EC een ACA1233n-26 hebben vanwege meer FAST RAM. Dan de 8MB FAST RAM op de ACA1221EC wat alleen voor WHDLoad geweldig is.
                          [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
                          A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
                          [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
                          [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
                          C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

                          [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
                          [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
                          AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
                          [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

                          Comment

                          Working...
                          X