Announcement

Collapse
No announcement yet.

Amiga aansluiten op een HD TV.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Ik heb nu een monitor gevonden die ook 15 Khz aan kan en is overal verkrijgbaar:

    https://www.bol.com/nl/p/aoc-24g2u-f...0000119843380/

    Het is wel duurder dan een Indivision MK3 en Scan Plus.

    https://amiga.cafe/forum/main-forum/...age2#post24930
    Last edited by amiga1260; 28-10-2020, 15:41.

    Comment


      #47
      👍
      Bedankt voor het delen!
      Een Indivision en ScanPlus laten geen beeld zien, daar moet nog een monitor aan gehangen worden. Dus als je het zo bekijkt, valt de prijs wel mee...

      Hij is mij wat aan de grote kant voor mijn Amigas.

      Comment


        #48
        Op basis waarvan is die24g2u-f geschikt? Ik heb zelf een 2590px. Als ik kijk naar de sync-rage, is dat bij mijn 2590px nog ruimer
        Sync Range 48-144 voor de 24g2u-f en Sync Range 30-144 voor de 2590px.
        Voor scanning range:
        2590PX H=30~160KHz (DP/HDMI)/ 30~83KHz (other), V=30~146Hz (DP/HDMI)/ 50~76Hz (other)
        24g2u-bk VGA/DP1.2/HDMI1.4 : 30 -160KHz (H) VGA : 50 -146 Hz (V) DP1.2/HDMI1.4 :48-146Hz (V)
        Waar moet ik op letten? Ik check het op de AOC website direct :). Ik ben zeer tevreden over de 2590px, al is het een TN panel ipv IPS.

        Zoals ik hierboven al beschreef, ik heb alleen ervaring met Amiga->Scart-HDMI op een Dell scherm.
        Als mijn 2590px ook geschikt is, ga ik nog overwegen om een Amiga-VGA kabel te kopen om het alleen al te proberen. (omdat het kan)
        [SIZE=10px][COLOR=#999999][A1200 TF1230, Indivision AGA mk3, Lyra3][A1200 1221lc][A600][CD32+TF330][Mac Mini G4 MorphOs][Allerhande Pi's NESPi4(Amikit), Gpi1+2(recalbox/retropie), Pi400(Pimiga)] en [Steamdeck] met een Dell P2210T[/COLOR][/SIZE]

        Comment


        • Hailstorm
          Hailstorm commented
          Editing a comment
          Even als aanvulling. Na een kleine verbouwing in de hobby(nu werk) kamer.
          Ik heb de Amiga 1200 weer aangesloten, maar mijn SCART-HDMI boxje werkte niet meer.
          nieuwe gekocht dus. Even op Amazon gekeken, die van mij kwamen ooit van ebay of ali, geen idee meer, maar levertijd was een tijdje en ik wilde de Amiga NU weer in de lucht hebben (nu als in binnen een week).
          Een simpele SCART-HDMI die je veel ziet met zo'n bocht aan de bovenkant, voldoet dus niet.
          De box dient RGB signaal over SCART te herkennen en dat kunnen de meesten niet.
          Na een korte google, kwam ik tot bovenstaande informatie. Dus via bol een kastje gekocht dat veel leek op degene die ik al had en werkte meteen.
          Werkt volgens mij op elk scherm. Ik heb hier veel verschillende schermen.

          Nu had ik ook een Amiga-VGA adapter gekocht en daar heb ik dus geen succes mee gehad.
          Niet op mijn AOC, niet op mijn oude Dell schermen en ook niet op de BENQ GW2480T (waar op http://15khz.wikidot.com/ van gezegd wordt dat die werkt).
          Als ik zo die lijst doorkijk op 15khz.wikidot.com, kom ik tot de conclusie dat daar heel veel schermen opstaan die helemaal geen 15khz aankunnen.
          Bij de opmerking staat dan dat alle resoluties werken via scart.. na precies, dat heb ik bij elke monitor die ik geprobeerd heb..

          Ik hou het wel bij mijn scart oplossing en ga dan wel ooit een keer kijken naar een Indivision kaart, maar de kwaliteit is prima eigenlijk.
          enfin, even een update op bovenstaande dus om aan te geven dat die RGB dus niet werkte op de AOC 2590PX.
      Working...
      X