Announcement

Collapse
No announcement yet.

Commodore media tower

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Commodore media tower

    Gespot op Marktplaats, maar mij iets te groot qua verzamel object. (even zoeken op Commodore mediatower)
    Is gemaakt rond 2006 toen Commodore werd overgenomen, er werden toen 3 nieuwe producten gelanceerd, waarvan de media tower er een was.
    De zuil is 232 hoog en aan de onderkant zo’n 25 diep.

    Wat vinden jullie ervan, is dit nu nog een echt Commodore product???



    #2
    Ik heb er al 1.
    wat is echt Commodore? In 2006 was het commodore van onze Amiga’s al lang ter ziele. Een nederlands bedrijf zag wel een toekomst in nieuwe producten. Commodore Gaming maakte hele dure game PC’s. Commodore World de Gravel mp3 spelers. Iemand dacht dat mensen wel naar een winkel zouden komen om muziek e.d. Op hun gravel te zetten via deze mediazuil. Helaas ... via internet is zoiets veel simpeler. Bij mijn weten zijn er ongeveer 10 pre productie zuilen gemaakt. Zoals elk bedrijf dat de naam Commodore draagt zijn ook deze twee financieel kopje onder gegaan.
    deze mediatower is wel een hele mooie lamp. De HD van de pc in mijn mediatower is kapot. Jammer want de software zou wel leuk zijn. Radio correct had / heeft er 2 in hun museum staan.
    Toch vond ik het echt genoeg om deze tower aan mijn verzameling toe te voegen. Ze zijn best wel zwaar. Zeker als ze in Amsterdam van vier hoog moeten komen via zeer smalle trapjes.

    Comment


    • rvo
      rvo commented
      Editing a comment
      leuke verzameling heb je daar!

    #3
    Verkoophoek Thanks voor de info, had er wel iets over gelezen, en er is genoeg over op Youtube te zien (CES 2007) past mooi bij je verzameling! Weet je ook of het onderste scherm touchscreen heeft en de computer was dus gewoon een pc die in de zuil verwerkt is?

    Comment


      #4
      Ik zal eens op zoek gaan naar de brochure die ik erbij had gekregen. Het onderste scherm ontbrak, dat heb ik vervangen door een gewoon scherm. De PC staat gewoon los in de kast. Ik zal daar ook eens een foto van maken

      Comment


        #5
        Product and implementation overview gevonden. Zie foto. Ik zal hem morgen scannen.

        Comment


          #6
          Helaas kan ik geen PDF koppelen aan dit bericht. En uploaden naar de Amigacloud is ook een stap te ver. Als iemand een PDF van de Product and implementation Overview van de Commodore Mediatower willen hebben dan kan ik hem mailen. Stuur een PM met een mailadres.

          Comment


            #7
            Je kunt nu wel PDF's uploaden. Zie onder voor een (total niet relevant) voorbeeld.
            Attached Files
            It's a wonder tall trees ain't layin' down

            Comment


            • rvo
              rvo commented
              Editing a comment
              Oesterzwambitterbal.. really?

            #8
            Ik vind hem leuk voor in het museum, dus heb ik hem gekocht. Binnenkort effe ophalen :)

            Comment


            • Verkoophoek
              Verkoophoek commented
              Editing a comment
              Heel leuk. Fantastisch om filmpjes af te spelen in het museum. Het is wel een zware jongen. Succes met sjouwen.

            #9
            Vanavond opgehaald in Almere (in een filmstudio waar men o.a. Flodder heeft gefilmd :o )


            Helaas geen computer en ik mis ook het glazen/plastic tafeltje. Daarnaast lijkt er een versterker in te hebben gezeten, maar die is er ook uit gehaald. De 2 schermen zitten er wel in (en ik denk ook met beide met touchscreen gezien de hoeveelheid USB van boven).

            Alleen geen sleutel erbij gekregen, onderste slot is geforceerd en boven zit nog vast. Dus die gaan we komende week eens netter open proberen te maken. Dan een beetje opknappen en kijken of het allemaal te herstellen is.

            Comment


            • Verkoophoek
              Verkoophoek commented
              Editing a comment
              Gaaf. Maar wel een projectie. Bovendien ontbreekt het glazen plateau en ik zie op de foto ook niet de voet. Zonder deze voet is het nogal instabiel. Jammer dat ook bij jouw de software ontbreekt. Ik heb eigenlijk nooit bij het museum van Correct gevraagd of zij wel de software hebben. Succes met de restauratie

            #10
            Tof om te zien dat die naar een museum is gegaan, alles nog een beetje aan de praat kunnen krijgen inmiddels?

            Comment

            Working...
            X