Announcement

Collapse
No announcement yet.

SCSI2SD voor Blizzard PPC, kan dat aangesloten worden of zijn er verkoopkabels nodig?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    SCSI2SD voor Blizzard PPC, kan dat aangesloten worden of zijn er verkoopkabels nodig?

    Ik zit er over te denken om een SCSI2SD v6 te kopen maar vraag me af of deze zonder knutselwerk aan te sluiten is op een BlizzardPPC + SCSI kaart. Bij weinig moeite is het een leuke aanschaf, als je weer diverse verkoopkabels moet gebruiken dan wacht ik liever op een Warp 1260 of een Vampire omdat deze geïntegreerde IDE hebben.

    Heeft iemand dit al eens gedaan?
    Amiga 1200, IMac MorphOS

    #2
    Ik heb een SCSI2SD v5 draaien op een GVP A530 zonder problemen. De BPPC SCSI connector is ook een MiniDB50 internal connector, zie ik geen probleem waardoor het niet zou werken.

    Comment


      #3
      Dit zou inderdaad geen probleem moeten zijn, tijdje terug kwam ik ergens zoiets tegen geloof ik... Weet jammer genoeg niet meer waar. Als ik het tegenkom dan laat ik dat weten.

      Comment


        #4
        hmmm. interessant! zou dat sneller zijn dan IDE via een idefix express?

        Comment


          #5
          Als ik op de site van Amigakit lees, dan kan het maar maximaal 2,5 MB/s http://amigakit.amiga.store/product_...oducts_id=1264.

          De IDEfix Express is voglens mij dan sneller.

          Comment


            #6
            Originally posted by amiga1260 View Post
            Als ik op de site van Amigakit lees, dan kan het maar maximaal 2,5 MB/s http://amigakit.amiga.store/product_...oducts_id=1264.

            De IDEfix Express is voglens mij dan sneller.
            Dat komt omdat je naar de V5 zit te kijken, kijk eens naar de V6 versie!
            Amiga 1200, IMac MorphOS

            Comment


              #7
              Versie 6 is idd max 10MB/s, maar de SCSI2 interface is ook max 10MB/s. Je gaat het maximum in de praktijk zelden halen, maar meer dan de helft moet te doen zijn.

              Ik verwacht dat de SCSI variant nipt sneller is vergeleken met de IDEfix express. Dit is overigens gebaseerd op de specificaties, en niet uit ervaring...

              Comment


                #8
                Amigakit verkoopt ook een verloopkabeltje van de scsi-mini connector naar 50 pins scsi ( wat ik zelf gekocht heb ) en dan kan je er een een standaard scsi 50 pin flatcable aanhangen en eender welke drive die er voor bedoeld is.

                Comment

                Working...
                X