Announcement

Collapse
No announcement yet.

wat sparen we nog meer?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    wat sparen we nog meer?

    Hallo,

    Het lijkt me wel eens leuk om te zien wat voor een retrocomputers wel allemaal sparen. Ik heb een A1200, een Philips NMS8255 en zit nog te wachten op het moment om een C64 te kopen en te voorzien van een Chameleon blok van de firma Icomp. Ik heb er een handige TV bij gekocht die zowel scart, RF, VGA en HDMI ingang heeft zodat ik alles op 1 scherm kan bekijken. Ik zit nog in twijfel over een ZX Spectrum 128+ want in vergelijking met de andere computers is daar nog maar weinig leven.

    Wat sparen we nog meer?
    Amiga 1200, IMac MorphOS

    #2
    Je kunt eens op deze pagina eens kijken voor spellen voor de ZX Spectrum:
    http://www.indieretronews.com/search.../Zx%20Spectrum

    Comment


      #3
      Ik een tijdje terug weer een Atari lynx gekocht en inmiddels al een aardig aantal spellen erbij. Ik wil ze niet per se allemaal gaan sparen, maar als er eens een spelletje voorbij komt dan pik ik het graag op. Ook een nieuw schermpje in gezet. Leuk speelgoed.

      Verder verdeel ik mijn tijd tussen de amiga en de C64. Onlangs de chameleon eraan gehangen en dat is erg leuk speelgoed.
      Hopelijk komt er snel een spectrum core voor uit, want dat systeem ken ik nog helemaal niet en zou er graag wat meer mee doen.

      Ik spaar niet echt meer iets. In het verleden wel gedaan. Inmiddels alleen de spellen waar ik de leukste herinneringen aan heb.

      Comment


        #4
        Voor de verzameling heb ik nog de eerste Xbox, Gameboy, PSP, Nintendo 64, en de voorloper er van. Maar ook van CASIO de Shuttle bomber. Incl radio. Maar de Amiga heeft nu wel de voorkeur.

        Comment


          #5
          Atary Lynx, Commodore 64 (2x) , een Chicky Woggy , atari 2600, Videopac G7000, Nintendo DS, PS4, en nog een oude spelcomputer van een onbekend merk die mij nu niet te binnenschiet ;)

          Comment


            #6
            Ik heb al mijn computers nog waar ik tussen 1978 tot 1997 mee "gewerkt" heb.

            - Samdo GM-402 (pong)
            - Vic-20
            - C-64
            - Amiga 500 KS 1.2
            - Amiga 2000 KS 2.04

            Comment


              #7
              Ben niet een enorme spaarder op het gebied van computers, spaar wel auto onderdelen voor de R19 16v turbo omdat die steeds minder en minder verkrijgbaar zijn.
              Aan de andere kan heb ik staan:

              A500+Vampire V4 (actief in gebruik)
              A600+vampire V2 (actief in gebruik)
              A4000+csppc+cvision
              A1200T+blizz ppc+bvision
              A1200 origineel
              A3000 desktop

              Verder drie laptops (2 zakelijk en 1 privé) en twee desktops.
              [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

              Comment


                #8
                Naast de gebruikelijke Amiga spullen, spaar ik:
                - Gereedschap (om aan mijn auto te kunnen sleutelen)
                - Series & Films
                - Guldens (je weet wel, pre Euro tijdperk muntjes)

                Comment


                  #9
                  C64/C64C/C64GS

                  Maar nog liever "spaar" ik mooie auto's
                  It's a wonder tall trees ain't layin' down

                  Comment


                    #10
                    Echt sparen is het niet, maar ik heb wel een aantal muziekinstrumenten. Momenteel 3 Ukelele's, 2 gitaren, akoestische piano, 2 keyboards, Bas ukelele en 2 drumstellen. Verder heb ik ook wel een liefde voor Philips MFB-speakers die ik graag ook gebruik :).

                    Ik ga er niet aan beginnen om alle computers op te schrijven die ik heb. Het meeste staat inmiddels op de website van het HomeComputerMuseum. Daar (net geteld) staan nu 206 items (dus unieke types), echter zit nog niet alles daar in wat we hebben.

                    Comment


                      #11
                      Euhm, MSX, Sinclair, Acorn, Commodore, Retro Compaq en Tulip computers. Alles behalve console's al zal ik waarschijnlijk wel een uitzondering maken voor een CD32 als die voor een leuke prijs beschikbaar is.

                      Comment


                        #12
                        Ik verzamel naast Amiga computers nog "Bottle Caps" of dopjes voor het gemak.. en dat is eigenlijk ontstaan tijdens de zomer van 2015 toen ik begonnen ben met het recappen van Amiga's.. het was heet.. dus je dronk ook wel eens wat... en omdat je wel van afwisseling mag houden tijdens het drinken waren er al snel een paar leuke exemplaren.. en toen dacht ik; "Recappen van de Amiga's... Bottle Caps... ja.. dat gaat wel samen!!"

                        Voor de mensen die niet weten waar ik het over heb.. hieronder een illustratie voor de beeldvorming.

                        Click image for larger version

Name:	mijn verzameling dopjes.jpg
Views:	77
Size:	502.3 KB
ID:	20983

                        Comment


                          #13
                          Originally posted by Megatron View Post
                          Ik verzamel naast Amiga computers nog "Bottle Caps" of dopjes voor het gemak.. en dat is eigenlijk ontstaan tijdens de zomer van 2015 toen ik begonnen ben met het recappen van Amiga's.. het was heet.. dus je dronk ook wel eens wat... en omdat je wel van afwisseling mag houden tijdens het drinken waren er al snel een paar leuke exemplaren.. en toen dacht ik; "Recappen van de Amiga's... Bottle Caps... ja.. dat gaat wel samen!!"

                          Voor de mensen die niet weten waar ik het over heb.. hieronder een illustratie voor de beeldvorming.

                          Click image for larger version

Name:	mijn verzameling dopjes.jpg
Views:	77
Size:	502.3 KB
ID:	20983
                          Leuk, voor de Fallout fans onder ons.
                          Amiga 1200, IMac MorphOS

                          Comment


                            #14
                            Originally posted by Infant View Post
                            C64/C64C/C64GS

                            Maar nog liever "spaar" ik mooie auto's
                            :) Ik spaar ook Ferari's! Dat gaat alleen niet zo hard :)
                            Amiga 1200, IMac MorphOS

                            Comment


                              #15
                              Auto’s sparen gaat niet echt snel. Opslagproblemen zijn veel groter dan bij computers. Eigenlijk moet je eerst garages sparen en dan auto’s.
                              ik hou het bij een een MGB uit 77 en een Corvette C3 uit 1981. En nog zo’n 125 computers. Genoeg is genoeg.

                              Comment

                              Working...
                              X