Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hard Drive Plus A590 met SCSI2SD adapter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Hard Drive Plus A590 met SCSI2SD adapter

    Bij één van mijn Amiga's heb ik een Hard Drive Plus A590 met 20MB XT IDE schijf.

    Click image for larger version  Name:	IMG_9273.jpeg Views:	1 Size:	729.6 KB ID:	20931


    Bij amigastore.eu heb ik een SCSI to Micro SD adapter besteld om de bestaande HDD te vervangen.

    Click image for larger version  Name:	scsi-to-micro-sd-adapter.jpg Views:	1 Size:	70.5 KB ID:	20933


    De SD welke in de adapter zit is een 4GB SD card met Workbench 3.1.
    Mijn A590 HDD heeft EPROMS met v4.6.


    Click image for larger version  Name:	IMG_9192.jpeg Views:	1 Size:	1.08 MB ID:	20932


    Heb ik 2 nieuwe EPROMS nodig voor mijn A590 met v7.0 of hoger?
    Of gaat dit werken met de huidige ROMS?

    Weet iemand dit?
    Last edited by AmigaDragon; 25-03-2019, 13:32. Reason: EEPROM = EPROM

    #2
    Met versie 4.6 kun je maar 512 MB partities maken en met V7.0 kun grotere partitie maken van 4 GB.

    Comment


      #3
      Originally posted by amiga1260 View Post
      Met versie 4.6 kun je maar 512 MB partities maken en met V7.0 kun grotere partitie maken van 4 GB.
      Oké thanks, ik heb de v7.0 ROMS besteld. Dan kan ik de grotere 4GB partities aanmaken.

      Comment


        #4
        Heb je meer foto's van die drive ? Is dat 5.25" en 3.5" in 1 behuizing, aan het logo te zien van Golden Image ? Nog nooit niet gezien.

        Comment


          #5
          Originally posted by SimonV View Post
          Heb je meer foto's van die drive ? Is dat 5.25" en 3.5" in 1 behuizing, aan het logo te zien van Golden Image ? Nog nooit niet gezien.
          Sorry voor mijn late reactie, maar beetje druk gehad.
          Maar dat is idd een drive van Golden Image.
          Het zijn wel 2 losse drives, ik zal op een later moment wat foto's plaatsen...
          De 3.5" kon geen diskettes meer lezen, die heb ik vervangen met een door mij gemodificeerde 3.5" uit een oude pc, zie afbeelding hieronder.

          Drive modification for Amiga 500
          Last edited by AmigaDragon; 12-04-2019, 15:38.

          Comment


            #6
            2 nieuwe EPROMS ontvangen uit Canada voor mijn A590 met v7.0, binnenkort ga ik deze installeren in mijn A590 Hard Drive Plus.

            A590 Rom Chips v7.0

            Comment


              #7
              Originally posted by SimonV View Post
              Heb je meer foto's van die drive ? Is dat 5.25" en 3.5" in 1 behuizing, aan het logo te zien van Golden Image ? Nog nooit niet gezien.
              Hier heb ik wat meer foto's van de losse drives.
              De bovenste is een Golden Image drive. De diskette drive in de behuizing heb ik vervangen.
              Binnenkort gaat het frontje er af en komt er een nieuw frontje op zonder de lelijke A erop

              Amiga Drives

              Amiga Drives

              Amiga Drive

              Comment

              Working...
              X