Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jens Schönfeld kapt ermee!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Jens Schönfeld kapt ermee!

    Gezien het een publiek geheim is en op zich best een eigen topic mag verdienen, bij deze dan het "nieuws".. het is wellicht spijtig te noemen.. echter kijk ik er ook niet raar van op. Jens maakt een turbokaart voor de Amiga 500/600/1200.. en er komen weet ik hoeveel alternatieven die vaak goedkoper zijn, soms nog beter ook en een betere support krijgen dan wanneer er iets van Jens stuk gaat, immers weten velen uit ervaring dat hij het vaak afdoet als eigen risico en jammer voor jou dan. De C64 Reloaded is leuk maar de Ultimate 64 is naar zeggen gewoon 10x beter. Jens gaat 64 cases maken, is er plotseling twijfel en gaat het gerucht dat het niet de release mallen te zijn geweest maar pre-productie waardoor de kwaliteit te wensen over laat. Jens wil een Amiga reloaded maken, de community gaat hem voor (FPGA vs. Real Deal even buiten betracht gelaten)..... dus ik snap het wel dat hij denkt dat ze de markt kapot maken.. in zijn perceptie dan..

    Voor de mensen die serieus interesse hebben in zijn inboedel, kun je hem natuurlijk vragen.

    Click image for larger version  Name:	jensende.jpg Views:	1 Size:	611.2 KB ID:	20619
    Last edited by Megatron; 07-03-2019, 15:47.

    #2
    Dat is toch best wel jammer :(

    Comment


      #3
      Het is jammer, want hij maakte wel dingen waar duidelijk behoefte aan was. Dat iemand anders vervolgens een beter idee of product levert, tegen een goedkopere prijs, ja dat is altijd een risico. Maar dan heeft hij misschien niet genoeg naar de nieuwe mogelijkheden gekeken, en anderen doen dat wel. Simpel economics.

      Comment


        #4
        Die zag ik niet aankomen...

        Comment


          #5
          Ik ook niet. Hij gaat al zo lang mee. En omdat iComp de laatste maanden opgeschaald was. Erg jammer. Ik heb veel plezier van zijn producten.

          Comment


            #6
            Ja, ik vind het wel jammer ja... maar goed, ik hoop dat we hem kunnen helpen. Het is een moeilijke taak om het voort te zetten gezien ik ook niet kan inschatten wat het moet kosten en welke kennis nodig is (plus de infrastructuur) -- we kunnen alleen maar hopen dat het op de lange termijn geen negatieve impact heeft.

            Comment


              #7
              Originally posted by wiebow View Post
              Het is jammer, want hij maakte wel dingen waar duidelijk behoefte aan was. Dat iemand anders vervolgens een beter idee of product levert, tegen een goedkopere prijs, ja dat is altijd een risico. Maar dan heeft hij misschien niet genoeg naar de nieuwe mogelijkheden gekeken, en anderen doen dat wel. Simpel economics.
              Dat denk ik ook, niemand anders levert die flickers fixers, er is FPGA, maar een Vampire is onvergelijkbaar met een ACA turbokaart, ook kwa prijs. Furia kaarten zijn dan weer wel concurrenten, maar die mensen die alle Amiga borden namaken ook eigenlijk niet, daar heeft hij alleen maar weer voordeel van: er kan weer een turbokaart, flickerfixer en USB kaart worden verkocht.
              Hij heeft gezegt dat ie nog een lading AGA-chipsets heeft liggen, dus een custom bord maken is ook het probleem niet, concurrenten hebben dit voordeel naar mijn weten niet.

              Daarnaast heeft ie een dealernetwerk en support, dat moeten die concurrenten nog maar even realiseren.
              Of de support nu goed of slecht is, ik heb er goede ervaringen mee. En meestal komen ook de slechte ervaringen boven drijven op het web.


              Ik heb hem ook niet horen zeggen dat ie bang is voor concurrentie, dit wel: hij is pissed-off op de situatie met Cloanto. Wat dat dan ook mogen inhouden.
              Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

              Comment


                #8
                Originally posted by Benny View Post
                Ik heb hem ook niet horen zeggen dat ie bang is voor concurrentie, dit wel: hij is pissed-off op de situatie met Cloanto. Wat dat dan ook mogen inhouden.
                Volgens mij het dubbele licentie gedoe:
                - Zijn kickroms in de ACA500+ en nieuwste Budha, gelicenseerd van Hyperion
                - P96: Nu eigendom van Jens (hoe moet het hier dan mee...) en het feit dat CLoanto er ook al een licentie op zou hebben

                Comment


                  #9
                  Is het ok nu om Jens zijn prive email te posten? Jens vindt alleszins van niet, en dat weet ik uit eerste hand.

                  Comment


                    #10
                    Recht uit de reactie aan Jeroen (A1200+ project), natuurlijk gepost MET Jens zijn goedkeuring:

                    Hi, the eMail was not meant for the public, but only for selected exhibitors of the Amiga34 event.

                    I will continue all work normally until mid-february 2020. This includes finishing all started designs.

                    Chip sets are currently not for sale (other than the single-unit sales in the shop system, which are limited).

                    If Cloanto wins a lawsuit before mid-february 2020, I will surely leave the market. That's currently very uncertain.

                    Comment


                      #11
                      Wat is het issue dan met cloanto ? Wordt Jens voor de rechter gedaagd? Wat speelt er ?
                      Jammer te horen...

                      Comment


                        #12
                        Originally posted by Magic View Post
                        Wat is het issue dan met cloanto ? Wordt Jens voor de rechter gedaagd? Wat speelt er ?
                        Jammer te horen...
                        Op Amiga-news.de staat nu een artikel in het Duits.

                        schijnbaar gaat het om gebruik Picasso96, hoewel aan het eind van het stuk Cloanto vs Hyperion er ook bij wordt gehaald.
                        Last edited by Benny; 08-03-2019, 00:14.
                        Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

                        Comment


                          #13
                          Originally posted by SimonV View Post
                          Is het ok nu om Jens zijn prive email te posten? Jens vindt alleszins van niet, en dat weet ik uit eerste hand.
                          Niet netjes, en ook het begeleidend verhaaltje over de producten van Jens valt een hoop te zeggen.

                          Aan de andere kant is het van zijn kant ook niet heel handig om dit soort informatie naar Amiga34 te sturen...of was het bewust om stemming te maken tègen Cloanto ?
                          Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

                          Comment


                            #14
                            Originally posted by SimonV View Post
                            Is het ok nu om Jens zijn prive email te posten? Jens vindt alleszins van niet, en dat weet ik uit eerste hand.
                            Tis nou niet dat het een top secret mailtje is he? Laten we nu even niet overdrijven Simon.. als je het de wereld in knalt, je van de sponsoring pagina af gaat, dan komen er ook vragen.. zelf had hij het ook al elders aangegeven dus dit was NIET de enige mail. Daarnaast is het nog altijd zo dat waneer je zegt dat je concreet de markt gaat verlaten en je de handel van de hand wil doen, dat ik dat reden te meer zal vinden te kijken wie het kan kopen.

                            Comment


                              #15
                              Tis wel van het zotte af.. in 2019.. come on..
                              clownto en jens zouden hun handen in 1 moeten slaan voor de amiga community i.p.v. dwars te gaan zitten

                              Comment


                              • wiebow
                                wiebow commented
                                Editing a comment
                                Geld
                            Working...
                            X