Toffe titel en leuk om te kijken als je dat nog niet gedaan hebt. Stuart Brown heeft zo nog wat video’s gemaakt, zoals een over Secret of the Monkey Island. Eindelijk weer eens wat documentaires die aangenaam zijn om te kijken en luisteren. Beter dan de grote hoeveelheden baggerfilms en -boeken van de laatste jaren. Dit noem ik professioneel.

Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hoe de Amiga wegkwijnde…
Collapse
X
-
Eigenlijk is Amiga nog steeds aan het wegkwijnen. Ik heb nu meerdere bestellingen bij webwinkels gedaan en de dienstverlening is dramatisch. Vesalia doet er nou al 3 weken over om iets te leveren en reageert niet op email. Amedia-Computer France verkoopt spullen die ze niet kunnen leveren en als ze dan na veel bellen terug SMS'en dat het gevraagde product niet meer beschikbaar is, dan beloven ze het geld terug te storten maar doen ze het niet. Ik heb al een dispuut geopend bij de creditcard maatschappij. Amikit doet er 4 dagen over om een doosje in te pakken en op te sturen: brilliant.
Dit soort slechte dienstverlening is 1 van de nagels in de doodskist van de amiga. De andere nagel is gezever tussen Cloanto/Hyperion en Amiga Inc waardoor ik ondertussen zou zeggen: support Aros 68K. Zijn we van dat gezever af. Nog een nagel is het feit dat er eigenlijk haast niets meer wordt ontwikkeld voor de Amiga: hardware (Icomp doet iets), software: geen revolutionaire zaken. Hierdoor hebben amiga gebruikers van het eerste uur ook niet bepaald een feest gevoel bij de amiga.
Mijn kinderen zullen later sans rancune de spullen in kliko gooien omdat het tegen die tijd al 60 jaar oude meuk is. Voordeel dat je dan hebt: een Blizzard 1260+PPC 603+ gaat dan waarschijnlijk voor een 10tje over de balie richting een computer museum. Blijft er iets van de oude glorie overAmiga 1200, IMac MorphOS
Comment
-
Originally posted by Roel007 View PostEigenlijk is Amiga nog steeds aan het wegkwijnen. Ik heb nu meerdere bestellingen bij webwinkels gedaan en de dienstverlening is dramatisch. Vesalia doet er nou al 3 weken over om iets te leveren en reageert niet op email. Amedia-Computer France verkoopt spullen die ze niet kunnen leveren en als ze dan na veel bellen terug SMS'en dat het gevraagde product niet meer beschikbaar is, dan beloven ze het geld terug te storten maar doen ze het niet. Ik heb al een dispuut geopend bij de creditcard maatschappij. Amikit doet er 4 dagen over om een doosje in te pakken en op te sturen: brilliant.
Dit soort slechte dienstverlening is 1 van de nagels in de doodskist van de amiga. De andere nagel is gezever tussen Cloanto/Hyperion en Amiga Inc waardoor ik ondertussen zou zeggen: support Aros 68K. Zijn we van dat gezever af. Nog een nagel is het feit dat er eigenlijk haast niets meer wordt ontwikkeld voor de Amiga: hardware (Icomp doet iets), software: geen revolutionaire zaken. Hierdoor hebben amiga gebruikers van het eerste uur ook niet bepaald een feest gevoel bij de amiga.
Mijn kinderen zullen later sans rancune de spullen in kliko gooien omdat het tegen die tijd al 60 jaar oude meuk is. Voordeel dat je dan hebt: een Blizzard 1260+PPC 603+ gaat dan waarschijnlijk voor een 10tje over de balie richting een computer museum. Blijft er iets van de oude glorie over
Wat betreft die webshops, ik heb goede ervaringen met Amigastore.eu en Alinea computer, ze reageren netjes op email. Trouwens de support van Amigakit was ook prima, ik had problemen met een Minimig en soms meerdere mails van technici op een dag.
Bij Amigastore.eu en Amigakit moet je wel een ticket aanmaken voordat ze reageren, op een aantal mailtje hebben ze nooit gereageerd. En of dit nu in hun spam kwam geen idee.
Een vriend van me besteld weleens wat bij Vesalia, die is er op zich tevreden over, maar ik hoor idd weleens wisselende verhalen.
Het is ook gewoon jammer dat er zoveel fysieke winkels verdwijnen, want wat je beschrijft met de Amiga webwinkels is met ander online winkels minstens zo erg. Afgelopen maanden heb ik negatieve ervaringen bij : Toolstation, Powerpeers, DHL Parcel, Mediamarkt en AliExpress gehad.
De bestelling en betaling bij deze bedrijven gaan altijd lekker vlot (!)
Maar daarna, een vraag over het product, het retourneren omdat het product defect is of omdat het verkeerde product is gebracht, een verstuurd pakje wat niet aankomt.
Dat is blijkbaar lastig: vaak excuses voor de late reactie of helemaal geen reactie! En de bemensing aan de telefoonlijnen is ook ondermaats, belt u later maar terug omdat we het zo druk hebben. Ik blijf altijd correct maar irritant is het wel.
Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32
Comment
-
Originally posted by Benny View Post
Eigenlijk is het wel jammer dat Aros niet wat prominenter in beeld is, het is er al - een jaartje of 15 - en opensource. Meer support zou goed zijn!
Wat betreft die webshops, ik heb goede ervaringen met Amigastore.eu en Alinea computer, ze reageren netjes op email. Trouwens de support van Amigakit was ook prima, ik had problemen met een Minimig en soms meerdere mails van technici op een dag.
Bij Amigastore.eu en Amigakit moet je wel een ticket aanmaken voordat ze reageren, op een aantal mailtje hebben ze nooit gereageerd. En of dit nu in hun spam kwam geen idee.
Een vriend van me besteld weleens wat bij Vesalia, die is er op zich tevreden over, maar ik hoor idd weleens wisselende verhalen.
Het is ook gewoon jammer dat er zoveel fysieke winkels verdwijnen, want wat je beschrijft met de Amiga webwinkels is met ander online winkels minstens zo erg. Afgelopen maanden heb ik negatieve ervaringen bij : Toolstation, Powerpeers, DHL Parcel, Mediamarkt en AliExpress gehad.
De bestelling en betaling bij deze bedrijven gaan altijd lekker vlot (!)
Maar daarna, een vraag over het product, het retourneren omdat het product defect is of omdat het verkeerde product is gebracht, een verstuurd pakje wat niet aankomt.
Dat is blijkbaar lastig: vaak excuses voor de late reactie of helemaal geen reactie! En de bemensing aan de telefoonlijnen is ook ondermaats, belt u later maar terug omdat we het zo druk hebben. Ik blijf altijd correct maar irritant is het wel.
Brilliant toch: een pakketje opsturen waar geen ontvanger op staat, alleen als doel land Nederland......Amiga 1200, IMac MorphOS
Comment
-
Originally posted by Roel007 View Post
Vandaag maar gedaan wat Vesalia had moeten doen, uitzoeken waar mijn pakket was. Wat blijkt: Vesalia heeft het pakket verstuurd met als adres Nederland. Het pakket blijkt nu zonder bezorg adres bij de douane in Nederland te liggen omdat het niet geadresseerd is. Het is nu een onderwerp van onderzoek en ligt nu ergens onder een stapel te wachten tot ze er naar kijken.
Brilliant toch: een pakketje opsturen waar geen ontvanger op staat, alleen als doel land Nederland......It's a wonder tall trees ain't layin' down
Comment
-
Originally posted by Infant View Post
Briljant. Intelligent, die mensen daar 😂Amiga 1200, IMac MorphOS
Comment
-
Originally posted by Roel007 View Post
Maar wanneer krijg ik mijn spullen nou of mijn geld..... Ik bestel nooit meer iets bij Vesalia. Nemen de telefoon niet op, beantwoorden de email niet. Het was niet via PayPal of Creditcard betaald. Dat wordt bellen met de bank.
It's a wonder tall trees ain't layin' down
Comment
Comment