Announcement

Collapse
No announcement yet.

Allen daarheen !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Allen daarheen !

    https://www.marktplaats.nl/a/compute...reviousPage=lr

    Als deze advertentie echt is dan denk dat meneer uiteindelijk toch liever een gelukkige op marktplaats had gekozen ipv zijn adres te geven.

    https://www.marktplaats.nl/a/compute...reviousPage=lr

    #2
    Ga je niet kijken ? Misschien zit er wel een '060 in ;)
    Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

    Comment


      #3
      Originally posted by Benny View Post
      Ga je niet kijken ? Misschien zit er wel een '060 in ;)
      Ik heb het zo niet voor zulke advertenties. Betaal liever dan uitgelachen te worden vanachter de bosjes.

      Comment


        #4
        Ik ben benieuwd naar het verslag :)

        Comment


          #5
          Mensen.. echt.. als Ed serieus was.. waarom is er dan een andere advertentie waarin dit staat:

          Ik heb een mooie maar wel een oude dispenser van glas met beugel om aan de muur op te hangen te koop.
          Moet nagezien worden is een aantal jaren niet gebruikt geweest.

          Voor een leuk bod (boven de 10 euro )mag je hem komen halen.

          Comment


            #6
            Ok, het verslagje dan.
            Er zijn 5 mensen op komen dagen, waarvan 2 kinderen. We stonden er al rond 1900 uur en moesten wachten tot 1920 uur. Een persoon was vertrokken omdat er al twee mensen voor hem stonden. (Aan de reacties kan ik lezen dat iemand van het forum 1 van de twee andere volwassenen was).

            Om 1920 kwam Ed aanlopen uit zijn andere woning iets verderop. Hij gaf aan dat degene die als eerste voor de deur stond geluk had. Dat was ik. We gingen zijn kelder in en daar schrok ik wel even. Niet even een Doosje met wat PC en Amiga spullen maar een pallet vol dozen van 1 meter hoog. Alles moest mee, stond in de advertentie. Ik heb mijn auto volgeladen en ben thuis 2 uur bezig geweest om de boel uit te pluizen.

            Resultaat: een oude door rook vergeelde Amiga 1200, een 1084S monitor, een niet meer goed werkende amiga muis, een ratelende harddisk, toen ik de amiga aanzette kwam ik er achter dat er een Blizard 1220/4 in zat. Hij doet het maar de voeding kraakt, de HD klikt dus dat is na 18 jaar in de schuur wel begrijpelijk.

            Voor de mensen die twijfelen. Het was dus serieus en ik kan je zeggen dat die dozen zo vol zaten omdat Ed werkelijk alles heel netjes had bewaard (dus alle verpakkingen en kabels etc). Boeken etc. Ik heb even op de harddisk rondgekeken maar de Workbench was netjes ingericht. Er stond software op die hij zelf gekocht had (WordWorth?).

            Ik heb nu een hoop huiswerk te doen omdat deze amiga zo niet echt bruikbaar is. De HD moet vervangen worden, de muis is zo goed als dood, de 1084S monitor loopt ook op zijn laatste voeten. Ik hoop dat we in 2019 de Vampire 1200 mogen begroeten en dat deze geen gevalletje SharkPPC van Elbox wordt. Daar de machine echter verder helemaal kaal is, zijn er nog veel hobby uren en Euro's nodig.
            Amiga 1200, IMac MorphOS

            Comment


              #7
              Leuk verslag, dank Roel007! Ik ben wel benieuwd wie dan die andere gegadigde was van dit forum. Ik kreeg niet de indruk dat er iemand wilde gaan... Maar om eerlijk te zijn, een A1200 met een Blizzard 1220 is natuurlijk best een leuke vangst!
              It's a wonder tall trees ain't layin' down

              Comment


                #8
                Absoluut! Ik ben nu alleen dringend op zoek naar een heleboel informatie over de updates en upgrades die je echt nodig hebt. Zo las ik bijv dat 3.1.4 soft-reboots nodig zou hebben omdat je via een maprom constructie door moet springen naar de nieuwe 3.1.4 die ergens in het geheugen geladen moet worden. Is dat ook zo als je echte roms in prikt? Samen met het feit dat 3.1.4. schijnbaar je hele 2MB chip geheugen nodig heeft zijn dat de enige negatieve dingen die ik lees. Voor de rest heb ik anders naast 3.1.4 + WB ook de keuze uit OS3.9 icm met 3.1. Een deel van de lol met deze 1200 is voor mij toch ook om hem zoveel mogelijk bij de tijd te brengen ondanks dat ik desnoods met Kickstart 1.3 + WB1.3 ook wel alles zou kunnen doen dat ik wil :)

                Ook vraag ik me af of OS3.9 eigenlijk wel zin heeft als je een standaard 1200 hebt zonder geüpgraded graphics en audio. Keuzes en afwegingen genoeg :)
                Amiga 1200, IMac MorphOS

                Comment


                  #9
                  Originally posted by Roel007 View Post
                  Absoluut! Ik ben nu alleen dringend op zoek naar een heleboel informatie over de updates en upgrades die je echt nodig hebt. Zo las ik bijv dat 3.1.4 soft-reboots nodig zou hebben omdat je via een maprom constructie door moet springen naar de nieuwe 3.1.4 die ergens in het geheugen geladen moet worden. Is dat ook zo als je echte roms in prikt? Samen met het feit dat 3.1.4. schijnbaar je hele 2MB chip geheugen nodig heeft zijn dat de enige negatieve dingen die ik lees. Voor de rest heb ik anders naast 3.1.4 + WB ook de keuze uit OS3.9 icm met 3.1. Een deel van de lol met deze 1200 is voor mij toch ook om hem zoveel mogelijk bij de tijd te brengen ondanks dat ik desnoods met Kickstart 1.3 + WB1.3 ook wel alles zou kunnen doen dat ik wil :)

                  Ook vraag ik me af of OS3.9 eigenlijk wel zin heeft als je een standaard 1200 hebt zonder geüpgraded graphics en audio. Keuzes en afwegingen genoeg :)
                  Meningen verschillen uiteraard, maar ik zou voor de plannen die ik van jou lees, gaan voor een kickstart 3.0 (of 3.1) setup met de bijpassende Workbench. Niet 3.9, niet 3.5, niet 3.1.4 - ik zie persoonlijk absoluut geen toegevoegde waarde in die releases. En als 3.1.4 echt al je chipmem in beslag neemt, dan heb je er dus helemaal *niets* aan want alle custom chips (voor geluid, grafisch werk, etc) hebben chipmem nodig.

                  Mijn A1200 - ok, ik gebruik hem nooit, is er een met Kickstart 3.1. Er zit een Blizzard 1260 in met 128mb geheugen, een SCSI controller, een Compact Flash HD van 512mb en ik heb er een ethernetkaartje (PCMCIA) in zitten voor als ik wat data heen en weer wil knallen over het netwerk. Anders dan "omdat het kan" (wat een prima valide reden is) zie ik geen nut of toegevoegde waarde in andere/nieuwere OS'en of Kickstarts. Overigens, die "flickerfixer" die je wilt is top!
                  It's a wonder tall trees ain't layin' down

                  Comment


                    #10
                    Ontzettend leuk verslag en tof dat je er een goede amiga aan over hebt gehouden. Schoonmaakdoekjes wat chloor en alcohol is een prima oplossing voor rook geur overigens.

                    Comment


                      #11
                      Toch weer een aantal dingen opgestoken vandaag :) GoTek of andere floppy vervangende tools hebben schijnbaar als nadeel dat je het systeem moet herstarten om de nieuwe disk te kunnen lezen. Ze gebruiken in elk geval bij de floppy emulatie of HxC variant iedere keer restart. Ik kan me niet voorstellen dat je een systeem moet herstarten omdat je een floppy vervangt maar als dat het geval is, laat dan maar. Ook heb ik schijnbaar voor Kickstart 3.1 de keuze tussen 3.1 van Commodore of 3.x van Cloanto waarbij Cloanto ook een aangepast WB meelevert. Ik zie bij Cloanto plaatjes ook prominent de tekst License op de kickstart staan. Gaat de Cloanto Workbench vragen om de license sleutel zoals die op de kickstart staat? Partities groter dan 4 GB zijn welkom omdat mijn externe USB disks allemaal partities groter dan 4 GB hebben. Ik voel er echter weinig voor om dat achter een licentie slot te plaatsen.

                      Ik denk dat ik gewoon voor de 3.1 van Commodore ga in dat geval. Verdere vraag is overigens: zijn er tools waarmee je ADF files op amiga kunt mounten alsof het echte floppies zijn?

                      Amiga 1200, IMac MorphOS

                      Comment


                        #12
                        De Kickstart van Cloanto mist volgens mij ook een library, die je vervolgens op disk moet plaatsen. Geen ramp, maar als je de keuze hebt...
                        It's a wonder tall trees ain't layin' down

                        Comment


                          #13
                          klopt. LIBS:workbench.library, die leveren ze standaard mee met hun workbench 3.x editie.
                          Amiga 1200, IMac MorphOS

                          Comment


                            #14
                            Originally posted by Roel007 View Post
                            Absoluut! Ik ben nu alleen dringend op zoek naar een heleboel informatie over de updates en upgrades die je echt nodig hebt. Zo las ik bijv dat 3.1.4 soft-reboots nodig zou hebben omdat je via een maprom constructie door moet springen naar de nieuwe 3.1.4 die ergens in het geheugen geladen moet worden. Is dat ook zo als je echte roms in prikt? Samen met het feit dat 3.1.4. schijnbaar je hele 2MB chip geheugen nodig heeft zijn dat de enige negatieve dingen die ik lees. Voor de rest heb ik anders naast 3.1.4 + WB ook de keuze uit OS3.9 icm met 3.1. Een deel van de lol met deze 1200 is voor mij toch ook om hem zoveel mogelijk bij de tijd te brengen ondanks dat ik desnoods met Kickstart 1.3 + WB1.3 ook wel alles zou kunnen doen dat ik wil :)

                            Ook vraag ik me af of OS3.9 eigenlijk wel zin heeft als je een standaard 1200 hebt zonder geüpgraded graphics en audio. Keuzes en afwegingen genoeg :)
                            Gaaf dat er nog mensen zijn die dit soort spullen weggeven en de advertentie dus gewoon klopt !

                            3.1.4. heeft minimaal 2Mb nodig om te draaien dus dat klopt wel, ik zou idd wel de 3.1.4. roms bestellen of laten maken bij iemand anders moet je een reboot doen om de Kickstart te laden.





                            Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

                            Comment


                              #15
                              Net een ACA 1233n-40 besteld, kickstart rom verplaatsen moet dan geen probleem meer zijn, maar ROM echt ingebouwd is idd altijd beter. Binnenkort komt er hopelijk een 1220/8MB beschikbaar :) Lastig was wel dat die webwinkel weer niet de RTC voor de 1233 had dus die moest ik weer ergens anders bestellen i.c.m. Eem USB mouse naar Amiga converter.
                              Amiga 1200, IMac MorphOS

                              Comment

                              Working...
                              X