Announcement

Collapse
No announcement yet.

Warp 1260 accelerator board

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • VosCoBoss
    replied
    Inmiddels heb ik de Warp1260 in bestelling staan, samen met de scandoubler. De CPU is in Polen aanbeland bij CS Labs, nu wachten op bericht dat de kaart klaar is.

    Ik verwacht er veel van, mooie complete kaart. De scandoubler echter zal niet zo goed zal zijn als de indivision v3, omdat de warp alleen 60Hz doet. Ben benieuwd!

    Leave a comment:


  • VosCoBoss
    replied
    De warp 1260 is nu te koop via de website amigawarp.eu. Ook de scandoubler is verkrijgbaar in stand-alone versie en als warp-koppelbare “lite” versie. €569 voor de warp zonder CPU en €150 voor de “lite” scandoubler.

    Ik lees in dit topic prijzen van €100 voor een rev 6 68060, dat vonden we in 2019 duur… nu betaal je het vierdubbele…

    Leave a comment:


  • Roland007
    replied
    Kijk met die scan doubler, heb je vooruitgang.

    Leave a comment:


  • Benny
    replied
    Originally posted by Roland007 View Post
    Misschien weet iemand het, is het een echte RTG dus met 24bits color op HDMI of een standaard amiga 256 kleuren scherm op HDMI formaat? Omdat ik geen beelden zie die veel kleur bevatten krijg ik de idee dat het geen echte RTG is.
    Ik quote even de website:
    • RTG Graphics – up to 1920x1080 resolution 32bit color and Digital Video output
    http://www.amigawarp.eu/1_5_warp1260...arp1260-photos


    Er komt ook een scandoubler voor in je Amiga, die gaat als input in de Warp kaart en dan heb je ook de AGA chipset output samen met RTG over de HDMI.




    Leave a comment:


  • Roland007
    replied
    Misschien weet iemand het, is het een echte RTG dus met 24bits color op HDMI of een standaard amiga 256 kleuren scherm op HDMI formaat? Omdat ik geen beelden zie die veel kleur bevatten krijg ik de idee dat het geen echte RTG is.

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Originally posted by Benny View Post
    De Warp accelarators zijn uitgeleverd aan een select groepje testers, een van de 'reviews' staat hier:
    Zag het ook bij RETROCENGO via YouTube is altijd lachen bij hem. Draait lekker de Warp 1260 met 105MHz alleen de zoektocht naar een echte 68060 Rev6 CPU. Anders was het een prachtige aanwinst. Wie weet kan je het ook met de Rev6 CPU kopen.



    Leave a comment:


  • Benny
    replied
    De Warp accelarators zijn uitgeleverd aan een select groepje testers, een van de 'reviews' staat hier:

    Leave a comment:


  • Benny
    replied
    Originally posted by amiga1260 View Post
    AMIGA JOHAN : De PC spellen die je bedoeld werken ook op een 68060/50MHz. Sommige spellen willen het liefst een 68060 met 66 MHz of hoger.

    Op de (online) Revision 2020 is de 66Mhz ook de standaard: https://2020.revision-party.net/comp...a-competitions

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Originally posted by amiga1260 View Post
    AMIGA JOHAN : De PC spellen die je bedoeld werken ook op een 68060/50MHz. Sommige spellen willen het liefst een 68060 met 66 MHz of hoger.

    Wil het toch alleen gebruiken voor nieuwere AGA Demos en de rest boeit het me niet zo. Is ook de reden waarom ik met de A1200 GHOST project wilt verwezenlijken. Hou aan mij plan en heb nog geen haast ermee. Wil een uitzonderlijke unieke A1200 van maken en zo origineel mogelijk houden.

    Leave a comment:


  • Guest
    Guest replied
    Originally posted by Benny View Post

    De 680x0 vervangingsmarkt is enorm groot (Atari, Apple incl.)
    In theorie wel. In de praktijk ? Atarigebruikers zijn niet zo enthousiast als gekke Amigagebruikers met diepe zakken en zien het punt niet, lauwe interesse. En Apple 68k ? Dead as a dodo die “scene”. Applegebruikers zij niet zo nostalgisch, die staan liever in de rij voor de laatste nieuwe gadget die teveel kost.

    Leave a comment:


  • amiga1260
    replied
    AMIGA JOHAN : De PC spellen die je bedoeld werken ook op een 68060/50MHz. Sommige spellen willen het liefst een 68060 met 66 MHz of hoger.


    Leave a comment:


  • Benny
    replied
    Originally posted by AMIGA JOHAN View Post
    De Vampire heeft voor mij gevoel weinig met een AMIGA te maken. Leuk, dat het sneller is dan een 68060. Maar daar hou het bij mij op. Er zijn helaas zeer weinig AMIGA spellen, die de 68060 ondersteund en vind het juist prachtig om zware AGA Demos ermee te gebruiken. Wat ik graag wilt verwezenlijken met mij A1200 GHOST project. Met de Vampire heb je wel de keuze om PC spellen te kunnen verwezenlijken. Voor mij is dat een grote stap te ver vandaar liever een originele 68020/68030/68060. Er zijn genoeg AMIGA spellen waarmee je met de 68000/68020/68030 kan verrijken met een zeer grote aanbod.
    Aan jouw gevoel kan ik niets veranderen natuurlijk maar feitelijk klopt het niet helemaal.

    ​​​​De Vampire staat ook dichterbij de 68000 dan de 68060. Er zitten meer instructies van de 68000 cpu in dan de 68060 bijvoorbeeld, daarom heb je voor de Vampire ook geen speciale library nodig die de instructies emuleerd.
    Voeg er de speciale turtle mode van de Vampire aan toe en je komt heel dicht in de buurt van het Commodore origineel.

    Vergeet niet dat er een moment komt dat de Vampire van fpga naar asic zal gaan. De 680x0 vervangingsmarkt is enorm groot (Atari, Apple incl.)
    Zou je hem dan nog niet kopen als er geen Motorola 680x0 meer te krijgen is ?

    Intel is ook de maker van x86 cpu's, maar dit sluit AMD toch ook niet uit ?
    Last edited by Benny; 08-05-2020, 00:41.

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Originally posted by PRS View Post

    Dat je blij bent met je Blizzard 1230 IV en ACA1233n-55 hebben we wel door, dat komt bijna in iedere post die je plaatst wel terug. Heb je eigenlijk wel eens een 68060 accelerator in bezit gehad, zodat je een echt vergelijk kan maken met je 68030 kaarten?

    Ja, had in de jaren 90 een Blizzard 1260 en wilt dat weer herbeleven.

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    De Vampire heeft voor mij gevoel weinig met een AMIGA te maken. Leuk, dat het sneller is dan een 68060. Maar daar hou het bij mij op. Er zijn helaas zeer weinig AMIGA spellen, die de 68060 ondersteund en vind het juist prachtig om zware AGA Demos ermee te gebruiken. Wat ik graag wilt verwezenlijken met mij A1200 GHOST project. Met de Vampire heb je wel de keuze om PC spellen te kunnen verwezenlijken. Voor mij is dat een grote stap te ver vandaar liever een originele 68020/68030/68060. Er zijn genoeg AMIGA spellen waarmee je met de 68000/68020/68030 kan verrijken met een zeer grote aanbod.

    Leave a comment:


  • PRS
    replied
    Originally posted by AMIGA JOHAN View Post

    Moet je trots op wezen, dat je twee prachtige 68060 kaarten heb voor je A1200/A4000. Met een Vampire lijkt het meer op een PC, dan een AMIGA waarvan we houden. Omver blazen is ook niet alles uiteindelijk wil je zoveel mogelijk origineel blijven houden anders gaat het voor mij de lol ervan af. Per slot is de herbelevenis voor mij belangrijker en daarvoor blijf ik lekker ermee klooien. Het blijft uniek een Blizzard 1230 IV en de Blizzard 1260. De CyberStorm MK3 lijkt me apart al vind ik de CyberStorm MK1 en MK2 ook wat hebben. De PPC varianten lijkt me zeer onstabiel als ik de verhalen moet geloven.
    Ik heb ook een Bizzard PPC op 66/330 MHz in een desktop A1200 met BVision wat zeer stabiel werkt, zolang je de warmte maar goed afvoerd.
    Daarnaast heb ik een CyberStormPPC zonder PPC omdat de vorige eigenaar er een ander PPC op heeft willen zetten en wat traces onder de PPC heeft gesloopt. Maar ook deze kaart werkt zeer stabiel, zonder problemen.

    En een PC gevoel bij een Vampire kaart kan ik me inderdaad helemaal niet voorstellen!

    Zelfs mijn GVP PC286 pc kloon of mijn Goldenbridge 486 kaart in mijn A4000 geeft me amper een PC gevoel. En dan emuleer ik toch echt een PC!


    Dat je blij bent met je Blizzard 1230 IV en ACA1233n-55 hebben we wel door, dat komt bijna in iedere post die je plaatst wel terug. Heb je eigenlijk wel eens een 68060 accelerator in bezit gehad, zodat je een echt vergelijk kan maken met je 68030 kaarten?




    Leave a comment:

Working...
X