Announcement

Collapse
No announcement yet.

Warp 1260 accelerator board

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Guest
    Guest replied
    Ik heb mijn V1200 weer verkocht na een paar weken, niet omdat het een slecht product is maar voor mij als verzamelaar met een berg hardware om met te spelen was het geen meerwaarde.

    Maar hoe je er een PC-gevoel bij kan krijgen snap ik niet. Als ik morgen de 060 uit een A1200 trek maar de harddisk met OS3.9 of OS3.1.4 installatie laat steken en er een V1200 in de plaats steek is het volgens mij nog steeds een A1200 met OS3.9 en gewoon hetzelfde.

    Leave a comment:


  • Benny
    replied
    Originally posted by AMIGA JOHAN View Post

    Moet je trots op wezen, dat je twee prachtige 68060 kaarten heb voor je A1200/A4000. Met een Vampire lijkt het meer op een PC, dan een AMIGA waarvan we houden. Omver blazen is ook niet alles uiteindelijk wil je zoveel mogelijk origineel blijven houden anders gaat het voor mij de lol ervan af. Per slot is de herbelevenis voor mij belangrijker en daarvoor blijf ik lekker ermee klooien. Het blijft uniek een Blizzard 1230 IV en de Blizzard 1260. De CyberStorm MK3 lijkt me apart al vind ik de CyberStorm MK1 en MK2 ook wat hebben. De PPC varianten lijkt me zeer onstabiel als ik de verhalen moet geloven.
    Ik weet niet welke bronnen jij raadpleegt, maar een Vampire heeft weinig met een 'pc' te maken hoor ;) Op de Warp 1260 zit ook een chip met de ARM architectuur, maar dan is het toch ook geen mobile phone omdat Samsung ook ARM soc's gebruikt voor hun mobiele telefoons ?

    En ook de straks nieuwe ACA 12x0 kaarten hebben naar waarschijnlijkheid ook een kleine FPGA - zoals de Vampire, maar dan een stuk kleiner - erop zitten om de interface naar de Amiga te maken.

    Onder de 4000 liefhebbers is de Cyberstorm MK3 is een van de gewildste 68060 kaarten vanwege de U2W scsi controller van 40MB/sec. Functioneel is ie gelijkwaardig aan de Mk1 en mk2.
    De CyberstormPPC is eigenlijk exact hetzelfde dan de MK3 maar dan met een PowerPC cpu erbij op, de printplaat is gelijk.
    Er zijn altijd mensen die hun systeem niet stabiel krijgen door een bepaalde combinatie van hardware wat niet lekker werkt, dit heb je ook op andere platvormen.
    De BlizzardPPC en CyberstormPPC kaarten die ik de afgelopen 25 jaar heb gehad draaiden stabiel, zelfs de 68040 versie met PPC en SCSI in een Amiga 1200 desktop (met Blizzard Vision grafische kaart) liep gewoon goed. Natuurlijk waren er vastlopers, maar dit was toch vrijwel altijd een software probleem...


    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Originally posted by amiga1260 View Post
    De 68060 is best wel snel op een Amiga 1200. IK heb zelf een Blizzard 1260 in de Amiga 1200 en een Cyberstorm MK1 68060 in mijn Amiga 4000 zitten. De Cyberstorm heb ik voor een zeer lage prijs overgenomen op de Commodore Club. Okee wel met inruil voor een recapped A3640 met remove wait states mod.

    Helaas blaast de Vampire 600 V2+ de Cyberstorm en Blizzard kaart om ver qua performance.
    Moet je trots op wezen, dat je twee prachtige 68060 kaarten heb voor je A1200/A4000. Met een Vampire lijkt het meer op een PC, dan een AMIGA waarvan we houden. Omver blazen is ook niet alles uiteindelijk wil je zoveel mogelijk origineel blijven houden anders gaat het voor mij de lol ervan af. Per slot is de herbelevenis voor mij belangrijker en daarvoor blijf ik lekker ermee klooien. Het blijft uniek een Blizzard 1230 IV en de Blizzard 1260. De CyberStorm MK3 lijkt me apart al vind ik de CyberStorm MK1 en MK2 ook wat hebben. De PPC varianten lijkt me zeer onstabiel als ik de verhalen moet geloven.

    Leave a comment:


  • amiga1260
    replied
    De 68060 is best wel snel op een Amiga 1200. IK heb zelf een Blizzard 1260 in de Amiga 1200 en een Cyberstorm MK1 68060 in mijn Amiga 4000 zitten. De Cyberstorm heb ik voor een zeer lage prijs overgenomen op de Commodore Club. Okee wel met inruil voor een recapped A3640 met remove wait states mod.

    Helaas blaast de Vampire 600 V2+ de Cyberstorm en Blizzard kaart om ver qua performance.
    Last edited by amiga1260; 06-05-2020, 17:17.

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Originally posted by VosCoBoss View Post

    Ik heb zelf de Vampire v2 weer verkocht juist vanwege het minder “echte” gevoel. Core 3 zal heel mooi zijn, en de ervaring zal prima zijn, maar eigenlijk draait dan alles op de FPGA en niet meer op de Amiga. Objectief gezien maakt dat niet uit, subjectief wel. Daarom ook dat ik misschien toch eerder voor een 68060 zou gaan. Maar ik ben voorlopig ook content met de ACA1133n-55...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    De 68060 is al snel genoeg voor de A1200. De ACA1233n-55 blijft toch de snelste 68030 kaart en is perfect voor mij A500. Zit te denken om later nog een ACA1233n-55 te kopen mits de ACA1260 langer gaat duren. Doe nu bijna niks met mij A1200 projecten. Heb al een mooie A1200 voor me vriend zijn verjaardag apart laten houden. We hebben iets leuks voor hem bedacht zodra het 28 Juni is.

    Leave a comment:


  • Benny
    replied
    Originally posted by VosCoBoss View Post

    Ik heb zelf de Vampire v2 weer verkocht juist vanwege het minder “echte” gevoel. Core 3 zal heel mooi zijn, en de ervaring zal prima zijn, maar eigenlijk draait dan alles op de FPGA en niet meer op de Amiga. Objectief gezien maakt dat niet uit, subjectief wel. Daarom ook dat ik misschien toch eerder voor een 68060 zou gaan. Maar ik ben voorlopig ook content met de ACA1133n-55...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Het voordeel, vind ik, van Saga core 3 is het gemak waarmee je dan AGA op je lcd scherm zet. Zonder Scandoubler of flickerfixer.

    Leave a comment:


  • VosCoBoss
    replied
    Originally posted by AMIGA JOHAN View Post

    De verleiding is wel groot zodra Core3 uitkomt met SAGA enz. De Warp 1260 zal behoorlijk snel zijn, maar ik wacht nog de ACA1260 af. Wil nu eerst de Blizzard 1260 uitproberen. Val me op, dat bijna iedereen die ik ken is overgestapt naar de Vampire V2. Wil de AMIGA ervaring blijven koesteren en hou de grens bij de 68060 Rev6. Ben al onder de indruk van de 68030/50MHz.
    Ik heb zelf de Vampire v2 weer verkocht juist vanwege het minder “echte” gevoel. Core 3 zal heel mooi zijn, en de ervaring zal prima zijn, maar eigenlijk draait dan alles op de FPGA en niet meer op de Amiga. Objectief gezien maakt dat niet uit, subjectief wel. Daarom ook dat ik misschien toch eerder voor een 68060 zou gaan. Maar ik ben voorlopig ook content met de ACA1133n-55...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Originally posted by VosCoBoss View Post

    Ik sta ook op de lijst voor een V1200 maar zou denk ik ook eerder gaan voor deze WARP, als die ooit echt uitkomt...
    De verleiding is wel groot zodra Core3 uitkomt met SAGA enz. De Warp 1260 zal behoorlijk snel zijn, maar ik wacht nog de ACA1260 af. Wil nu eerst de Blizzard 1260 uitproberen. Val me op, dat bijna iedereen die ik ken is overgestapt naar de Vampire V2. Wil de AMIGA ervaring blijven koesteren en hou de grens bij de 68060 Rev6. Ben al onder de indruk van de 68030/50MHz.

    Leave a comment:


  • VosCoBoss
    replied
    Originally posted by PRS View Post
    Het ziet er veel belovend uit, en ik begin zelfs te twijfelen of ik niet deze ipv de V1200 zal nemen...
    Ik sta ook op de lijst voor een V1200 maar zou denk ik ook eerder gaan voor deze WARP, als die ooit echt uitkomt...

    Leave a comment:


  • PRS
    replied
    Het ziet er veel belovend uit, en ik begin zelfs te twijfelen of ik niet deze ipv de V1200 zal nemen...

    Leave a comment:


  • Benny
    replied
    De Warp 68060 kaart gespot op Youtube:



    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Originally posted by Benny View Post

    Zo heb je 20 jaar geen enkele 060 kaart, nu heb je er meerdere, zelf voor de CD32 was er een te zien op de Amiga34.
    Ja, het valt nu erg op is zeker nu in trek om een 68060 Kaart erbij te hebben.

    Leave a comment:


  • Benny
    replied
    Originally posted by AMIGA JOHAN View Post
    Las op het forum van Jens, dat hij bezig is met een prototype van de ACA1240 en de ACA1260. Ben benieuwd hoe dat gaat vorderen en dat het kan toepassen met AROS.
    Zo heb je 20 jaar geen enkele 060 kaart, nu heb je er meerdere, zelf voor de CD32 was er een te zien op de Amiga34.

    Leave a comment:


  • AMIGA JOHAN
    replied
    Las op het forum van Jens, dat hij bezig is met een prototype van de ACA1240 en de ACA1260. Ben benieuwd hoe dat gaat vorderen en dat het kan toepassen met AROS.
    Last edited by AMIGA JOHAN; 29-10-2019, 14:51.

    Leave a comment:


  • Benny
    replied
    Originally posted by -Exit!- View Post
    Ik hou de site in de gaten van CS-labs maar tot op heden verder geen communicatie.Site is nog niet eens klaar zie ik
    Hopelijk rusten ze de pcb uit met een cpu socket...
    en dan klik cpu erin zetten en gaan, maar waarschijnlijk niet in verband met de garantie?
    Zij zetten de cpu ervoor je in, dus je stuurd je eigen cpu, waarschijnlijk hebben ze ook zelf wel cpu's. Anders is het wel tijdrovend.
    Op Amigascene.nl heb ik al een aantal filmpjes gepost van de werking en het maken van de kaart zelf.

    Leave a comment:

Working...
X