Announcement

Collapse
No announcement yet.

Amiga's op Ebay (onbetaalbaar)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Amiga's op Ebay (onbetaalbaar)

    Ik keek zo eens op Ebay, maar de Amigas aldaar zijn reteduur. Wat bezielt die gasten wel niet om zoveel voor hun Amiga te vragen? Wie heeft er ervaring met het kopen van Amiga's op eBay?

    #2
    Geen ervaring met de aankoop van een complete Amiga. Onderdelen zijn soms wel te doen, maar het blijft goed zoeken.
    Soms helpt het om in engeland te zoeken (ebay.co.uk). De prijzen daar zijn soms lager, al verzenden ze dan weer vaak niet buiten de UK.

    Comment


      #3
      Ik vraag me ook wel eens af of er geen grappenmakers aan het werk zijn...
      https://www.ebay.de/itm/AMIGA-500-Am...IAAOSwWFFa~xDP

      Comment


      • Guest's Avatar
        Guest commented
        Editing a comment
        Als het nu links en rechts was zou ik dit dus nog overwegen. Ik heb een boxed exemplaar zonder die dingen.

      #4
      Het viel mij ook al op.. beetje gestoord geworden maarja.. ze worden steeds zeldzamer door slecht onderhoud en meer mensen die er weer eentje willen hebben.. vraag en aanbod spelletje dus.
      Last edited by Megatron; 13-11-2018, 12:10.

      Comment


        #5
        Schijnt niet alleen met Amiga's zo te zijn, ook Atari's gaan soms voor monster prijzen, een Falcon 030 gaat voor CSPPC Ebay prijs zeg maar..

        [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

        Comment


          #6
          Maar zoals PRS zegt op eBay.co.uk lijkt het nog wel mee te vallen. eBay is jammer genoeg wel een veilingsite dus de start vraagprijzen zijn automatisch laag.

          Comment


          • Megatron
            Megatron commented
            Editing a comment
            Wat zoek je dan? Wellicht eens aan onze huisleverancier Marvin vragen.

          #7
          Ik zoek niets specifieks, misschien een scandoubler voor de A1200, voor de rest is het systeem compleet. Het heeft nu een Sandisk Extreme 32GB CF kaart, is gerecapped door tsb, is voorzien van een Aca1233n 40mhz 128MB ram turbokaart, kickstart 3.1.4 op roms met Workbench 3.1.4 er op en een nieuwe c64psu 55 watt voeding. Jammer genoeg zijn de nieuwe witte cases uitverkocht, alhoewel mijn case eigenlijk nog wel keurig wit is. Maar mochten die nieuwe cases komen dan zat ik te brainstormen of ik de oude case kan verchromen. Iemand ooit een verchroomde Amiga gezien?

          Comment


            #8
            Hoi Snowwie,

            Grappig, ik heb ook met die gedachten zitten spelen om mijn Amiga 500 te laten “verzilveren” zoals dat ook gebeurd met kinderschoentjes...
            Daarnaast kijk ik af en toe of ik iemand zover kan krijgen om een nieuwe faceplate van mijn A4000d te laten maken uit aluminium gefreesd (CNC)... Ik heb nog niemand kunnen vinden die zoiets al eens geprobeerd heeft, maar moet toch mogelijk zijn.

            Comment


            • Megatron
              Megatron commented
              Editing a comment
              Je had ook een Amiga 500 Silver case kunnen bestellen tijdens de IndieGoGo..

            #9
            Alsof het op marktplaats betaalbaar is tegenwoordig. ALs daar wat te koop komt wordt er binnen de 5 minuten voor gevochten.

            Je moet je eerder afvragen wat de kopers bezield die bedragen neer te leggen. Op marktplaats stond of staat een FMV module voor cd32 ... nu al 400€ opgeboden.
            Last edited by ; 15-11-2018, 14:20.

            Comment


              #10
              Ik hou zelf ebay.de in de gaten. Meer aanbod en betaalbaarder. Verzendkosten ook te overzien.

              Comment


                #11
                Originally posted by SimonV View Post
                Alsof het op marktplaats betaalbaar is tegenwoordig. ALs daar wat te koop komt wordt er binnen de 5 minuten voor gevochten.

                Je moet je eerder afvragen wat de kopers bezield die bedragen neer te leggen. Op marktplaats stond of staat een FMV module voor cd32 ... nu al 400€ opgeboden.
                En heb je die cd32 game al gezien ? Daar wordt 100e voor gevraagd.

                Aan de andere kant vragen staat vrij en hoe unieker des te meer waar, niet alleen op Amiga gebied.
                Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

                Comment


                  #12
                  Deze is Jopie:

                  https://www.marktplaats.nl/a/compute...reviousPage=lr

                  Vraagt 600 euro voor een Phase Blizzard. Je koopt een nieuwe (vergelijkbare) ACA1233n turbokaart met 128MB ram voor 240 euro.

                  Comment


                    #13
                    Een 060 kaart is niet vergelijkbaar met de aca1233. De vraagprijs is hoog, maar de 1260 kaarten worden vaak voor hogere bedragen verkocht op Ebay. Het is veel geld maar voor dit type kaartje het minimum waar ze voor weg gaan. Overigens drijven de verkopers de prijzen niet op. Het zijn de kopers die deze prijzen betalen. Het mooie van Ebay is dat je kunt zien waarvoor iets werkelijk is verkocht.

                    Comment


                      #14
                      Maar ze draaien beide op 40/50 mhz, en de aca1233n heeft 128 MB terwijl de 060 kaart maar 32MB ram heeft.

                      Comment


                        #15
                        Helaas Snowie,

                        Dat is hetzelfde als zeggen dat een Core i3/i5/i7 op 3GHz even snel is als een Pentium IV op 3 GHz. No offence...

                        Het gaat hier om een 68030 processor (ACA1233n) en een 68060 processor (Blizzard).
                        Last edited by PRS; 21-11-2018, 15:45. Reason: typo

                        Comment

                        Working...
                        X