Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bah, wat lelijk!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Bah, wat lelijk!

    Vandaag kwam ik (per ongeluk) dit gedrocht tegen:



    Ik wist niet dat het (toch wel legendarische) Eagle Soft Inc. ook op de Amiga actief was geweest. Dus dit was voor mij een openbaring. Echter, ook direct een teleurstelling. Waar ESI's iconische C64 intro voorzien was van een mooi gepixelde adelaar, is dit Amiga intro voorzien van een lelijke "opgedirkte" scan. Bah, wat lelijk!

    Ter vergelijking: het oude, klassieke C64 intro:



    Wat zijn nog meer voorbeelden van Amiga intros/demos/games welke feitelijk beter zijn op oudere, meer beperkte platforms?
    Last edited by Infant; 26-10-2018, 15:37.
    It's a wonder tall trees ain't layin' down

    #2
    Ik had dat zelfde “wat lelijk” toen ik de Amiga versie van “Kennedy Approach” kreeg terwijl ik de C-64 versie gewend was. Maar dan niet grafisch maar het geluid: dat was zo overdreven goed dat het niet realistisch meer was ( vooral dat “Roger” uitgesproken door de verkeersleider)

    Comment


      #3
      Oh man! Laat ik eens beginnen met het ongeëvenaarde Impossible Mission op de Commodore 64. Het enige dat in de buurt komt van die versie is de 1:1 remake daarvan in Impossible Mission 2025 op de Amiga. Aan het eind van het filmpje kun je de classic versie zien: net echt!



      Natuurlijk toont het best mooi maar de ziel is er uit; mooier is niet altijd beter. (Toegegeven… als de helft van je gameplay bestaat uit een half uur lang expres naar beneden vallen omdat je de sample zo mooi vindt, is dat beeld wat subjectief.) Een van de briljante aspecten aan dit spel is het ontdekken van de wereld en daarmee de kaart in beeld brengen. Dat was voor mij al een doel op zich. Ik ben zelfs niet in de buurt gekomen van Elvin Atombender.
      [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

      Comment


        #4
        Wizball op de C64 is superieur aan de bagger Amiga versie... Die was echt zooo slecht.... Slechte controls, 30 fps, al dat soort ellende.

        Comment


        • Ikilledher
          Ikilledher commented
          Editing a comment
          Ook zo een.

        #5
        Originally posted by wiebow View Post
        Wizball op de C64 is superieur aan de bagger Amiga versie... Die was echt zooo slecht.... Slechte controls, 30 fps, al dat soort ellende.
        Out Run was ook op bijna ieder platform beter dan op de Amiga... In ieder geval qua speelbaarheid. Dus ook in dat geval: C64 > Amiga. En ja, zelfs ZX Spectrum > Amiga.

        Last edited by Infant; 30-10-2018, 13:15.
        It's a wonder tall trees ain't layin' down

        Comment


          #6
          Originally posted by Infant View Post

          Out Run was ook op bijna ieder platform beter dan op de Amiga... In ieder geval qua speelbaarheid. Dus ook in dat geval: C64 > Amiga. En ja, zelfs ZX Spectrum > Amiga.

          Ik vroeg mij al af wanneer je deze zou noemen! :)

          Comment


            #7
            Dropzone op de Amiga vind ik ook helemaal niks vergeleken met de C64 versie...

            Comment

            Working...
            X