Announcement

Collapse
No announcement yet.

AmigaOS Update naar 3.1.4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Originally posted by Snowwie View Post
    Hier issie dan deel 2, nou lachen maar weer, ik weer te knoeien....

    Mooi filmpje, erg leuk gemaakt :)

    Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

    Comment


      #47


      Vermakelijk! Al is drie kwartier wel wat aan de lange kant.

      Comment


        #48
        Hij was weer leuk
        [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

        Comment


          #49
          Originally posted by PRS View Post


          Vermakelijk! Al is drie kwartier wel wat aan de lange kant.
          Je lult de tijd zo makkelijk vol. En zeker als er wat mis gaat. En bij de Amiga is het ook zo, zolang je nog geen Dopus hebt geinstalleerd in gaan simpele zaken zoals kopieren, verplaatsen, maken etc gewoon nog onnodig veel tijd in zitten.

          Maar inmiddels Dopus geinstalleerd. :-)

          Comment


            #50
            1) Heeft er iemand ervaring met het installeren in combinatie met een Vampire 500+ v2 op een Amiga 500/2000 ? 2) Waar kan ik deze nieuwe workbench 3.1.4 (nog) bestellen? Het is niet meer beschikbaar als direct download bij Hyperion. Zie ook nergens een bestel optie. Bij meeste dealers niet in stock of helemaal niet in assortiment. Meeste links in forums verwijzen nu allemaal naar 'pagina niet beschikbaar'. Is er iets mis met deze Workbench? Vindt het maar raar allemaal.. Misschien heb ik wat gemist?

            Comment


              #51
              Ja je hebt wat gemist, wat ik op EAB heb gelezen is dat Amiga inc. (jawel schijnt nog te bestaan) een rechtszaak tegen Hyperion heeft aangespannen om 3.1.4
              [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

              Comment


                #52
                Originally posted by ASTREMLER View Post
                1) Heeft er iemand ervaring met het installeren in combinatie met een Vampire 500+ v2 op een Amiga 500/2000 ? 2) Waar kan ik deze nieuwe workbench 3.1.4 (nog) bestellen? Het is niet meer beschikbaar als direct download bij Hyperion. Zie ook nergens een bestel optie. Bij meeste dealers niet in stock of helemaal niet in assortiment. Meeste links in forums verwijzen nu allemaal naar 'pagina niet beschikbaar'. Is er iets mis met deze Workbench? Vindt het maar raar allemaal.. Misschien heb ik wat gemist?
                Hoi, ervaring niet, wel de theorie: http://wiki.apollo-accelerators.com/doku.php/amigaos314

                ik heb hem op Alinea Computer besteld, gister een mail dat de uitlevering 5 november begint. Maar zoals jij al zegt begint de uitlevering nu op 19 november volgens de website, dus ben benieuwd of er wat gelverd gaat worden.

                Amino of Amiga Inc. is inderdaad bezig met een rechtszaak zoals MrZ zegt, zouden ze $ ruiken?

                Wat Amiga tegenwoordig zelf doet of wie de eigenaren zijn, iemand die een idee heeft ?
                Last edited by Benny; 03-11-2018, 10:44.
                Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

                Comment


                  #53
                  Originally posted by Benny View Post

                  Hoi, ervaring niet, wel de theorie: http://wiki.apollo-accelerators.com/doku.php/amigaos314

                  ik heb hem op Alinea Computer besteld, gister een mail dat de uitlevering 5 november begint. Maar zoals jij al zegt begint de uitlevering nu op 19 november volgens de website, dus ben benieuwd of er wat gelverd gaat worden.

                  Amino of Amiga Inc. is inderdaad bezig met een rechtszaak zoals MrZ zegt, zouden ze $ ruiken?

                  Wat Amiga tegenwoordig zelf doet of wie de eigenaren zijn, iemand die een idee heeft ?
                  Wat een gezeik allemaal met die zogenaamde "Amiga inc" of wie dat mag zijn.. Alsof Amiga gebruikers (die er nu nog zijn) ermee gebaat zijn. De reeds uitgegeven 3.1.4 kunnen we toch gewoon kopieeren en verspreiden onder Amiga gebruikers? ik wil best meebetalen aan iemand die 30 USD heeft geinvesteerd mocht deze 3.1.4 niet meer leverbaar zijn door patenten/rechtzaken en andere onzin.. Het is gewoon doodzonde dat het op deze manier weer wordt tegengewerkt.. En ik ben echt niet te gierig te betalen voor licensies...
                  Last edited by ASTREMLER; 03-11-2018, 18:30.

                  Comment


                    #54
                    Originally posted by Benny View Post

                    Hoi, ervaring niet, wel de theorie: http://wiki.apollo-accelerators.com/doku.php/amigaos314
                    Als ik de kans heb om 3.1.4 te bemachtigen ga ik het uitproberen... :)

                    Comment


                      #55
                      Originally posted by Benny View Post

                      Wat Amiga tegenwoordig zelf doet of wie de eigenaren zijn, iemand die een idee heeft ?
                      Schijnt nog steeds die ex vrachtwagen chauffeur Bill McEwen te zijn.

                      [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                      Comment


                        #56
                        Originally posted by MrZ View Post

                        Schijnt nog steeds die ex vrachtwagen chauffeur Bill McEwen te zijn.
                        Nope..

                        Comment


                          #57
                          Er heeft met wat geld over de boel gesponserd (of zelfs overgekocht Megatron? Krijgen we binnenkort meer te horen), want de schulden zijn afgelost en misschien is er wel meer geld beschikbaar. Voor een Amiga mini of zo, meeliften op de hype.... Ik roep maar lukraak wat.

                          Comment


                            #58
                            Interessante ontwikkeling, waar Megatron waarschijnlijk al naar hintte. Cloanto koopt alle (trademarks en IP?) rechten van Amiga Inc en aanverwanten over. Goede ontwikkeling IMO. Hyperion zal zich nog eens extra achter de oren krabben na hun "in eigen voet schietende" actie om Amiga Inc aan te klagen.

                            Zoals ik de settlement van destijds lees is Hyperion nog steeds tegen het settlement in illegaal aan AOS 3.1 gaan werken (althans de onschuldige developers het echte werk laten doen zonder dat ze daar iets voor terugzien).

                            Laten we hopen dat dit met een sisser afloopt. Wie weet een settlement. Hyperion mag de opbrengst van 3.1.4 tot nu houden, maar moet daarna vanwege settlement violation en daardor void verklaring al hun rechten afstaan, zodat alles Amiga weer bij 1 partij komt. Dan kan Cloanto Mike zijn (en ook mijn) droom van een soort van stichting realiteit maken die het behoud van een (uiteindelijk open source??) Amiga OS kan waarborgen. En misschien kan een AEON, Amigakit en misschien Apollo daar ook nog wat aan bijdragen.

                            Die Amiga Mini is misschien ineens wel een heel stap dichterbij. Of we daar nu op zitten te wachten of niet.

                            Comment


                            • Benny
                              Benny commented
                              Editing a comment
                              Zal het met Cloanto dan echt sneller gaan ?

                              Als ze dit juridisch winnen hebben ze een 3.1, geen 3.1.4 of 3.5 of 3.9, laat staan een OS4, MorphOS of een Aros. Ze zullen met een van deze partijen moeten samenwerken om op korte termijn wat vernieuwends op de markt te kunnen brengen en de achterstand in te halen. Tenzij ze wat achter de hand hebben.

                            #59
                            Als ze dit glansrijk winnen, hebben ze volgens mij een 3.1, 3.1.4 en een 4.x. Stel de settlement wordt void verklaard. Dan wordt ook alle Hyperion 4.x werk als illegaal gezien naast het 3.1.4 werk. Dan zou ofwel alles behoort tot Cloanto mogelijk ook dit werk kunnen behelsen. Of er komt een settlement / merger die alles verzameld. Zou wel zo mooi zijn. En als doekje voor het bloeden mag geldwolf Ben Hermans de opbrengst van de verkoop van 3.1.4 tot nu houden.... kan ie een fractie van z'n grote berg schulden afbetalen.

                            Comment


                            • Benny
                              Benny commented
                              Editing a comment
                              Ben Hermans is natuurlijk niet de maker van het OS, ik ben meer benieuwd wat de rest van de OS4- en 3.1.4 teams gaan doen. En dan vooral de makers, de programmeurs, gaan die mee ?

                              Anders krijg je een 2e Amiga Inc. , alleen de rechten op de naam.
                              Daarnaast is AmigaForever ook niet gratis en dat voor een emulatie schilletje (maar wel heel handig als je geen zin hebt - zoals ik - om WinUAE zelf te installeren) en moet Cloanto nog maar bewijzen wat het kan.
                              Last edited by Benny; 06-02-2019, 18:53.
                          Working...
                          X