Announcement

Collapse
No announcement yet.

AmigaOS Update naar 3.1.4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Amiga's zijn voor ons gewoon pure nostalgie, we zijn met de machine opgegroeid, we wisten wat het destijds kon eind jaren 80 begin jaren 90 en we zuchten allemaal nog over het feit hoe kloten dat we het vinden dat Commodore, ondanks het succes van de C64 en de A500 alsnog failliet ging en wat er uiteindelijk zou zijn gebeurt als Commodore NIET failliet was gegaan. Hoe had onze wereld er dan nu uitgezien? Qua computers, internet, smartphones? Nostalgie en Fantasie gaan hand in hand.

    Comment


      #32
      Originally posted by Snowwie View Post
      Twee dingen zijn momenteel gaande:

      Op dit moment 'bestrijd' ik het geflikker op de het beeld via de tool 'antiklik'.
      Dat geflikker gaat altijd blijven duren met die floppies als je een 1D4 moederbord hebt tenzij je een extra condensator (laat?) solderen op het moederbord. Bekend euveltje, op AMinet staat een file "flicker fix" met de uitleg dacht ik.

      Comment


        #33
        Originally posted by SimonV View Post

        Dat geflikker gaat altijd blijven duren met die floppies als je een 1D4 moederbord hebt tenzij je een extra condensator (laat?) solderen op het moederbord. Bekend euveltje, op AMinet staat een file "flicker fix" met de uitleg dacht ik.
        Maar je vergeet dat het begonnen is toen ik een 2e floppy drive extra aansloot, maar ook tevens een 2,5" hdd van 80GB, die best nog wel heet wordt. Zoveel warmte met in m'n achterhoofd dat de voeding maar 25 watt kan leveren zegt mij al genoeg. Die hdd gaat er ook uit. Ik heb hier al een CF Sandisk Extreme van 32GB klaar liggen. Het wachten is op de rommetjes van Crazy Bob. Alhoewel ik dan nog niet de turbokaart heb, noch de nieuwe voeding kan ik wel alvast beginnen met het installeren van Workbench 3.1.4.

        ---

        Weet iemand ook of WHDLOAD icm iGame ook zullen gaan werken op WB 3.1.4?
        Snap eigenlijk ook niet waarom ze het niet gewoon Workbench 3.2 hebben genoemd, vanwaar die '4' ?
        Last edited by Snowwie; 15-10-2018, 16:09.

        Comment


          #34
          Igame en WHDLOAD werken met Workbench 3.1.4. Ik heb op dit moment geinstalleerd op een Amiga 600 en Amiga 500.

          Comment


            #35
            Dank voor de reacties op mijn eerdere posts. Ook ik ben opgegroeid met een Commodore 64, daarna een A500 en vervolgens een A1200. Deze A1200 ligt ook bij TSB om te worden gerecapt + Gotek drive en CF card. Voor het dagelijks gebruik werk ik met MacBook. En een IMac maar ik wil mijn zoons van 10 en 7 laten zien wat gamen begin jaren 90 betekende ipv het spelen van Fortnite op een Xbox One X op een 4K tv. Ik ben nog wel benieuwd, ik las dat ook in de post van Snowwie, waarvoor je een turbocard nodig hebt en welke dan?

            Comment


              #36
              Originally posted by Nosferatu View Post
              Dank voor de reacties op mijn eerdere posts. Ook ik ben opgegroeid met een Commodore 64, daarna een A500 en vervolgens een A1200. Deze A1200 ligt ook bij TSB om te worden gerecapt + Gotek drive en CF card. Voor het dagelijks gebruik werk ik met MacBook. En een IMac maar ik wil mijn zoons van 10 en 7 laten zien wat gamen begin jaren 90 betekende ipv het spelen van Fortnite op een Xbox One X op een 4K tv. Ik ben nog wel benieuwd, ik las dat ook in de post van Snowwie, waarvoor je een turbocard nodig hebt en welke dan?
              Het antwoord is simpel: om die games te spelen heb je geen turbokaart nodig. Je kunt gewoon de floppies gebruiken zoals je dat vroeger deed en er (hopelijk) net zo veel plezier aan beleven als destijds?

              Waarom wel een turbokaart? Als je veel "doet" met demos is het leuk, maar de meeste mensen hier hebben een turbokaart m.n. zodat ze gebruik kunnen maken van WHDLoad; hiermee zet je tig games op je hd (of cf ) en heb je genoeg "power" en vooral geheugen om ze zo vanuit de Workbench te kunnen starten. Geen gedoe met floppies, geen gedoe met resetten en - zeker op een A1200 en bij het spelen van oudere games - eerst een andere Kickstart laden, enzovoort.

              It's a wonder tall trees ain't layin' down

              Comment


                #37
                Hoor graag wat jullie vinden van mijn 'verkapte' vlog betreffende de voorbereiding en installatie van Workbench 3.1.4. :-)
                 

                Comment


                  #38
                  De tubokaart heb je nodig als je Amiga games wilt installeren op HD en CF en die gebruik maken van WHDLoad. Het spel wordt dan ingeladen in het geheugen.
                  Heb je geen turbokaart, dan kunnen sommige WHDload spelen niet opgestart worden en tijdens het laden knippert het scherm naar zwart.

                  Comment


                    #39
                    In principe heb je geen turbokaart nodig om de games te spelen, want de games werkten vroeger ook wel, vanaf diskette. Het punt is gewoon dat je Workbench en WHDLoad op de achtergrond hebt draaien die er voor zorgt dat het systeem niet meer voldoende geheugen heeft om bepaalde games te spelen.

                    Comment


                      #40
                      Originally posted by Snowwie View Post
                      Hoor graag wat jullie vinden van mijn 'verkapte' vlog betreffende de voorbereiding en installatie van Workbench 3.1.4. :-)
                      Leuk filmpje, bedankt :)
                      Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

                      Comment


                        #41
                        Originally posted by Benny View Post

                        Leuk filmpje, bedankt :)
                        Ik met mijn duidelijke steenkolen Hollands Engels...
                        Het is altijd zo makkelijk een Nederlander te achterhalen die Engels praat. :-)

                        Comment


                          #42
                          Leuk filmpje man!
                          Moet wel eerlijk zeggen bij het stukje WHAT NOT ENOUGH MEMORY (en het scratch geluidje erbij) kon je me weg dragen, hard gelachen
                          Kwam er gewoon prachtig uit.
                          Last edited by MrZ; 20-10-2018, 08:26.
                          [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

                          Comment


                            #43
                            Originally posted by Nosferatu View Post
                            Ik ben overigens wel heel erg benieuwd wat iedereen doet met zijn opgevoerde Amiga? Ik heb mijn A1200 van de zolder gehaald om nostalgische momenten te beleven van 26 jaar geleden. Maar gebruikt een ieder zijn Amiga nog dagelijks ipv een pc of een xbox? Sorry voor de vraag in deze topic.
                            een hele goede vraag waar volgens mij iedereen hier wel weer een ander antwoord op geeft! ikzelf vind het oprecht leuk om een ultiem classic amiga/ppc systeem te hebben waar gewoon alles op draait, van de eerste amiga 1000 titels tot aan os4.x games zoals quake 3 en amiga racer. en daarbij ook het hoogst haalbare op het gebied van audio en video te realiseren. dit is een gezonde mix van workbench/amigaos configuratie, games (whdload) en releases uit de demoscene. oh ja, en zo nu en dan wil ik nog wel eens een modje in elkaar klikken met digibooster. internet doe ik zo min mogelijk, dat moet je gewoon niet willen op die oude hardware.

                            Comment


                              #44
                              Originally posted by MrZ View Post
                              Leuk filmpje man!
                              Moet wel eerlijk zeggen bij het stukje WHAT NOT ENOUGH MEMORY (en het scratch geluidje erbij) kon je me weg dragen, hard gelachen
                              Kwam er gewoon prachtig uit.
                              Hehe, ik moest zelf gewoon ook even aan dat geluidje denken toen me dat overkwam. Dus ik dacht tijdens het editen, pleur het erbij, tis toepasselijk, aangezien ik zo lekker enthousiast was, "Jeuhhh 28GB formatteren, jipppie" en dan "error"..

                              De ACA1233N is onderweg vanuit Spanje, en nee het is geen cadeautje van de Sint. Ik kan niet wachten totdat dat ding er is, dan kan ik DH1 partitie formatteren en vol gooien. :-)

                              Comment


                                #45
                                Hier issie dan deel 2, nou lachen maar weer, ik weer te knoeien....

                                Last edited by Snowwie; 24-10-2018, 18:32.

                                Comment


                                • Erik B
                                  Erik B commented
                                  Editing a comment
                                  Ik heb het filmpje gezien en het was leuk om te kijken.
                              Working...
                              X