Announcement

Collapse
No announcement yet.

A4000TX ATX Amiga motherboard

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Originally posted by SimonV View Post
    of Mediator ... en weten ze dat bij Elbox zelf al ? Ben erg benieuwd.

    En ja zorro is niet waardeloos maar de kaarten die je daar noemt zijn wel een pak duurder dan hun tegenhangers in pci formaat. Toen mediators juist uit kwamen was dat wel interessant beide slots. ALs je ene bigbox had, had je waarschijnlijk wel al wat nuttige kaarten als een picasso of een ariadne . Maar als je nu vanaf nul begint denk ik dat je wanneer je pci beschikbaar hebt geen extra 400€ gaat uitgeven aan de kaarten die je daar noemt. Als je er niet aan gehecht bent, verkopen zelfs die zorrokaarten. Gekke mensen geven daar veel geld voor ... win-win
    Als er geen hardwarematig verschil is tussen een Mediator en een 4000TX met pci en zorro kan Elbox niets doen, de Mediator 4000 brugkaart zal gewoon werken.
    Dit zou je kunnen testen met een Zorro riserslot en wat losse PCI sloten, met hiertussen een Mediator brugkaart.

    Hoewel het de meesten ook niet zou verbazen als Elbox wat in de Mach chips van de Mediator heeft geplaatst waardoor Mediator brugkaarten alleen in Mediators werken.





    Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

    Comment


      #17
      Originally posted by SimonV View Post
      of Mediator ... en weten ze dat bij Elbox zelf al ? Ben erg benieuwd.

      En ja zorro is niet waardeloos maar de kaarten die je daar noemt zijn wel een pak duurder dan hun tegenhangers in pci formaat. Toen mediators juist uit kwamen was dat wel interessant beide slots. ALs je ene bigbox had, had je waarschijnlijk wel al wat nuttige kaarten als een picasso of een ariadne . Maar als je nu vanaf nul begint denk ik dat je wanneer je pci beschikbaar hebt geen extra 400€ gaat uitgeven aan de kaarten die je daar noemt. Als je er niet aan gehecht bent, verkopen zelfs die zorrokaarten. Gekke mensen geven daar veel geld voor ... win-win
      Een Picasso 4 zeker, tenminste als je geen scandoubler meer nodig bent.

      Voor USB heb je toch wel iets in Zorro nodig onder 4.1 of zie ik een optie over het hoofd ?

      De X-Surf 100 werkt trouwens perfect als Zorro kaart onder os3.1 tm 4.1 op mijn config, met de usb optie erop een mooie combo.
      Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

      Comment


        #18
        Originally posted by Benny View Post


        Voor USB heb je toch wel iets in Zorro nodig onder 4.1 of zie ik een optie over het hoofd ?
        .
        Een spider ( of een kloon er van zoals ik heb ) zal ook wel werken onder OS4.1 neem ik aan ? Of dat dan ook onder Poseidon moet of dat die kaart gewoon werkt met de ingebouwde stack met de NEC chipset weet ik wel niet.

        Comment

        Working...
        X