Announcement

Collapse
No announcement yet.

A4000TX ATX Amiga motherboard

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    A4000TX ATX Amiga motherboard



    Na de twee eerste 1 op 1 remakes van een A4000 is nu de eerste variant gemaakt, het A4000TX ATX Amiga Motherboard.


    Click image for larger version  Name:	pNNX9Lcg_o.jpg Views:	7 Size:	183.4 KB ID:	18498

    http://www.amibay.com/showthread.php...984#post907984

    The specifications of the A4000TX Lisa rev 1.0:
    - fits into (E)ATX case
    - uses standard ATX power supply
    - Amiga AGA custom chipset
    - CPU slot connector for accelerator cards
    - on-board 68030 CPU
    - on-board 68882 FPU
    - 16 MB Fast RAM
    - 2 MB Chip RAM
    - four full-length Zorro III slots
    - three ISA slots
    - extended video slot
    - 3.5" IDE port
    - internal floppy port
    - PS/2 keyboard port supporting Amiga and PC keyboards (PC work in progress)
    - PS/2 mouse port (work in progress)
    - Amiga mouse and joystick ports
    - serial and parallel ports
    - 15-pin VGA port with 15kHz RGB output
    - 24-pin breakout header with full RGB port support (for external scandoublers, genlocks, SCART cables, etc..)
    - 3.5mm stereo jack
    - on-board RTC with battery
    Attached Files
    Last edited by Benny; 20-08-2018, 22:09.
    Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

    #2
    Wat een super cool project! als je dus nog een paar dooie mobo's hebt is dit echt een prima optie als vervanging.
    [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

    Comment


      #3
      Ja, deze is echt heel erg cool. Tempted....

      Comment


        #4
        Eindelijk :-)

        Ik was me al aan het afvragen waar iedereen aan een A4000 behuizing denkt te komen met die 1 op 1 remakes.

        Comment


          #5
          Na wat lezen op forums gaat de maker nog suggesties toevoegen zoals usb en pci slots.
          Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

          Comment


            #6
            Originally posted by Benny View Post
            Na wat lezen op forums gaat de maker nog suggesties toevoegen zoals usb en pci slots.
            Dat zou helemaal geweldig zijn!
            [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

            Comment


              #7
              PCI slots is 1 ding maar drivers ? Met Openpci heb je geluid, netwerk en misschien usb met ArrackAttack maar op mijn mediator bijvoorbeeld heb ik 10 kaarten getest met die driver en enkel met foutmeldingen tot gevolg. Behalve een illegale Radeon driver, half van Elbox gekopieerd is er voor openpci geen driver voor een grafische kaart dacht ik. ELBOX gaat hun drivers voor Voodoo en Radeon niet cadeau geven dus dat gaat toch iemand moeten aanpakken.

              Comment


                #8
                Originally posted by SimonV View Post
                PCI slots is 1 ding maar drivers ? Met Openpci heb je geluid, netwerk en misschien usb met ArrackAttack maar op mijn mediator bijvoorbeeld heb ik 10 kaarten getest met die driver en enkel met foutmeldingen tot gevolg. Behalve een illegale Radeon driver, half van Elbox gekopieerd is er voor openpci geen driver voor een grafische kaart dacht ik. ELBOX gaat hun drivers voor Voodoo en Radeon niet cadeau geven dus dat gaat toch iemand moeten aanpakken.
                Als je met de Elbox Mediator core logic card de PCI sloten actief maakt gebruik ?

                Maar volgens mij was er sprake van dat de maker naar de Prometheus gaat kijken...
                Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

                Comment


                  #9
                  Ja elbox gaat NOOIT een helpende hand toesteken hier. De prometheus en bijhorende drivers lijken me het enige haalbare alternatief, dat is opensource geworden ( nog zoiets waar amper wat met gedaan is nadat het opensource is geworden ) .

                  Comment


                    #10
                    Originally posted by SimonV View Post
                    Ja elbox gaat NOOIT een helpende hand toesteken hier. De prometheus en bijhorende drivers lijken me het enige haalbare alternatief, dat is opensource geworden ( nog zoiets waar amper wat met gedaan is nadat het opensource is geworden ) .
                    Zeg nooit nooit. Hedeon krijgt wel wat support van ze tijdens de ontwikkeling van de drivers voor de G3 en G4 kaarten.

                    Inderdaad opensource is ook niet de oplossing voor alles.
                    Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

                    Comment


                      #11
                      Ja dat ze daar aan helpen lijkt me voor de hand liggen .... dat is een reden om een mediator te kopen of misschien van die 500 sharkPPC kaarten vanaf te geraken die ze misschien in stock hebben die ze zelf nooit aan de praat hebben gekregen. Wie weet dat ....

                      Maar helpen aan een bord dat een rechstreekse concurrent kan zijn van hun Mediators ... Dat zie ik nog niet snel gebeuren.

                      Comment


                        #12
                        Wel als het bord alleen de PCI sloten bevat en nog steeds de logic/brigdeboard van Elbox nodig heeft.

                        Comment


                          #13
                          Originally posted by spud View Post
                          Wel als het bord alleen de PCI sloten bevat en nog steeds de logic/brigdeboard van Elbox nodig heeft.
                          dat betekend ook dat er nog steeds zorrosloten op moeten EN een meerkost van 270€ of iets dergelijks.

                          Comment


                            #14
                            Originally posted by SimonV View Post

                            dat betekend ook dat er nog steeds zorrosloten op moeten EN een meerkost van 270€ of iets dergelijks.
                            Zorro is niet per definitie waardeloos: de X-surf-100, de Budda Flash, de MNT VA-2000 en de opvolger van deze kaart met een ARM Cortex A9 chip, de Prisma Megamix soundcard van A-eon, de Bigram Zorro 3 geheugenuitbreiding...

                            Om nog even de maker te quoten:
                            ”The next major revision (2.0) will add support for PCI. Whether it is by using Prometheus or Mediator, I'm not certain yet. But it will be done.”

                            Prometheus http://krashan.ppa.pl/articles/prometheus/ of Mediator
                            Last edited by Benny; 01-09-2018, 23:41.
                            Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

                            Comment


                              #15
                              of Mediator ... en weten ze dat bij Elbox zelf al ? Ben erg benieuwd.

                              En ja zorro is niet waardeloos maar de kaarten die je daar noemt zijn wel een pak duurder dan hun tegenhangers in pci formaat. Toen mediators juist uit kwamen was dat wel interessant beide slots. ALs je ene bigbox had, had je waarschijnlijk wel al wat nuttige kaarten als een picasso of een ariadne . Maar als je nu vanaf nul begint denk ik dat je wanneer je pci beschikbaar hebt geen extra 400€ gaat uitgeven aan de kaarten die je daar noemt. Als je er niet aan gehecht bent, verkopen zelfs die zorrokaarten. Gekke mensen geven daar veel geld voor ... win-win

                              Comment

                              Working...
                              X