Announcement

Collapse
No announcement yet.

CF kaartje voor de vampire

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    CF kaartje voor de vampire

    Momenteel heb ik een 1gb, cf-kaartje + adapter, die ik gebruik voor de vampire 500V2+. Nu wil ik eigenlijk een 4Gb cf-kaartje en ik ben zo eens wat rond aan het kijken.
    In de winkels vind je niet veel meer, maar op internet des te meer. Zo kom ik op wish, diverse soorten tegen, tot wel 64Gb, maar ook adapters, waar je 1 of zelfs 2 mircro sd kaartjes in kan stoppen. Zijn er hier, die ervaring hebben met dergelijk grote CF-kaartjes. Nu is 64Gb wel er groot, maar 32GB of zo'n adapter waar je een micro-sd ik kan proppen, lijkt me ook wel wat.

    #2
    Voor de Vampire neem je best minimaal 32Gb, want dan kun je Coffin draaien :)

    Comment


      #3
      Dan moeten we dat maar doen...

      Comment


        #4
        Originally posted by Marcel21674 View Post
        Momenteel heb ik een 1gb, cf-kaartje + adapter, die ik gebruik voor de vampire 500V2+. Nu wil ik eigenlijk een 4Gb cf-kaartje en ik ben zo eens wat rond aan het kijken.
        In de winkels vind je niet veel meer,
        Raar ik heb mijn 32GB Sandisk Extreme vorig jaar nog bij de mediamarkt gekocht.
        [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

        Comment


          #5
          Het zijn vooral de 4GB (en kleiner) kaartjes die je haast nergens meer tegen komt en volgens mij is dat ook wat Marcel21674 bedoelt.

          Comment


            #6
            ik heb goede ervaringen met Sandisk 8GB 16GB en 32GB .. qua SD kaartjes die je rechtstreeks op de Vampire prikt heb ik ook Sandisk gebruikt... twee keer een slechte ervaring gehad met Dane-elec en een taiwantekkie merk.. en ik vond de meerprijs van Sandisk het wel waard om geen gezeur te hebben. Maar daarentegen , mijn Hema 32 GB SD kaart doet het nog steeds na 5 jaar niet intensief gebruik. Je kunt dus ook geluk hebben. Maar voor mij alleen nog Sandisk, en op die "kleine formaten" als 16 en 32 GB is de prijs goed te doen. Ik vindt CF het ideale formaat, SD vindt ik te fragiel, en met die micro-sd's heb ik altijd het idee dat ik 'm 'n keer onder mn nagel schuif :)

            Maar als antwoord op je vraag, ja dat werkt goed, als je er van boot een kleiner dan 2GB partitie als eerste primaire partitie aanmaken ik gebruik gewoon WinUae hiervoor, met een kaart lezer op windows. Ik gebruik het geheel met OS3.9 de SD als 1 partitie van 58 GB, en de 8GB CF kaart met 1 maal partitie van 2GB, en de rest als Data partite.

            Als je onder windows een CF/SD kaart wil gebruiken voor [UAE-]Amiga kun je m eerst clearen met windows diskpart cli tool. dan in UAE mounten om via de Amiga in te delen
            -=[Greetings]-[Dr3D]=-

            Comment

            Working...
            X