Announcement

Collapse
No announcement yet.

IndieGoGo - Amiga 500 - Nieuwe Behuizingen - A1200NET Projects

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    IndieGoGo - Amiga 500 - Nieuwe Behuizingen - A1200NET Projects

    Click image for larger version  Name:	AC Banner.jpg Views:	1 Size:	369.7 KB ID:	17149

    Het is weer eens tijd voor wat nieuws!

    Na de succesvolle Amiga 1200 behuizingen, is nu de Amiga 500 aan de beurt een nieuw jasje te krijgen. Ditmaal zal het project niet via Kickstarter lopen maar via IndieGoGo.

    Huh wat?.. waarom dan??

    Nou, de redenen daarvoor zijn dat de campagne na de initiële 45 dagen nog eens om 15 dagen verlengd kan worden. Dit was iets wat bij de 1200 campagne niet mogelijk was en velen die te laat ervan hoorden, moesten dus onnodig lang wachten. Dit is nu echter niet het geval. Daarnaast zijn er wat andere voordelen in het bestelproces (wijzigen van keuzes) alsmede de optie tot het toevoegen van nieuwe perks tijdens de campagne.

    Het project is trouwens net als voorheen alleen dan succesvol, wanneer wij ons doel halen. Wij gaan dus niet aan de haal met bijvoorbeeld de helft van het bedrag om "het toch te proberen".

    Er zijn nog een waslijst aan voordelen.. maar daar zal ik jullie niet mee lastigvallen want die zijn alleen echt interessant voor het beheer van het geheel... dus meer over het project zelf!

    We hebben voor dit project de basis kleuren, de extra kleuren (stretch goal) en special editions.

    De kleuren

    In de basis zitten de volgende kleuren:

    - Original (De licht creme/grijze kleur van de Amiga500 Plus - Rev8)
    - White (zoals de A1200 van Amiga Technologies)
    - Black
    - Transparant

    Click image for larger version  Name:	qsallyzjzdl7xityzkma.png Views:	1 Size:	533.2 KB ID:	17150

    Door onderhandelingen met onze productie partner hebben we de kosten voor een kleuren wissel weten te verlagen waardoor we reeds nu al de kleuren kunnen aanbieden zonder dat er een stretch goal aan vast zit.

    - Lichtgrijs
    - Grijs
    - Purple
    - Pink
    - Light Blue
    - Dark Blue
    - Orange

    - Red (NEW) - Dieper rood ook wel Read Red genoemd
    - Green (NEW) - Levendig Groen ook wel Goblin Green genoemd

    Click image for larger version  Name:	merda5xkfudwxz2p7lvo.jpg Views:	1 Size:	129.7 KB ID:	17256

    Special Editions

    Bij de special editions maken we het dit keer iets minder bont. We hadden bij de Amiga 1200 denkelijk te veel versies beschikbaar wat niet alleen een duur grapje was voor wat betreft de productie kosten maar het was ook te veel om uit te kiezen. Dit keer gaan we daar iets rustiger mee om en hebben we drie special editions.

    De Metal Series

    Net zoals bij de Amiga 1200 behuizingen een Bronze, Silver en Gold Edition (nu in Mat en Glanzend ook)

    Click image for larger version  Name:	30069884_10212933451515165_1513043636_o.jpg Views:	1 Size:	54.2 KB ID:	17152

    De Vampire 500 Case

    Deze case komt met wat extras voor de Vampire 500 alsmede de standalone Vampire een "kist" te bieden.. met kabels en adapters!

    Click image for larger version  Name:	30073732_10212933451555166_1740657257_o.jpg Views:	1 Size:	72.2 KB ID:	17153

    De Amiga 500 - Scourge of the Underkind Pack

    Deze zeer speciale Scourge of the Underkind versie was mijn "pet project" en ben dus ook zeer trots dat we deze samenwerking tot stand hebben gebracht. Het idee van deze case is gebeurd in samenwerking met David Pleasance wie op zijn beurt in 1989 met het idee van de Amiga 500 Batman Pack kwam. In 2018 doen wij dit met het nieuwe spel Scourge of the Underkind van Eleventh Hour Games. Dit spel is een kruising tussen Gods en Speedball met een extreem hoog Bitmap Brothers gehalte. Vedder en Triace maakten de muziek, Wayne Ashworth is de grafische artiest en Magnus Tegström programmeerde het geheel.

    Click image for larger version

Name:	Screen Shot 2018-04-12 at 00.08.06.png
Views:	151
Size:	828.6 KB
ID:	17272



    De nieuwe Tankmuis

    Wanneer we al onze stretchgoals behalen, komt er bij jullie bestelde case ook een nieuwe behuizing voor de tankmuis.. wederom in de kleur die past bij de kleur van je bestelling. Deze komt inclusief het klepje aan de onderzijde alsmede de twee buttons die een tint donkerder zijn dan de behuizing zelf

    Click image for larger version  Name:	Color Mouse.jpg Views:	1 Size:	26.1 KB ID:	17155


    Amiga Keycaps

    Natuurlijk zal de een of andere nu vragen.. ja maar.. hoe zit dat dan met die toetsen die we besteld hebben? Waar blijven die? Komen die nog?

    Ja, ook die komen eraan al zijnde het dat deze inderdaad een vertraging te verduren hadden. Dit kwam met name door een ontwikkelingsfase die langer duurde dan gedacht en onderworpen te zijn geweest aan bepaalde 'timeslots' voor productie. Je moet namelijk begrijpen dat wanneer wij 2000 setjes willen maken en een Logitech er 500.000 laat maken, wij onderaan de lijst staan. De meeste mensen snappen dit ook wel, maar er zijn altijd een paar mensen die dan heel boos worden en ons letterlijk zwart maken en negatief doen.

    Maar wat als je die keycaps nu krijgt.. en je er meer nodig hebt? Immers wil je ook een Amiga 500 case in een bepaalde kleur.. toch?

    Geen zorgen.. wij verwachten dat we deze maand nog een productie kunnen berichten van de Keycaps en zullen na de Amiga 500 campagne nog een Keycaps campagne opstarten. Zo kan men wederom alle keycaps bestellen in zowel de kleuren van de Amiga 1200, alsmede die van de extra kleuren van de Amiga 500 (Original Amiga 500, Real Red en Goblin Green)


    Click image for larger version  Name:	A1200NET_Keys_Campaign.png Views:	1 Size:	219.4 KB ID:	17156


    Wij van WC Eend vinden... eh.. Het Team van A1200Net Projects hoopt dat we met deze campagne gehoor kunnen geven aan de vele verzoeken een nieuwe Amiga 500 case te produceren en we hopen dat de animo groot genoeg zal zijn zodat we ook de tankmuis in een nieuw jasje mogen stoppen.

    Link naar de campagne op IndieGoGo: https://www.indiegogo.com/projects/n...lus/x/15513088
    Attached Files
    Last edited by Megatron; 12-04-2018, 01:33.

    #2
    Vet! Veel succes!

    Comment


      #3
      Waren ze er bij kickstarter eindelijk achter gekomen dat voor de vorige 2 campagnes geen prototypes gebouwd waren, terwijl dat volgens Kickstarter regels eigenlijk wel moet? Ik ben niet zo'n fan van Indiegogo, omdat je echt meteen betaalt en in geval van een niet gehaalde campagne je dan pas je geld weer terug krijgt (of dat moest ondertussen veranderd zijn).

      Desalniettemin, tof dat er ook A500 cases komen, in potentie nog een grotere markt dan de a1200 cases. Vooral de Scourge of the Underkind kit is inderdaad erg cool! Succes met de campagne. Misschien dat ik me tegen het einde aansluit als al duidelijk is dat het doel bereikt wordt.

      Nog een tip voor een extra stretch goal bovenop de tank muis, zo'n laser upgrade: http://amigastore.eu/en/559-laser-up...miga-mice.html

      Comment


        #4
        Zeer vet... Heel veel succes gewenst. Als ik een a500 had, dan zou ik meteen er boven op springen.

        Comment


        • Megatron
          Megatron commented
          Editing a comment
          Vraag aan Marvin eentje.. hahaha!

        • wiebow
          wiebow commented
          Editing a comment
          Dat zou ik kunnen doen!

        #5
        Ben ik nu blind of zie ik geen link naar de campagne op Indiegogo in jouw bericht, Megatron ?

        Voor de luilakken:
        https://www.indiegogo.com/projects/n...miga-500-plus/

        Comment


          #6
          Originally posted by spud View Post
          Waren ze er bij kickstarter eindelijk achter gekomen dat voor de vorige 2 campagnes geen prototypes gebouwd waren, terwijl dat volgens Kickstarter regels eigenlijk wel moet?
          Ja, deels klopt je stelling. Er zijn bepaalde regels, echter hebben wij dit toen na een goed onderbouwd verhaal weten te regelen want hoe een prototype maken zonder dat je het geld hebt voor het maken van de mallen. Dat was ook niet de reden van de move naar IndieGoGo (zie campagne)


          Originally posted by spud View Post
          Ik ben niet zo'n fan van Indiegogo, omdat je echt meteen betaalt en in geval van een niet gehaalde campagne je dan pas je geld weer terug krijgt (of dat moest ondertussen veranderd zijn).
          Het is natuurlijk geen Alternate of BOL.com waar je betaald en hoppa.. morgen is het er.. maar Kickstarter betaal je inderdaad achteraf echter heeft dat bij beide campagnes voor problemen gezorgd. Reden is dat mensen een Creditkaart opgeven, die dan nog net niet is verlopen, of een VISA waar op het moment van de pledge wel geld achter stond en op het moment van afboeken niet (VISA is geen kredietkaart immers) en dan gaat het mis.. de pledge is canceled.. en de mensen uiten hun ongenoegen op alle fora en feestboek.. tof!

          Daarom is het beter gewoon wanneer je zegt "ik doe mee" ook gewoon te betalen. De refund mochten we het niet halen is er trouwens binnen 5 werkdagen.

          Originally posted by spud View Post
          Desalniettemin, tof dat er ook A500 cases komen, in potentie nog een grotere markt dan de a1200 cases. Vooral de Scourge of the Underkind kit is inderdaad erg cool! Succes met de campagne. Misschien dat ik me tegen het einde aansluit als al duidelijk is dat het doel bereikt wordt.
          Ik zou iedereen willen vragen vroeg mee te doen.. het is voor ons positief omdat veel animo een goed signaal afgeeft. Mocht het niet genoeg zijn, stort IndieGoGo het binnen 5 dagen terug.


          Originally posted by spud View Post
          Nog een tip voor een extra stretch goal bovenop de tank muis, zo'n laser upgrade: http://amigastore.eu/en/559-laser-up...miga-mice.html
          De problemen is dat die dingen duur zijn in de inkoop.. wanneer we de productie naar China verplaatsen zal het goedkoper kunnen maar daar hebben we nu geen manschappen voor over daar we reeds plannen voor een ander iets wat IEDEREEN voor de Amiga 500, 600 en 1200 wel wil hebben... wellicht meer hierover later in het jaar.


          Comment


            #7
            Originally posted by McVenco View Post
            Ben ik nu blind of zie ik geen link naar de campagne op Indiegogo in jouw bericht, Megatron ?

            Voor de luilakken:
            https://www.indiegogo.com/projects/n...miga-500-plus/
            Inderdaad - had het wel opgenomen maar in de copy/paste verloren gegaan.. staat nu ook in het bericht erbij!

            Dank!

            Comment


            • McVenco
              McVenco commented
              Editing a comment
              Link onderaan het bericht is nog b0rked ;)

            #8
            Originally posted by McVenco View Post
            Link onderaan het bericht is nog b0rked ;)
            .... aaaaaand fixed

            Comment


              #9
              Hoop dat het project gaat slagen! Helaas heb ik geen A500’s meer. Een nieuwe case voor de tank mouse had ik wel gebacked, maar dat is niet mogelijk (logisch uiteraard).

              Comment


                #10
                Zit er geen cutout in voor zo'n floppydisplaydinges zoals in de A1200 versie? Of past dat niet in een A500?

                Comment


                  #11
                  Ik doe mee

                  Comment


                    #12
                    Originally posted by McVenco View Post
                    Zit er geen cutout in voor zo'n floppydisplaydinges zoals in de A1200 versie? Of past dat niet in een A500?
                    Jawel.. ook die krijgt een cut-out dinges :-)

                    Comment


                      #13
                      Originally posted by Tyball View Post
                      Ik doe mee
                      Dank je.. we waarderen het zeer en hopen dat het een success gaat worden.. We zijn na een week al bij 33%.. laten we hopen dat er genoeg mensen mee gaan doen zodat we deze case mogen maken.

                      Comment


                        #14
                        Een paar statistieken:

                        20% van de campagne is verlopen
                        34% binnen ($52,000)
                        66% verwijdert ($108.000)
                        Nederland met 21 cases erbij

                        Op zich geen slecht verloop, echter weinig animo vanuit Nederland.. wat me wel enigermate doet verbazen.. late starters? onzekerheid? de Rabobank?

                        Comment


                        • McVenco
                          McVenco commented
                          Editing a comment
                          "Geen interesse", ook een optie 🙂. Ik denk er nog even over na, maar ik heb 1001 andere doelen voor mijn geld...

                        • PMS
                          PMS commented
                          Editing a comment
                          Vind het prachtig zo'n initiatief omdat "veel" liefhebbers balen van hun vergeelde Amiga.

                          Zelf houd ik toch mijn oude KS 1.2 Amiga origineel. Hij is vergeeld maar origineel met zelfs de slijtagesporen op het toetsenbord van al dat getyp :)
                          En hoe moet dat met de vergeelde voeding/muis, externe HD, en 2mb externe geheugenuitbreiding die ook niet meer de originele kleur hebben.;)

                          Maar dus bewondering voor mensen die dit organiseren! Bij mij blijven ideeën vaak alleen maar ideeën.

                        #15
                        Top initiatief, alleen voor mij op een verkeerd moment.
                        Ik probeer eerst mn nieuwe a1200 case compleet te krijgen voordat ik mij op een volgend project stort.


                        Originally posted by Megatron
                        Een paar statistieken:

                        20% van de campagne is verlopen
                        34% binnen ($52,000)
                        66% verwijdert ($108.000)
                        Nederland met 21 cases erbij

                        Op zich geen slecht verloop, echter weinig animo vanuit Nederland.. wat me wel enigermate doet verbazen.. late starters? onzekerheid? de Rabobank?



                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                        Comment

                        Working...
                        X