Announcement

Collapse
No announcement yet.

IndieGoGo - Amiga 500 - Nieuwe Behuizingen - A1200NET Projects

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Originally posted by McVenco View Post
    "Geen interesse", ook een optie 🙂. Ik denk er nog even over na, maar ik heb 1001 andere doelen voor mijn geld...
    Natuurlijk.. niet iedereen hier heeft iets met een Amiga 500.. maar ik back ook wel eens projecten die ik niet nodig heb.. denk aan een Boek van David Pleasance, Amiga 4000 Moederbord Recreation of de Bitfrost.. waarom? ik support goede initiatieven gewoon.. en ja.. niet iedereen heeft dezelfde draagkracht dus ook dat begrijp ik wel.. maar "niet nodig" is bij mij in ieder geval nooit een reden iets NIET te doen.

    Comment


      #17
      Originally posted by Rishca View Post
      Top initiatief, alleen voor mij op een verkeerd moment.
      Ik probeer eerst mn nieuwe a1200 case compleet te krijgen voordat ik mij op een volgend project stort.
      Ik begrijp het geheel.. echter moet ik wel gniffelen.. want bij de 1200 behuizing had je de kickstarter gemist of uit het zicht verloren.. en had je het enorme geluk dat je letterlijk de allerlaatste case nog wist te bemachtigen via mijn advertentie hier.. en alleen omdat een Duitser te langzaam reageerde.. wat wil ik hiermee zeggen? Voor de 500 case zul je ook zien dat we na deze kickstarter.. alleen nog de standaard kleur (Original 500 Beige) in opdracht maken van de Resellers (AmigaKit, AmigaStore, etc.) met name omdat de minimale afname 250-500 cases zal zijn en niemand neemt het risico om 500 blauwe of rode cases te bestellen. Voor de 1200 cases is het Wit, Zwart en Doorzichtig wat ze bestelden.. dus ook daar zie je de conservative aanpak.

      Mijn tip.. en dat meen ik oprecht.. kijk na wat er op eBay gebeurde toen mensen de cases kregen.. er kwamen echt heel veel mensen jankend aan of ze niet ajb een case konden kopen.. maar die waren er gewoon niet.. het gevolg was een factor 1,5 of 2 op eBay.. met andere woorden.. je geld is niet weg.. op zijn minst heb je een case en anders ben je hem met kushand zo weer kwijt.


      Comment


        #18
        Originally posted by PMS View Post
        Vind het prachtig zo'n initiatief omdat "veel" liefhebbers balen van hun vergeelde Amiga.

        Zelf houd ik toch mijn oude KS 1.2 Amiga origineel. Hij is vergeeld maar origineel met zelfs de slijtagesporen op het toetsenbord van al dat getyp :)
        En hoe moet dat met de vergeelde voeding/muis, externe HD, en 2mb externe geheugenuitbreiding die ook niet meer de originele kleur hebben.;)

        Maar dus bewondering voor mensen die dit organiseren! Bij mij blijven ideeën vaak alleen maar ideeën.
        Dank je.. het team bestaat uit de Projecteigenaar zijnde Philippe Lang en nog zes vrijwilligers (waaronder HammerNL en ikzelf) die proberen te helpen er een succes van te maken..

        Comment


          #19
          Originally posted by PMS View Post
          Vind het prachtig zo'n initiatief omdat "veel" liefhebbers balen van hun vergeelde Amiga.

          Zelf houd ik toch mijn oude KS 1.2 Amiga origineel. Hij is vergeeld maar origineel met zelfs de slijtagesporen op het toetsenbord van al dat getyp :)
          En hoe moet dat met de vergeelde voeding/muis, externe HD, en 2mb externe geheugenuitbreiding die ook niet meer de originele kleur hebben.;)

          Maar dus bewondering voor mensen die dit organiseren! Bij mij blijven ideeën vaak alleen maar ideeën.
          De persoon achter al deze projecten is Philippe Lang. Ik heb hem nooit gevraagd hoe hij er ooit op is gekomen dit te doen.. maar ik vind het we tof.. en daarom ondersteun ik hem ook door dingen te vertalen, met suggesties te komen en in dit geval de Scourge of the Underkind Speciale Editie te bedenken samen met Wayne Ashworth (die de grafische artiest is van het spel).

          Het betaald niks.. er gaat veel tijd in zitten.. zelfs wij betalen gewoon voor cases omdat het geen dikke vetpot is.. maar je doet het graag voor de mensen die er graag eentje willen hebben.

          Ik ben benieuwd of we het gaan redden.. 40% met nog een maand te gaan.. we gaan het zien. Ik hoop gewoon dat mensen meedoen en het initiatief ondersteunen want we moeten er nog een 700 weten te slijten en daar is iedere case er eentje van!

          Comment


            #20
            Nou vooruit. Eenmaal de Scourge of the Underkind editie voor mij graag.

            Comment


              #21
              Ik vind die goudkleurige metal A500 case wel wat hebben.

              Comment


                #22
                Last edited by Megatron; 25-04-2018, 18:35.

                Comment


                  #23
                  De 50% zijn behaald. Nog 32 dagen te gaan. Wel is al bekend dat het A1K forum in Duitsland al over de 100 cases wil en deze in een “Bulk Buy” gaan inkopen waardoor we boven de 60% uitkomen. Een Pools forum is ook al richting de 50 cases aan het gaan (65% dan) en we werken aan een andere nog grotere Bulk Buy en als die lukt gaan we al richting de 80%..

                  fingers crossed!

                  Comment


                    #24
                    Mooi dat ie iets verlengd is, geeft mij wat meer financiele ruimte en dan kan ik instappen als er weer een creditcard cyclus rond is :)

                    Comment


                      #25
                      Ik snap ook niet waarom er uberhaupt altijd een 'termijn' aan moet zitten, aan dit soort geld inzamel ideeën. Zet zo'n termijn gewoon wat langer open, voor mijn part een jaar, of 2 jaar. Dit zijn van die dingen die heel specifiek zijn. Maar weinig mensen jonger dan 35 jaar kennen de Amiga 500 en omdat dit zo specifiek is zouden ze er gewoon wat meer tijd aan moeten spenderen. Pot dat geld op en zodra het kan, bouwen die hap en verkopen.

                      Comment


                        #26
                        Originally posted by Snowwie View Post
                        Ik snap ook niet waarom er uberhaupt altijd een 'termijn' aan moet zitten, aan dit soort geld inzamel ideeën. Zet zo'n termijn gewoon wat langer open, voor mijn part een jaar, of 2 jaar. Dit zijn van die dingen die heel specifiek zijn. Maar weinig mensen jonger dan 35 jaar kennen de Amiga 500 en omdat dit zo specifiek is zouden ze er gewoon wat meer tijd aan moeten spenderen. Pot dat geld op en zodra het kan, bouwen die hap en verkopen.
                        Mee eens.. maar 60 dagen is max.. dus het is erop of eronder..

                        Comment


                          #27
                          Hier nog een contributer / besteller van een mooie A500 case

                          Comment


                            #28
                            Click image for larger version

Name:	Screen Shot 2018-05-16 at 22.45.09.png
Views:	88
Size:	1,011.5 KB
ID:	17390

                            Met nog 14 dagen op de klok.. en nog een paar bulk deals in de maak is de kans vrij groot dat we het redden.. echter.. elke case die we kunnen verkopen is een case dichter bij ons doel.. iets minder dan 500 cases dus nog!

                            De statistieken.. ook leuk om te zien. Ik zeg; niet slecht voor een kikkerlandje!

                            Click image for larger version

Name:	Screen Shot 2018-05-16 at 22.50.52.png
Views:	90
Size:	282.9 KB
ID:	17391

                            Comment


                              #29
                              Ik zag hun crowdfunding project opnieuw op Facebook en heb eens de volgende opmerking geleverd:

                              "I am afraid you are not going to get your target. But can anybody explain to me why there is a finite amount of time for this to gather the funding? The Amiga community is of course shrinking as the computer gets older, the users getting older and less and less people will remember the machine. I think many Amiga 500 owners don't know about this project and really would love to get this new case. I don't understand why there should be a deadline for raising the money? Many Amiga owners don't care if this would take another 3 months extra, if you guys get the money eventually these new cases can be made and all backers (and non-backers) can buy these. I think they won't even mind if the new case cost a bit more to buy. As a (former) Amiga user I can only say that this is the only chance to even get a replacement case for the aging A500. But the machine is just a print plate, and with proper recaps and new floppy drives it can last easily another 40 years. So please, remove that deadline and just gather the money, many people who love the Amiga would agree with me that it's not the money we are worried about paying for this case, but simply that it is build. This has to go on"

                              Leuk · Beantwoorden · 21 m







                              A1200net Projects
                              A1200net Projects Patrick,

                              Thank you for your comment.
                              We understand your point regarding deadlines>
                              However we can't do anything about it. There are inherent to crowdfunding platforms.
                              It is not of our design and each and every crowdfunding campaign has a maximum of 60 days to run. Not a day more than that.

                              - And yes, we'll make it ^^

                              A LOT of Amigans are waiting for the campaign to reach its goal to THEN contribute thereafter!

                              Crowdfunding do not work like that I'm affraid.
                              Each Amigan currently waiting should support the campaign right NOW :)

                              Cheers










                              Comment


                                #30
                                Nondeju, nog maar 19 uur te gaan en 2700 dollar tekort nog. Kom op, dit moet doorgaan. Het is verdorie dat ik te weinig geld heb om überhaupt te backen (als ik miljonair was had ik dit in 1x gebacked), maken die handel. Ik wil zo'n case. Heeft iemand nog een goedwerkende A500 voor me liggen? Ik zie ze wel voorbij komen op Marktplaats, maar ze zijn zo duur geworden de laatste tijd, die A500-tjes. Voor een paar jaar terug kocht je ze nog voor 3 tientjes, nu vragen ze er 4 a 5x zoveel voor. Belachelijk.
                                Last edited by Snowwie; 30-05-2018, 15:08.

                                Comment

                                Working...
                                X