Announcement

Collapse
No announcement yet.

Marktplaats oplichter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Marktplaats oplichter

    Hoi,

    Ff een Belgische rant... en waarschuwing :

    Ik heb een aantal weken geleden C64 games (Zork I+II+II en Starcross) gekocht van een zekere H-K op Marktplaats : https://www.marktplaats.nl/verkopers/10606833.html

    Heb voor Track&Trace via PostNL betaald, maar nooit iets ontvangen. Volgens PostNL is er ook niets naar mijn adres verstuurd.

    Ik heb verschillende keren naar de Track&Trace code gevraagd, en telkens had de verkoper wel één of ander excuus. Nu reageert ook niet meer op mijn berichten.

    Vermijdt dus H-K aka S van Nispen uit Haarlem NL94INGB0701494956 als je iets Commodore related op Marktplaats wil kopen...




    #2
    Originally posted by Amon_RA View Post
    Hoi,

    Ff een Belgische rant... en waarschuwing :

    Ik heb een aantal weken geleden C64 games (Zork I+II+II en Starcross) gekocht van een zekere H-K op Marktplaats : https://www.marktplaats.nl/verkopers/10606833.html

    Heb voor Track&Trace via PostNL betaald, maar nooit iets ontvangen. Volgens PostNL is er ook niets naar mijn adres verstuurd.

    Ik heb verschillende keren naar de Track&Trace code gevraagd, en telkens had de verkoper wel één of ander excuus. Nu reageert ook niet meer op mijn berichten.

    Vermijdt dus H-K aka S van Nispen uit Haarlem NL94INGB0701494956 als je iets Commodore related op Marktplaats wil kopen...



    Heeft MP nog wat gemeld ? Er staan nog gewoon advertentie van de persoon.
    Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

    Comment


      #3
      Wat heb je er voor betaald? Ver onder de ebay prijs?

      Comment


        #4
        zou zeker melden bij marktplaats en aangifte doen bij nederlandse politie. dan komt ie in elk geval in de database. sterkte, hopelijk niet al teveel geld kwijt!

        Comment


          #5
          Ik heb het gemeld bij Marktplaats en zij verwijzen me naar de Nederlandse Politie.
          De Nederlandse Politie verwijst me dan op zijn beurt naar de Belgische Politie...

          Ik heb er €50 voor de 4 games betaald + €15,50 voor de verzending.

          Comment


          • Magic
            Magic commented
            Editing a comment
            Hij woont dus niet eens in Haarlem ?

          • Infant
            Infant commented
            Editing a comment
            Magic, misschien woont Amon_RA in België?

          #6
          Originally posted by Amon_RA View Post
          Ik heb het gemeld bij Marktplaats en zij verwijzen me naar de Nederlandse Politie.
          De Nederlandse Politie verwijst me dan op zijn beurt naar de Belgische Politie...

          Ik heb er €50 voor de 4 games betaald + €15,50 voor de verzending.
          Hier maakt de Nederlandse politie er zich gemakkelijk vanaf ... een klacht tegen een Nederlander neerleggen bij de Belgische politie is volstrekt nutteloos. 't IS zelfs al redelijk nutteloos om een klacht tegen een Belg neer te leggen bij de Belgische politie voor internetfraude. Die moet eerst 100 keer wat mispeuteren voor ze er eens wat aan gaan doen.

          Comment


            #7
            Dit is de mail die ik na nogmaals aandringen van de Nederlandse politie heb ontvangen :

            "Wij hebben van u een meldformulier ontvangen omtrent aangifte internetoplichting.

            U heeft geen DigiD code u kunt hierdoor niet online uw aangifte doen. Ik verwijs u hiervoor naar een politiebureau bij u in de buurt en neem alle gegevens  mee die u heeft van de verkoper. De politie van België stuurt dan een internationaal rechtsverzoek naar de politie in Nederland om uw aangifte over te nemen .

            Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben."

            Dus omdat ik geen DigiD code kan aanmaken (enkel mogelijk via nederlandse identiteitskaart) om aangifte via hun website te doen ben ik verplicht om het via de Belgische politie te regelen die op hun beurt opnieuw de Nederlandse politie contacteren... Serieus?


            Comment


              #8
              Originally posted by Amon_RA View Post
              Dit is de mail die ik na nogmaals aandringen van de Nederlandse politie heb ontvangen :

              "Wij hebben van u een meldformulier ontvangen omtrent aangifte internetoplichting.

              U heeft geen DigiD code u kunt hierdoor niet online uw aangifte doen. Ik verwijs u hiervoor naar een politiebureau bij u in de buurt en neem alle gegevens* mee die u heeft van de verkoper. De politie van België stuurt dan een internationaal rechtsverzoek naar de politie in Nederland om uw aangifte over te nemen .

              Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben."

              Dus omdat ik geen DigiD code kan aanmaken (enkel mogelijk via nederlandse identiteitskaart) om aangifte via hun website te doen ben ik verplicht om het via de Belgische politie te regelen die op hun beurt opnieuw de Nederlandse politie contacteren... Serieus?

              Of je gaat naar een (fysiek) Nederlands politiebureau. Wel eerst even bellen voor een afspraak. Bovendien kun je in sommige gevallen ook telefonisch aangifte doen.
              It's a wonder tall trees ain't layin' down

              Comment


                #9
                Zelf binnenspringen bij de Nederlandse politie is inderdaad het beste. Nog een laatste keer met die boodschap naar de verkoper een mailtje te sturen ... geld of goederen tegen eind volgende week of blah blah.

                Comment


                  #10
                  Nog wat gehoord vd verkoper inmiddels?

                  Comment


                    #11
                    Originally posted by Magic
                    Nog wat gehoord vd verkoper inmiddels?
                    Neen... ik zie dat hij mijn berichten ontvangt, maar hij reageert niet.

                    Ik ga melding maken bij de Nederlandse Politie als ik nog eens in Maastricht of Eindhoven ben.

                    Comment


                    • Megatron
                      Megatron commented
                      Editing a comment
                      Kan ook online.. geen issue!

                    #12
                    Originally posted by Magic
                    Nog wat gehoord vd verkoper inmiddels?
                    Je krijgt de groeten van hem!

                    Comment


                    • Magic
                      Magic commented
                      Editing a comment
                      Berry groeten terug dan maar (?)
                  Working...
                  X