Announcement

Collapse
No announcement yet.

Met de Amiga naar de sneeuw!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Met de Amiga naar de sneeuw!

    Dames en heren,

    Het is weer zo ver: de wintersportvakantie is (bijna) aangebroken. Bovendien is het de tijd van de Olympische (winter) Spelen. De hoogste tijd dus om met de Amiga de kou op te zoeken. Welke kou gerelateerde Amiga games draag jij een warm hart toe?

    Click image for larger version

Name:	repair.jpg
Views:	278
Size:	52.6 KB
ID:	16646



    Disclaimer: bovenstaande game heb ik nooit gespeeld. Winter Games op de C64 wel.
    It's a wonder tall trees ain't layin' down

    #2
    Niets? Niemand?
    It's a wonder tall trees ain't layin' down

    Comment


      #3
      Helemaal gemist, deze draadje. Nou, deze game bijvoorbeeld:



      De CD-32 versie want AGA enhanced (jawel) en toffe muziek. Ook technisch gezien een hele nette Amiga game.

      Comment


      • Magic
        Magic commented
        Editing a comment
        Je was net even eerder zie ik :)

      • wiebow
        wiebow commented
        Editing a comment
        Braybrook was DE man.

      #4

      Comment


      • rvo
        rvo commented
        Editing a comment
        ha, de a500 versie. is toch net even minder! (zie bv achtergronden)

      #5
      https://www.youtube.com/watch?v=XtCHqu1MseY&sns=em



      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
      Last edited by Rishca; 23-02-2018, 20:27.

      Comment


        #6

        Comment


          #7
          Mijn eerste eigen computer was een Commodore VIC-20 met spelcassettes (zonder datassetterecorder; die arriveerde een paar maanden later). Daarom is mijn eerste sneeuwspel Ski-Run op de VIC-20: 15 minuten laden and worth every minute.

          Click image for larger version  Name:	images.jpeg Views:	1 Size:	14.2 KB ID:	16696



          Op de Amiga was mijn eerste sneeuwspel waarschijnlijk een demo met sneeuweffect. (Ik maakte ooit zelf een sneeuweffectdemo zonder sneeuweffect1 omdat geen zin.) Daarna volgden Winter Games op de Commodore 64 en Beyond the Ice Palace op de Amiga. Oh! Wacht! Nee! Burning Rubber op de Commodore 64 kende ook een wintergetijde! Net als de ongeboren stiefbroer Bumping Buggies. Ik voel een alle demo’s en spellen met winterthema voor Amiga aankomen… Bedankt Infant Terrible!

          1 Ik leende toentertijd een weekend een Action Replay en dit demo was het gevolg: 75% gejat; 100% geleerd: derde prijs op de Mirage/Vision-party.
          Last edited by Ikilledher; 24-02-2018, 05:59.
          [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

          Comment


          • Magic
            Magic commented
            Editing a comment
            Panic were the real third-place winner in the demo competition, but they had already left so the prize went to Pussy instead.

          #8
          Dat XXX-Mess demo is zó gestolen; daar heb ik veel mooie herinneringen aan. Ik voel mezelf nog zitten: na twee uur hannesen de muziek uit Beast gestolen; ACCOMPLISHMENT. En volgens mij komt hier de term ‘tot half vijf crunchen’ vandaan. Tweede diskdrives deed ik niet aan maar ik kocht omstreeks dit debacle bij Musitapes in Hoorn een 512 KB-uitbreiding; en verdiend! Kostte dat aldaar niet FL. 149,—?

          Intromuziek ontvreemd uit Shadow of the Beast.

          De piano-toetsen: gejat. Ik meen uit een spel met muziek van die pianosjaal die op elke Amiga3? om reisgeld bedelt.

          Click image for larger version

Name:	6007.png
Views:	73
Size:	12.1 KB
ID:	16698
          Moiré-effect gejat uit Paracetamol van Mayhem. Maar bij toeval snel na de introductie dus leek het heet van de naald.

          Split Copper Bars effect 1:1 gestolen uit The Time Circle van Taipan.



          Nou ja… misschien is 75% gestolen lichtelijk overdreven. Van dit demo heb ik, denk ik, het meeste geleerd over de ingewanden van de kale Amiga 500. Alles absoluut geadresseerde Tetrapacker en nog meer absoluut geadresseerde Seka-assembler. $30000 FTW.

          Enfin… de biechtstoel (een ander toekomstig topic) daar gelaten… terug naar computer-Schnee.
          [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

          Comment


          • wiebow
            wiebow commented
            Editing a comment
            Liever goed geleerd dan slecht verzonnen!

          #9
          C64 - In the land of snow

          Comment


            #10
            Dit spel heb ik serieus echt vaak gespeeld in mijn hele jonge jaren als jongetje van 11 ofzo..

            Last edited by Magic; 24-02-2018, 10:15.

            Comment


            • odin
              odin commented
              Editing a comment
              Hee...Shaun Southern.. die van Lotus Turbo Challenge?

            #11
            @infant hoe is het in de sneeuw?

            Comment


              #12
              Originally posted by Magic View Post
              @infant hoe is het in de sneeuw?
              koud!

              It's a wonder tall trees ain't layin' down

              Comment


                #13
                Aan dit spel (level) natuurlijk Infant

                Comment

                Working...
                X