Announcement

Collapse
No announcement yet.

Even een frustratie lozen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Dan heb ik er ook nog wel één. APK keuring, DSB bank etc etc. Dan zeg je keuring en bank twee keer. Of de uitspraak, "Wacht even ik kan maar één ding tegelijk" Dat kan helemaal niet!

    Oeps, zie net dat het er alweer twee zijn... sorry

    Comment


    • rvo
      rvo commented
      Editing a comment
      ja maar dat is niet on-topic :)

    • RoyWall.e
      RoyWall.e commented
      Editing a comment
      Helemaal waar. Maar misschien toch weer wel on topic, slecht taal gebruik. Of is het alleen slecht uitschrijven van computer namen.

    #47
    En zo kwam ik dus ooit aan mijn "Amica 4000" mouhahaha!

    Comment


      #48
      Je moet ook niet te kritisch zijn hè:

      https://www.marktplaats.nl/a/compute...reviousPage=lr

      Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

      Comment


      • rvo
        rvo commented
        Editing a comment
        Haha, een Commodore Anita!

      • odin
        odin commented
        Editing a comment
        Saaaamen op de Ciiiiiiiiitta.

      #49
      Originally posted by rvo View Post
      Haha, een Commodore Anita!
      En nog eentje: https://www.marktplaats.nl/a/compute...reviousPage=lr

      Een 'Amoga' , best lastig foutloos typen lol
      Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

      Comment


        #50
        In België is er nu ook veel interesse voor een Commodore Amigo die Windows XP draait
        Samen met boeken , disks , toetsenbord, 2 schermen, printer, ... (Alles wat op foto staat,maar geen kabels meer voor de printer) enkel af te halen te hasselt voor meer informatie gelieve te mailen

        Comment


        • Verkoophoek
          Verkoophoek commented
          Editing a comment
          Staat XP op de 5 1/4 floppen in de 1541 diskdrive?

        #51
        Geen verkrachting van de naam, maar een belachelijke prijs https://www.marktplaats.nl/a/compute...t-en-meer.html

        Comment


          #52
          Originally posted by spud View Post
          Geen verkrachting van de naam, maar een belachelijke prijs https://www.marktplaats.nl/a/compute...t-en-meer.html
          De beschrijving heeft ook niet het nivo waar je dan even 1750e voor neer telt.
          Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

          Comment


            #53
            Ja tof is die he. Hij is voor de verzamelaar. Net of die op zoek is naar een gepimpte amiga. En niet voor een liefhebber. Want dat zijn sukkels. Haha! Ik wilde eigenlijk 2800 euro bieden.

            Comment


            • AmigaDragon
              AmigaDragon commented
              Editing a comment
              Gewoon met z'n allen gaan bieden hahaha

            #54
            Je ziet niet eens de specs van de A1200, lijkt mij een oplichter.

            “Daarnaast zoek ik iemand die chipgeheugen van een amiga1200 kan repareren, als ik logisch na zou kunnen denken dan is repareren niet mogelijk, een ic is immers een gesloten schakeling, misschien bedoel ik vervangen. Afijn het moet zo goedkoop mogelijk omdat ik zoveel mogelijk aan de spullen wil verdienen. Ik ben een handelaar en geen verzamelaar.”

            [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
            A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
            [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
            [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
            C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

            [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
            [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
            AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
            [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

            Comment


            • AmigaDragon
              AmigaDragon commented
              Editing a comment
              De hele beschrijving is vreemd...

            #55
            Hmm….volgens mij is dit een reactie op advertenties van "Retro Paul" op Marktplaats, vergelijkbare advertentis worden gepost onder de namen "Hetro Paul" & "Petro Paul", zoals deze:

            https://www.marktplaats.nl/a/compute...reviousPage=lr

            Retro Paul vroeg onlangs ook om een reparatie aan chip-mem voor een A1200.
            => Commodore A600HD/40 <=
            3D Amiga Gotek frames: http://www.thingiverse.com/_CrazyBob_/designs

            Comment


              #56
              Originally posted by spud View Post
              Geen verkrachting van de naam, maar een belachelijke prijs https://www.marktplaats.nl/a/compute...t-en-meer.html
              Zag het inderdaad... wilde het ook al posten , dacht uiteindelijk laat maar omdat ik niet goed wist waar.

              Comment


                #57
                Ben ik blij, dat ik een handelaar, verzamelaar, liefhebber en gebruiker bent. En kan nog een beetje repareren ook en toch nog netjes blijven. Vind het meer een avontuur om nieuwe dingen te ontdekken over de AMIGA. En vind het juist leuk om ervaringen te delen, dat maakt het juist zo bijzonder.
                [SIZE=10px][B]VAMPIRE V4 SA x3 / CORE 8736 / CORE 8889-R9 / ALPHA CORE 9296
                A1200 GHOST Rev2B RECAP TSB 2020 / Indivision AGA MK3 / TF1260 ALPHA CPU REV6[/B][/SIZE]
                [SIZE=10px][B]A1200 TRANSLUCENT Rev1D.4 RECAP TSB 2019 / Indivision AGA MK3 / Blizzard 1230 IV[/B]
                [B]A500 BLACK Rev6A / ACE2 / Indivision ECS V2 / ACA500Plus V1 / ACA1233n-55
                C64R MK 2015 / SFX SOUND EXPANDER - FM YAM[/B]

                [B]APOLLOOS R9.3 / 128GB CF[/B]
                [B]APOLLOBOOT OMNI R83 / 128GB CF
                AOS 3.2.2 / 16GB CF[/B]
                [B]AOS 3.1 BetterWB 4.3 / 4GB MicroDrive[/B][/SIZE]

                Comment


                  #58
                  Volgens mij is er iemand gefrustreerd met Amiga-advertenties op MP... kom nu ook deze nog tegen na de Retro Paul-parodieën van gisteren:

                  http://link.marktplaats.nl/m14580333...ontent=app_ios Gevraagd Commodore Amiga spullen

                  Wat mij betreft kun je gerust liefhebber, verzamelaar en handelaar tegelijk zijn, ik krijg het idee dat niet iedereen er zo in staat.

                  Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

                  Comment


                    #59
                    Originally posted by VosCoBoss View Post
                    Volgens mij is er iemand gefrustreerd met Amiga-advertenties op MP... kom nu ook deze nog tegen na de Retro Paul-parodieën van gisteren:

                    http://link.marktplaats.nl/m14580333...ontent=app_ios Gevraagd Commodore Amiga spullen

                    Wat mij betreft kun je gerust liefhebber, verzamelaar en handelaar tegelijk zijn, ik krijg het idee dat niet iedereen er zo in staat.
                    Hij is wel eerlijk over wat hij ermee van plan is.
                    Eerlijkheid is ook veel waard.

                    🤣

                    Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

                    Comment


                      #60
                      Originally posted by CrazyBob View Post
                      Hmm….volgens mij is dit een reactie op advertenties van "Retro Paul" op Marktplaats, vergelijkbare advertentis worden gepost onder de namen "Hetro Paul" & "Petro Paul", zoals deze:

                      https://www.marktplaats.nl/a/compute...reviousPage=lr

                      Retro Paul vroeg onlangs ook om een reparatie aan chip-mem voor een A1200.
                      Ja dat ben ik (Retro Paul (eerder heette ik gewoon Paul op Marktplaats) . Er zijn blijkbaar mensen gefrustreerd dat ik als verzamelaar spullen opkoop en er mee handel.

                      Volgens mij is er iemand gefrustreerd met Amiga-advertenties op MP... kom nu ook deze nog tegen na de Retro Paul-parodieën van gisteren:

                      http://link.marktplaats.nl/m14580333...ontent=app_ios Gevraagd Commodore Amiga spullen

                      Wat mij betreft kun je gerust liefhebber, verzamelaar en handelaar tegelijk zijn, ik krijg het idee dat niet iedereen er zo in staat.
                      Dat is exact hoe ik erin zit. Ben een blijde verzamelaar met een leuke prive collectie. Daarnaast ondersteun ik met winsten ook weer Amiga projecten zoals de Amiga 500 Case en keycaps en Checkmate kickstarter. In mijn opinie een win win.

                      Comment


                      • Kabelman
                        Kabelman commented
                        Editing a comment
                        Aha hier is meneer Retro Paul ook neergestreken, je verkoopgebied aan het uitbreiden?

                        2 en half jaar geleden tot inkeer gekomen om in de commodore Business eens wat te gaan doen.
                        Laten we op Markplaats eens een Amiga o.i.d. gaan kopen.

                        En daar begint het verhaal.

                        Meneer weet de koper te overtuigen dat hij voor € 100 euro niet kan kopen, maar niet meer dan € 75 om te besteden.
                        Hij wil weer graag een Amiga net zoals in zijn "jeugdjaren" en na een kleine Chat...is er een akkoord voor € 75 euro.
                        "kan hem wel halen" zegt, toen nog gewoon; Paul.

                        Dus koop geregeld en een tijd afgesproken.
                        Tegen de tijd dat meneertje Paul het spul zou komen halen komt er op de marktplaats App een bericht binnen.

                        "Er zit toch wel een geheugenuitbreiding in?" vraagt Paul
                        `Heb je de advertentie wel goed gelezen?` zegt de verkoper
                        "Ja, dat er geen bij zit, maar voor de prijs van €75 wil ik wel een geheugenuitbreiding er bij" zegt Paul
                        `Nou heb er wel een liggen maar die is defect, die mag je er wel bij hebben voor die prijs, is wel te herstellen` zegt de verkoper
                        "Nee ik moet een werkende hebben, ik wil graag gelijk aan de slag, maar wel voor €75" Paul weer
                        `We hadden toch een deal voor €75 voor alleen een amiga om deze tijd, maar je bent er nog niet. Je mag de Amiga voor €75 incl. defect geheugenkaart halen` verteld de verkoper Paul
                        "Nee €75 met werkende uitbreiding, en heb je nog meer te koop?" vraagt Paul
                        `Nee, heb niets meer te koop. Kom je de Amiga halen zoals afgesproken?` vraagt de verkoper
                        ................
                        ................
                        ................
                        .... Niets meer gehoord........
                        ....
                        `Aaaaaah je bent er zo eeen` is het laatste bericht wat de verkoper heeft verzonden aan Paul
                        Maar geen reactie.

                        En zo links en recht ben je toen begonnen Paul B., met kleine beetjes. toch maar de naam veranderen in Retro Paul.
                        Laatst heb je nog een A2000 gekocht waar een toetsenbord bij lag, ooh ja het was een A1200. Maar dit niet vertellen aan de verkoper dat dit geen toetsenbord van de A2000 was maar een A1200.
                        Inspelen op, dat het computer was die van vader was geweest, en dat jij er goed voor zou zijn en het een goed huis kreeg. Maar ja jij zat te focussen op de A1200.
                        En jawel hoor meneer heeft hem een dag later al weer op Marktplaats staan.

                        En ook een Apollo a1200 030 kaart, die je voor niets heb verkregen maar als defect zijnde, en dan verkopen op Martkplaats.

                        Leuk zo'n baan in de IT, vooral als je bij klanten komt, altijd een gesprekje aangaan om te kijken of iemand nog van zijn oude computer spullen af wil. (liefst voor niets)
                        Leuk voor op Marktplaats om dan weer wat aan te verdienen.

                        Verzamelaar en in handelen in een zin... moet je misschien eens een 'boek' over schrijven hoe dit bij elkaar past, maar mijns inziens ben je dan achterbaks.

                        De retro wereld is klein, en als je dan op een retro beurs komt en er word gepraat over Retro Paul... tja dan is het mis. De bekendheid die je niet voor je zag, maar je hebt de ogen groter als je mond. en nu ga je op je bek.

                        Lijkt misschien wel het einde voor jou, maar het is nog niet het einde van de wereld. De wereld zal nog wel wat jaren bestaan, deze bestaat al ver voor ons mensen bestaan.
                        Ben je nu tegen de "spreekwoordelijke" Lamp gelopen? Pech voor je mister "Retro Paul"

                        Ik hoop dat meerdere mensen het licht gaan zien, er zijn er al veel die waarschuwen voor "Retro Paul"

                        Ik wens je veel succes.

                        En weet dat er altijd iemand is die alles weet....en misschien wel leest....
                    Working...
                    X