Announcement

Collapse
No announcement yet.

Even een frustratie lozen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Even een frustratie lozen

    Met enige regelmaat zie ik ze langskomen op Marktplaats: de Commandore's, de Commander 64's, de Commordoors, noem ze maar op.

    Ik weet het, hoor. We zijn niet allen Neerlandicus. Maar is het zo moeilijk je 1 tel te verdiepen in het apparaat dat je verkoopt? Het instructieboekje? Desnoods soortgelijke advertenties? Voor je zelf een advertentie aanmaakt?

    https://link.marktplaats.nl/m1249691721

    Wat een walgelijke kerel is dit. Zak er lekker in joh! Met je Commandore.

    Herkenbaar?

    #2
    Ik had vroeger een klasgenoot met een Commandoor 64. Hij is al 30 jaar werkeloos.
    It's a wonder tall trees ain't layin' down

    Comment


      #3
      Langs de andere kant, bij dit soort mensen kun je meestal nog wel een koopje doen. Iedereen die het goed schrijft weet ook wat de actuele (overdreven hype) waarde is van het retro spul.

      Comment


        #4
        Volgens mij is dat toch gewoon analfabetisme ? Zowel de voeding als de tv modulator daar staat vrij duidelijk de juiste spelling op ...

        Comment


        • rvo
          rvo commented
          Editing a comment
          het gebeurt te vaak om het daar op te gooien vrees ik. ik vind het gewoon achteloos. van zo iemand zou ik niet snel iets kopen.

        #5
        Zo stoor ik me aan mensen die op elke slak zout moeten leggen. Koop je dat ding toch niet van hem, wie denk je dat je daar het meest mee hebt....

        Comment


          #6
          Originally posted by rvo View Post
          Met enige regelmaat zie ik ze langskomen op Marktplaats: de Commandore's, de Commander 64's, de Commordoors, noem ze maar op.

          Ik weet het, hoor. We zijn niet allen Neerlandicus. Maar is het zo moeilijk je 1 tel te verdiepen in het apparaat dat je verkoopt? Het instructieboekje? Desnoods soortgelijke advertenties? Voor je zelf een advertentie aanmaakt?

          https://link.marktplaats.nl/m1249691721

          Wat een walgelijke kerel is dit. Zak er lekker in joh! Met je Commandore.

          Herkenbaar?
          Deze man of vrouw met de spellingsfouten zit al een hele lange tijd bij Marktplaats zit aangesloten :) Of is dit een nieuwe lol ;)

          TBR heeft al geboden zie ik, in mijn hoofd maak ik er altijd TBL van - The black Lotus demogroep.


          Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

          Comment


            #7
            mensen die zoeken op de zoeksleutel commodore zullen deze advertentie niet vinden =)

            Comment


            • rvo
              rvo commented
              Editing a comment
              Bijvoorbeeld. Maar ik vind het vooral ongekend lui.

            #8
            Frustratie alweer gezakt naar acceptabel niveau ?

            Comment


              #9
              Nee, dat draag ik de rest van mijn leven met mij mee. Van de week zag ik iemand op Marktplaats die zijn Microsoft X80X verkocht. Ik maak geen grapje!

              Comment


                #10
                Ik herken die frustratie wel rvo! En nee, die gaat nooit meer weg. Gelukkig kan ik het “een plekje” geven.

                Commandoor. What. The. Fuck.
                Last edited by Infant; 10-02-2018, 09:53.
                It's a wonder tall trees ain't layin' down

                Comment


                  #11
                  Een gelijksoortige frustratie van mij is 'de eerste computer' waarbij ze dan een of andere 286 of XT laten zien en daar hoge bedragen voor vragen. Recent ook gezien bij een Acorn Electron 'de eerste computer'.

                  Voor mij een opvallende was wel een eBay listing waar een 'Atari Color Computer 3' werd aangeboden. Er staat overal het woord Tandy op, op de computer zelf, op de handleidingen die erbij zaten en op de joysticks. Daardoor heb ik hem wel kunnen scoren indertijd, ik kreeg er zelfs een echte Atari muis bij (die met geen enkele mogelijkheid een connector heeft die in een Tandy Color Computer past). Jammer dat die persoon op het douane formulier in heeft gevuld dat er een iPad in zat ... (die er niet in zat)

                  Comment


                  • rvo
                    rvo commented
                    Editing a comment
                    dan toch mooi dat je de tijd er hebt ingestoken! ik kom hem wel een keer bewonderen.. :)

                  • wiebow
                    wiebow commented
                    Editing a comment
                    Wat een drama. Goed om te horen dat het uiteindelijk een goede investering was... Disaster averted! :)

                  • WHiZZi
                    WHiZZi commented
                    Editing a comment
                    https://www.youtube.com/watch?v=w2ar5-O5Bm4 :)

                  #12

                  Commedore Amiga 500

                  https://www.marktplaats.nl/a/compute...reviousPage=lr

                  Comment


                  • WHiZZi
                    WHiZZi commented
                    Editing a comment
                    Tja, dat krijg je als kopers niet opkomen dagen. Eigenlijk nog het meest idiote dat ze zelfs in de subcategorie 'Commodore' zitten, dus ze kunnen het op meerdere momenten lezen hoe ze het moeten spellen.

                  • rvo
                    rvo commented
                    Editing a comment
                    ja, kom maar door hoor :)

                  #13
                  Zo erger ik me aan personen die eigennamen of woorden aan het begin van een zin met twee hoofdletters schrijven. Maar nooit langer dan een halve seconde: gelijk daarna bedenk ik me dat ik het kan lezen waarmee het doel bereikt is en dat ik mijn bloedrode vlekfrustratie beter kan botvieren op een toevallige passant of een Atari-liefhebber.

                  Click image for larger version

Name:	anwb-w760.jpeg
Views:	342
Size:	151.9 KB
ID:	16540

                  P.S. Deze weg brengt je dichter bij Magic.
                  [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

                  Comment


                  • rvo
                    rvo commented
                    Editing a comment
                    OMG dat is me nog nooit opgevallen. vanaf nu dus wel. bedankt he :) wat zijn die pijlen trouwens hopeloos oubollig.

                  • Magic
                    Magic commented
                    Editing a comment
                    * en nog dichterbij de JEtset stad die het heeft bij uitstek: Heerhugowaard!

                  • rvo
                    rvo commented
                    Editing a comment
                    de andere kant op wordt de a9 veel interessanter, kan ik je zeggen.. :)

                  #14
                  Retro ok.. maar antiek? :)

                  https://www.marktplaats.nl/a/compute...reviousPage=lr

                  Comment


                    #15
                    Originally posted by Ikilledher View Post
                    Zo erger ik me aan personen die eigennamen of woorden aan het begin van een zin met twee hoofdletters schrijven. Maar nooit langer dan een halve seconde: gelijk daarna bedenk ik me dat ik het kan lezen waarmee het doel bereikt is en dat ik mijn bloedrode vlekfrustratie beter kan botvieren op een toevallige passant of een Atari-liefhebber.

                    Click image for larger version

Name:	anwb-w760.jpeg
Views:	342
Size:	151.9 KB
ID:	16540

                    P.S. Deze weg brengt je dichter bij Magic.
                    Als een woord dat met een ij begint met een hoofdletter moet worden geschreven, moet de ij in zijn geheel in hoofdletters worden gezet. IJsland staat bovendien "mooier" dan Ijsland, dat moet jou toch aanspreken

                    Bron: http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/1188/
                    It's a wonder tall trees ain't layin' down

                    Comment

                    Working...
                    X