Announcement

Collapse
No announcement yet.

Even een frustratie lozen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Originally posted by Paulthetall View Post
    Ja dat ben ik (Retro Paul (eerder heette ik gewoon Paul op Marktplaats) . Er zijn blijkbaar mensen gefrustreerd dat ik als verzamelaar spullen opkoop en er mee handel.
    Mwa.. ieder zijn ding natuurlijk. Waar ik een probleem mee heb is dat er mensen zijn die in de naam van hun hobby mensen aanschrijven en met een of ander lul-verhaal proberen het zo goedkoop mogelijk weg te kapen.. onder het mom van "dat staat toch maar in de weg" of "het is niet zo veel waard" of de all-time favoriet "ik hecht er een emotionele waarde aan en zal het in mijn collectie opnemen".. week later staat het voor dik geld op marktplaats.

    Originally posted by Paulthetall View Post
    Ben een blijde verzamelaar met een leuke prive collectie. Daarnaast ondersteun ik met winsten ook weer Amiga projecten zoals de Amiga 500 Case en keycaps en Checkmate kickstarter. In mijn opinie een win win.
    Voor een blijde verzamelaar heb je een aardige turn-over als ik dat zo zie (tof dat Wayback Machine).. en ondersteunen van projecten is een grote zin.. maar ondersteunen doe je door geld te geven (pledge) zonder reward te krijgen.. als je gewoon een reward krijgt zit je erin om iets te krijgen.. niet omdat je een gut-mensch bent ofzo... n'est pas?.. of was jij een van die gulle donateurs voor de Amiga 500 case zonder een reward te ontvangen? dan hulde!!!!




    Comment


      #62
      Originally posted by Paulthetall View Post

      Ja dat ben ik (Retro Paul (eerder heette ik gewoon Paul op Marktplaats) . Er zijn blijkbaar mensen gefrustreerd dat ik als verzamelaar spullen opkoop en er mee handel.



      Dat is exact hoe ik erin zit. Ben een blijde verzamelaar met een leuke prive collectie. Daarnaast ondersteun ik met winsten ook weer Amiga projecten zoals de Amiga 500 Case en keycaps en Checkmate kickstarter. In mijn opinie een win win.
      Had jij die mega muismatten ook ? Die zagen er iig wel gaaf uit.
      Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

      Comment


        #63
        Originally posted by Paulthetall View Post

        Ja dat ben ik (Retro Paul (eerder heette ik gewoon Paul op Marktplaats) . Er zijn blijkbaar mensen gefrustreerd dat ik als verzamelaar spullen opkoop en er mee handel.



        Maar advertenties plaatsen met " verzamelaar zoekt Amiga "dit en dat" en "dan wil het wel overnemen voor een prijsje" ... en het dan voor god mag weten voor welk bedrag dat vooral geen "prijsje" is een paar dagen later te koop ziet staan op MP dat frustreert mensen. Op Commodore Amiga ben je al een beetje passief agressief aangesproken in je "ik wil naar Neuss"-topic met de boodschap dat je beter zou thuisblijven ...

        De Amiga scene is niet erg groot en erg populair maak je je er niet mee....

        Comment


          #64
          Paulthetall je hebt dit ook al eens bij mij geflikt, ik had gratis af te halen spullen op MP staan voor de liefhebber, ik noem dat de gun factor in deze (retro)wereld. Je had zo'n geweldig mooi verhaal, dat je verzamelaar was bla bla bla bla bla.. je hebt het bij mij opgehaald en 2 weken later stonden mijn (ex) cdrom's op MP met bedragen variërend vanaf 1 tot max 15 euro. Dat vond (en vind) ik niet echt, laat ik het mild zeggen, netjes van je.. Ik heb je nadien nog bericht gestuurd dat ik het niet netjes van je vond, maar natuurlijk nooit reactie ontvangen.

          Dus je hebt bij mij een 10-0 achterstand gekregen, in de 90ste minuut.

          Zoals ook al aangeeft, deze (retro)wereld is erg klein.. dus ja.. jammer voor je..

          Comment


            #65
            Om daar even op in te haken, er komen de laatste tijd meer happy 'verzamelaars' vooral op marktplaats..die alles wat retro is voor een 'zacht' prijsje van je willen overnemen of een lulverhaal hebben 'staat het u in de weg, ik kom het graag ophalen' , om daarna het opgehaalde retrospul voor een dikke prijs op evilbay of MP te verkopen. Deze hobby was dacht ik vooral om elkaar wat te gunnen, het is een kleine vijver waarin gevist word. Wil niet zeggen dat je niks mag verkopen,of ergens verlies op hoeft te maken. Maar als iemand weet dat er uiteindelijk mee gehandelt word zoals meneer Paulthetall Paul de retroman word de verkoopprijs vast anders... ik vind dat hij de fatsoensregels overtreed en ik zal ook mensen die ik ken waarschuwen voor deze meneer..
            Last edited by -Exit!-; 10-10-2019, 23:25.

            Comment


              #66
              Och hij is niet de enige. Heb al wel eens spullen terug gezien op mp onder een andere account. Daarom gooi ik het ook niet meer op mp. Ik koop wel eens wat kapot is en maak het weer. Dan gooi ik er wat op en verkoop ik het maar gasten zoals Paul en Techno liegen je gewoon in je gezicht en denken alleen maar aan de poen.


              p.s. Techno is ook ATC op MP.
              Last edited by Havoc; 11-10-2019, 20:20.

              Comment


                #67
                Geheel gratis o_O

                https://www.marktplaats.nl/a/compute...reviousPage=lr

                Comment


                  #68
                  Originally posted by Magic View Post
                  Oh look, it’s the village idiot.

                  Comment


                  • Magic
                    Magic commented
                    Editing a comment
                    Grapje hè =) ik ben vaste klant bij Marvin haha

                  #69
                  Originally posted by Havoc View Post
                  Och hij is niet de enige. Heb al wel eens spullen terug gezien op mp onder een andere account. Daarom gooi ik het ook niet meer op mp. Ik koop wel eens wat kapot is en maak het weer. Dan gooi ik er wat op en verkoop ik het maar gasten zoals Paul en Techno liegen je gewoon in je gezicht en denken alleen maar aan de poen.


                  p.s. Techno is ook ATC op MP.
                  Als ik dat had geweten zat ik nu niet wederom een door slecht verpakken beschadigde chickenlips case te repareren...

                  Maar goed iets met ezel en steen enzo. Kan ook redeneren dat ik dankzij Techno onderhand aardig bedreven ben in het netjes repareren van behuizingen!


                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                  Birdseed solderen is diamond painting voor gevorderden...

                  Comment


                    #70
                    Originally posted by tsb View Post
                    Paulthetall je hebt dit ook al eens bij mij geflikt, ik had gratis af te halen spullen op MP staan voor de liefhebber, ik noem dat de gun factor in deze (retro)wereld. Je had zo'n geweldig mooi verhaal, dat je verzamelaar was bla bla bla bla bla.. je hebt het bij mij opgehaald en 2 weken later stonden mijn (ex) cdrom's op MP met bedragen variërend vanaf 1 tot max 15 euro. Dat vond (en vind) ik niet echt, laat ik het mild zeggen, netjes van je.. Ik heb je nadien nog bericht gestuurd dat ik het niet netjes van je vond, maar natuurlijk nooit reactie ontvangen.

                    Dus je hebt bij mij een 10-0 achterstand gekregen, in de 90ste minuut.

                    Zoals ook al aangeeft, deze (retro)wereld is erg klein.. dus ja.. jammer voor je..
                    Ah dat verklaart een heleboel... toen ie een tijdje geleden vroeg voor reparatie van een amiga had ik hem er berichtje gestuurd dat jij tsb wel reparaties doet... Kreeg ik alleen zo'n smiley op terug ... vond het een beetje een lauwe reactie maar met bovenstaand verhaal is het me wel duidelijk...

                    anywayz ... voor de rest heb ik zelf geen slechte ervaring met Paul.. heb wel eens wat bij em gekocht en doet wat ie belooft. Tja ... als ie aan zijn spullen zou komen door zielige verhalen over nobele verzamelaar en dan voor veel poen weer verkopen ... dat zou ik niet kunnen waarderen ... just my 2 cents

                    Comment


                      #71
                      + baken.

                      http://link.marktplaats.nl/m14681393...=socialbuttons

                      Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk



                      Last edited by Rishca; 15-10-2019, 11:41.

                      Comment


                        #72
                        Paulthetall je hebt dit ook al eens bij mij geflikt, ik had gratis af te halen spullen op MP staan voor de liefhebber, ik noem dat de gun factor in deze (retro)wereld. Je had zo'n geweldig mooi verhaal, dat je verzamelaar was bla bla bla bla bla.. je hebt het bij mij opgehaald en 2 weken later stonden mijn (ex) cdrom's op MP met bedragen variërend vanaf 1 tot max 15 euro. Dat vond (en vind) ik niet echt, laat ik het mild zeggen, netjes van je.. Ik heb je nadien nog bericht gestuurd dat ik het niet netjes van je vond, maar natuurlijk nooit reactie ontvangen
                        Heb er wel een uur heen en uur terug voor moeten rijden (15 euro aan benzine) Heb alles CD's nog, moet je ze gratis terug? krijg je ze terug van me, tegen verzendskosten. Had een aantal te koop staan waar ik niet veel mee deed. Maar ja als dat niet mag? Geef ik ze allemaal graag terug. PM me maar even dan.

                        Sjonge jonge wat een afgekraak hier, en allemaal vooroordelen en geroddel. Mensen die zeggen dat ik dubbele accounts heb, ik heb er maar 1 hoor. Veel mensen kopen en verkopen weer op marktplaats, ook Marvin en hij is ook niet de goedkoopste, maar kan andere mensen er ook weer blij mee maken. Dat doe ik maar nu “deed“ (opkopen) ik ook. Maar ik ben dit gezeik en afgekraak zat! Zag allemaal namaak advertenties van gefrustreerde mensen die zelf hun spullen voor de hoofdprijs verkopen en als anderen dat doen, kunnen ze daar niet mee uit de voeten. Dit terwijl ik de meeste zaken gewoon via bieden op marktplaats heb verkregen en niet via de gezocht advertenties.

                        Ik heb nog geen enkele keer gelogen. Iedereen (honderden mensen) zo ver ik weet zijn ook uiterst tevreden wat ze gekocht hebben op misschien een enkeling na.

                        "Ah dat verklaart een heleboel... toen ie een tijdje geleden vroeg voor reparatie van een amiga had ik hem er berichtje gestuurd dat jij tsb wel reparaties doet... Kreeg ik alleen zo'n smiley op terug ... vond het een beetje een lauwe reactie maar met bovenstaand verhaal is het me wel duidelijk.."
                        Heb iemand gevonden die het voor me gefixed heeft. Heb veel reacties gehad en was ik erg blij mee en de meeste ook allemaal bedankt voor de reacties. . Ben namelijk zelf een noob in solderen.

                        Ik zit me hier eigenlijk te verdedigen wat helemaal niet hoeft. Vooroordelen dat het me alleen om de "poen" te doen is. Een aantal zijn hier echt roddeltantes. Als het me het om de poen gaat, zou ik niet geld en kostbare tijd investeren in een nieuws website amigarevive.eu. En help ik Amikit voor de Mac. Heb Windows spellen zoals Back to the future III en IV en V omgezet naar Mac (gratis!!) en veel meer. Stel vele 1000den diskettes gratis beschikbaar voor het maken van disk images/kopieën (preservation). Ben met GOG.com bezig om Amiga versies van de games daar ook beschikbaar te maken. Mja, ben blijkbaar geen hobbyist, denk alleen maar aan geld… Ik word hier kots misselijk van die zanikers (ja topic is toch “frustratie lozen?”) Er kan van alles over me gezegd worden, maar ik ben wel iemand die zich uiterst inzet voor de Amiga belangen, maar daar word niet naar gekeken.
                        Last edited by Paulthetall; 19-10-2019, 16:33.

                        Comment


                        • Kabelman
                          Kabelman commented
                          Editing a comment
                          Aah meneertje Retro Paul,

                          Je hebt wel een goed geloof in jezelf. > Ik heb nog geen enkele keer gelogen. Duh.
                          Wij noemen dat Koksianen, wel vooraan zitten, en stiekem schuinsmarcheren.

                          Samenwerken met Amikit....voor de Mac Hmmmmm.

                          En die duizenden diskettes?? jij vroeg er 2 euro per stuk voor, is dat beschikbaar stellen? (eigen preservation)
                          En nu andere personen der bij betrekken, dat die ook verkopen. Ja onder normale omstandigheden, niet mierenneuken en zielig doen bij de koop. Geven normale prijzen, niet dat afdingen van jou of gratis halen.

                          En gelijk over al in de verdediging springen, er omheen praten en indien mogelijk van onderwerp veranderen. De waarheid is hard hè, is geen gezanik

                          Inzet voor Amiga, is geld in een kickstarter of indiegogo stoppen en er geen gewin uithalen.
                          Heb jij gedoneerd, nee jij wilt er ook iets voor terug, Hoe zat het ook weer met GOG?
                          Handel op marktplaats loopt nu niet zo lekker meer hè, je kunt beter met de helpdesk bellen om andere te laten blokkeren en advertenties laten verwijderen. (achter de ellebogen)


                          Wat nu, over naar de Retro Mac scene. MSX lukte ook al niet hè..

                        #73
                        Zie hier mensen. De redder van het menselijk ras.

                        Ik heb nooit zaken met je gedaan. En dat zal ook waarschijnlijk niet gebeuren. Echter mensen die zich genoodzaakt voelen om iets tot in de kleinste details te verdedigen zijn meestal of aan het verzinnen of hun verkeerde acties aan het goedpraten.

                        Ik ken je voor de rest niet maar bij mij zou je met dit verhaal meteen al op de zwarte lijst komen.

                        Comment


                          #74
                          Originally posted by Havoc View Post
                          Zie hier mensen. De redder van het menselijk ras.

                          Ik heb nooit zaken met je gedaan. En dat zal ook waarschijnlijk niet gebeuren. Echter mensen die zich genoodzaakt voelen om iets tot in de kleinste details te verdedigen zijn meestal of aan het verzinnen of hun verkeerde acties aan het goedpraten.

                          Ik ken je voor de rest niet maar bij mij zou je met dit verhaal meteen al op de zwarte lijst komen.
                          Laat ook maar. Ik kap er mee. Voor sommigen is het nooit goed.

                          Comment


                          • Kabelman
                            Kabelman commented
                            Editing a comment
                            Originally posted by Paulthetall View Post

                            Laat ook maar. Ik kap er mee. Voor sommigen is het nooit goed.
                            Moet je wel eerst naar een sloopbedrijf, dat stuk beton voor je kop weg laten halen. (jij hebt namelijk geen bred voor de kop)

                          #75
                          Ok. Mooi leven gewenst. Pas op met de deur. Die wil snel sluiten. Heb je een lunchpakketje bij je? Oh en vergeet je das niet. Het is koud buiten.

                          Comment

                          Working...
                          X