Announcement

Collapse
No announcement yet.

Amy-ITX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Amy-ITX

    Ik ben even een beetje weg geweest, maar volgens mij heb ik hier nog geen bericht over gezien; Amy-ITX. Een "Amiga" MC68000 ECS 2MB Ram (en zie ik nu 2x Zorro-2 bussen erop zitten?) systeem in ITX formaat van John “Chucky” Hertell (auteur van DiagROM). Kennelijk is deze op Neuss 32 gepresenteerd en nog niet beschikbaar. Er zijn wel 25 exemplaren die nu getest worden.
    [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

    #2
    Ja correct er zitten twee Z2 slots op, persoonlijk vindt ik het een erg cool bordje!
    Ik zou er meteen een vampire 500+ in mikken (schijnt te werken heb ik gehoord) en een Ariadne of X-surf netwerkkaart
    [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

    Comment


      #3
      Meh, waarom zou ik een Vampire 500+ in een Amy-ITX / Amiga mikken? Kost me een rib en ik wil liever een V4 stand-alone. Ik zie nog steeds het nut niet van zoveel modificaties in een FPGA proppen dat het de originele hardware vrijwel nutteloos maakt. CPU = vampire, chipset = vampire, memory = vampire, HDD = vampire, hou je alleen nog wat poortjes en een toetsenbord over. Gebruik ik daar liever ook nieuw spul voor.
      [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

      Comment


        #4
        Correctie: Het bord is niet door John ontworpen, hij heeft er een gekocht en gaat die bouwen. Het is een ontwikkeling van een zweeds forum ofzo, en er zijn er maar een heel gelimiteerd aantal gemaakt. (in tegenstelling tot bv de A500+ Red).
        Daarnaast: het bord heeft een Mini-ITX formaat, waardoor fullsize Zorro kaarten niet passen in een ITX behuizing. De slots zijn eigenlijk bedoeld voor custom Zorro kaarten die ze nog willen ontwerpen, of kleine kaarten zoals een Deneb of die nieuwe geluidskaart.
        Hoe leuk ook, ik zie het nut (68000) van dit bord niet helemaal, een A1200 in ITX formaat of in desnoods ATX formaat zou veel gaver zijn.

        Comment


          #5
          Dde MNT VA2000 grafische kaart er ook erin zetten.

          Comment


            #6
            Originally posted by MrZ View Post
            Ja correct er zitten twee Z2 slots op, persoonlijk vindt ik het een erg cool bordje!
            Ik zou er meteen een vampire 500+ in mikken (schijnt te werken heb ik gehoord) en een Ariadne of X-surf netwerkkaart
            Bij het gebruik van een netwerkkaart dan gaat dat wel lastig passen als je je itx bord nog netjes in een kast wil hebben, de kaarten zijn te lang. Hebben de makers niet zelf customkaartjes ontworpen voor dit doel ?
            Amiga 500, 600 Vampire 2, 1200, 4000, Minimig, Blizzard PPC, CyberstormPPC, AmigaOS4.1 Classic, PowerBook G4 Morphos 3, AmigaONE 500 Amiga OS4.1, CD32

            Comment


              #7
              Dit is je kans om er ook eentje te scoren! http://www.amy-itx.com/news/go-big-or-go-home/

              Comment


                #8
                Ik heb me al aangemeld voor zo'n Amy ITX!
                Look, matey, I know a dead parrot when I see one, and I'm looking at one right now...

                Comment


                  #9
                  Mijn Amy-ITX is klaar! Ik had nog een hele mooie oude Hush Silent PC staan en die case heb ik maar al te graag leeggemaakt om de Amy-ITX in onder te brengen. Specs:
                  - Amy-ITX met 2MB Chip RAM, geen andere Amy-ITX addons (Gebouwd door Tristan, mijn grote dank!)
                  - Gotek drive in een mount die ik met de hulp (printen en advies) van tsb gemaakt heb op basis van bestaande andere 3D files, die in plaats van de slim optical drive gemonteerd is.
                  - Vampire 500V2+ met extra ethernet module
                  - Amikit XE voor Vampire

                  ​​​​​​​
                  Attached Files

                  Comment


                    #10
                    spud Dat is een hele mooie setup. Persoonlijk zou ik de Amy in een checkmate cast inbouwen. Datgeeft nog meer Amiga gevoel.
                    Vind je Amikit XE beter dan coffin? Ik moet mijn vampire 500 eens updaten. Helaas vind ik de V4 standalone nog steeds instabiel.

                    Comment


                      #11
                      Dank! Amikit is een stuk mooier en strakker, maar Coffin is natuurlijk veel completer qua software.
                      Een Checkmate heb ik lang overwogen en ook die kleinere versie die er aan komt is interessant. Maar ik heb meer dan genoeg spul en vind dit ook een erg mooie case en is een stuk compacter :).

                      Mijn V4 is nu weer aan de beurt, die moet naar Core 4 en dan ga ik die V4Bootloader eens proberen met alle verschillende OS(variant)en. Of ga ik ga eerst Arananet's Pi-Midi https://www.arananet.net/pedidos/pro...-pi3-preorder/ installeren als nieuwe MT-32/SC-55 emulator voor m'n X68000 :)

                      Comment

                      Working...
                      X