Announcement

Collapse
No announcement yet.

Amy-ITX

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Amy-ITX

Ik ben even een beetje weg geweest, maar volgens mij heb ik hier nog geen bericht over gezien; Amy-ITX. Een "Amiga" MC68000 ECS 2MB Ram (en zie ik nu 2x Zorro-2 bussen erop zitten?) systeem in ITX formaat van John “Chucky” Hertell (auteur van DiagROM). Kennelijk is deze op Neuss 32 gepresenteerd en nog niet beschikbaar. Er zijn wel 25 exemplaren die nu getest worden.
    3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4

Ja correct er zitten twee Z2 slots op, persoonlijk vindt ik het een erg cool bordje!
    Ik zou er meteen een vampire 500+ in mikken (schijnt te werken heb ik gehoord) en een Ariadne of X-surf netwerkkaart
    A500+ KS3.1/A600 Vampire2 A604N+RTC+Sum USB KB Controller/A1200T Blizzard PPC Bvision 128 MB RAM Zorro IV busboard x-surf buddha IDE

Comment

Meh, waarom zou ik een Vampire 500+ in een Amy-ITX / Amiga mikken? Kost me een rib en ik wil liever een V4 stand-alone. Ik zie nog steeds het nut niet van zoveel modificaties in een FPGA proppen dat het de originele hardware vrijwel nutteloos maakt. CPU = vampire, chipset = vampire, memory = vampire, HDD = vampire, hou je alleen nog wat poortjes en een toetsenbord over. Gebruik ik daar liever ook nieuw spul voor.
      3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4

Comment

Correctie: Het bord is niet door John ontworpen, hij heeft er een gekocht en gaat die bouwen. Het is een ontwikkeling van een zweeds forum ofzo, en er zijn er maar een heel gelimiteerd aantal gemaakt. (in tegenstelling tot bv de A500+ Red).
        Daarnaast: het bord heeft een Mini-ITX formaat, waardoor fullsize Zorro kaarten niet passen in een ITX behuizing. De slots zijn eigenlijk bedoeld voor custom Zorro kaarten die ze nog willen ontwerpen, of kleine kaarten zoals een Deneb of die nieuwe geluidskaart.
        Hoe leuk ook, ik zie het nut (68000) van dit bord niet helemaal, een A1200 in ITX formaat of in desnoods ATX formaat zou veel gaver zijn.

Comment

Dde MNT VA2000 grafische kaart er ook erin zetten.

Comment

Working...
          X