Announcement

Collapse
No announcement yet.

(Bijna) Twee jaar Amiga Café

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    (Bijna) Twee jaar Amiga Café

    Op 6 oktober 2015 ging dit Café, dankzij Manon, open voor het "grote" publiek. De grootste drijfveren was destijds dat er geen modern Nederlands forum was voor Amiga (en vooruit, C64 en andere oude computers mogen ook mee doen) gebruikers en liefhebbers. Er was (is) weliswaar een forum, maar los van het feit dat het bewind op het forum vergelijkbaar was met Noord Korea, werden nieuwe gebruikers niet of nauwelijks toegelaten en nieuwe (gewenste) functionaliteiten niet toegevoegd. Stilstaan is achteruitgaan, en derhalve is destijds Amiga Café geboren.

    Inmiddels zijn we bijna twee jaar verder, hebben we een gezellige, steeds groter wordende user base en zijn er in de loop der tijd al de nodige veranderingen aangebracht. Zo is er Tap-a-talk ondersteuning, gebruiken we HTTPS/SSL, zijn we verhuisd naar een eigen server en hebben we de Amiga Café Cloud geintroduceerd. Echter, stil staan willen we niet, dus is nu mijn vraag aan jullie: zijn er nog (aan deze website gerelateerde) wensen?

    Mocht je leuke ideeën of suggesties hebben, post deze dan hier - dan kunnen we deze bespreken en eventueel oppakken. Alvast bedankt!
    It's a wonder tall trees ain't layin' down

    #2
    Kan ik via Amiga Cafe niet gewoon mijn bierbestelling doorgeven?

    6 x Affligem Blond
    6 x La Chouffe
    4 x Brugse Zot
    4 x Mort Subite Kriek Lambic (de vrouw wil ook wel eens wat)
    4 x Chimay Dubbel

    Comment


      #3
      Click image for larger version

Name:	2017-09-08_09-30-58.jpg
Views:	62
Size:	3.6 KB
ID:	13521

      Comment


        #4
        Wat ik altijd wel leuk vond aan amigascene.nl was het volgende op de hoofdpagina:

        Nieuws (los van de forum onderwerpen)
        Handige linkjes
        Meest recente opkomende demoparties

        1 en 2 zou ik erg graag hier willen zien.. (must have)
        3 ook maar is meer een nice to have..

        Manon Infant

        Comment


          #5
          Magic - het nieuws staat ook op de hoofdpagina; daar is de nieuwsticker voor bovenin:

          Click image for larger version

Name:	Screen Shot 2017-09-08 at 11.12.29.png
Views:	187
Size:	946.3 KB
ID:	13530

          Handige links, tja, dat zou kunnen. Maar wat zijn dan handige links?

          Opkomende demoparties vind ik zelf niet zo interessant. De enige optie daarvoor is een feed via Demoparty.net en de mensen die geïnteresseerd zijn in demoparties weten die zaken zelf wel te vinden (al dan niet via pouet.net). Maar goed, als er meer stemmen zijn...
          It's a wonder tall trees ain't layin' down

          Comment


          • Magic
            Magic commented
            Editing a comment
            Infant Nee dat is een forum onderwerp weergegeven in de balk daar boven..

            Zie amigascene.nl iets als nieuws posten wat enkel nieuws is en verder niet op te reageren valt.. (dus niet een forum post)

            Dat zou ik een leuke toevoeging vinden..

            Handige links zijn o.a. de links die ook op amigascene.nl te vinden zijn.. Vandaar uit wil ik deze wel onderhouden als dit te vinden is op de hoofdpagina van amiga cafe

          #6
          Magic - op AmigaScene valt ook op nieuws te reageren. Het is ook een (verkapt) forum bericht:

          Click image for larger version

Name:	Screen Shot 2017-09-08 at 11.24.49.png
Views:	259
Size:	341.3 KB
ID:	13542
          Het is bovendien toch juist leuk om op nieuws te kunnen reageren? Overigens hebben wij AmigaScene.nl's vliegende reporter Benny ooit uitgenodigd om het nieuws hier te doen (dan zou hij een eigen 'rubriek' krijgen) maar hij wilde dit niet omdat de beheerders van deze site, Amiga Café, AmigaScene.nl kapot zouden hebben gemaakt.

          Een heleboel links die ik op AmigaScene.nl zie zijn achterhaald en bovendien staan ze daar zonder enige vorm van toelichting gewoon maar in een lijstje. Dat lijkt mij niets toevoegen. Als je een voorstel hebt om dat anders (lees: beter) te doen, dan hoor ik dat graag.
          It's a wonder tall trees ain't layin' down

          Comment


          • Magic
            Magic commented
            Editing a comment
            lol dat wist ik niet eens.. haha ik las het alleen maar :) Misschien het idee dat het onder elkaar staat in tegenstelling op AC dat je maar moet afwachten steeds wanneer de volgende header bovenin verschijnt.. maar goed dat is meer smaak.. ok het is er al..

            On a side note: waarom ziet Berry er zo verwilderd uit trouwens?

          • wiebow
            wiebow commented
            Editing a comment
            amigascene.nl is kapot? Dat is ook toch wat. Maar is AmigaCafe een oorzaak of gevolg? Ik denk het tweede.

          #7
          Linkjes.. geef het een plaats op de hoofdpagina en ik zal er een eerste opzet voor maken voor de invulling van de inhoud

          Comment


            #8
            wiebow Ja, blijkbaar zijn wij er schuldig aan dat er op AmigaScene.nl (nagenoeg) niets meer gebeurt. Ik zie het, net als jij, als een gevolg - AS lag al veel te lang stil, naar opmerkingen werd niet geluisterd, wie het lef had tegen de leiding in te gaan werd verbannen, enzovoort... Daaruit is dit forum geboren - en niet andersom.
            It's a wonder tall trees ain't layin' down

            Comment


              #9
              Originally posted by Magic View Post
              Linkjes.. geef het een plaats op de hoofdpagina en ik zal er een eerste opzet voor maken voor de invulling van de inhoud
              Dat is goed. Ik neem even contact met je op.
              It's a wonder tall trees ain't layin' down

              Comment


                #10
                Andere suggestie: de rechter kant van het hoofdscherm verplaatsen naar de linker kant.. Dan is er toch meer focus op en zal het vaker gelezen worden..
                (Nu is het forum het eerste wat gelezen wordt, simpel weg omdat dit nu begint aan de linker kant van het scherm)

                Dus, svp
                AMIGACAFÉ?

                OVERZICHT

                WAT GEBEURT ER?

                WIE IS ER JARIG?

                NUTTIGE LINKS

                PETROFY

                Verplaatsen naar de linker kant van het hoofdscherm..

                Just my 2 cents..

                Comment


                  #11
                  Of de Petrofy vergroten en verplaatsen naar midden, bovenin. Het is tenslotte de meest belangrijke faciliteit van dit forum!

                  Persoonlijk vind ik deze zaken rechts prettiger dan links, maar dat komt wellicht omdat ik rechtsdragend ben. Ik denk dat het voor ieder persoonlijk is. Tenzij iedereen nu ineens roept: HET MOET NAAR LINKS! laat ik het dus maar gewoon staan waar het staat :-)
                  It's a wonder tall trees ain't layin' down

                  Comment


                  • wiebow
                    wiebow commented
                    Editing a comment
                    De site gaat ook over het forum, en niet over handige links en Petrofy. Sorry.

                  #12
                  wiebow - exact mijn punt.
                  It's a wonder tall trees ain't layin' down

                  Comment


                    #13
                    Originally posted by Infant View Post
                    wiebow Ja, blijkbaar zijn wij er schuldig aan dat er op AmigaScene.nl (nagenoeg) niets meer gebeurt. Ik zie het, net als jij, als een gevolg - AS lag al veel te lang stil, naar opmerkingen werd niet geluisterd, wie het lef had tegen de leiding in te gaan werd verbannen, enzovoort... Daaruit is dit forum geboren - en niet andersom.
                    Helemaal mee eens. De laatste twee weken voordat dit forum kwam, waren er iets van drie "verbanningen". Megatron was daar een van volgens mij. Ik sta er wel van te kijken dat ik twee of drie keer mensen daar in een draadje heb mogen uitnodigen om hierheen te komen zonder verbannen te worden :)
                    [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

                    Comment


                      #14
                      Ik vind de site persoonlijk goed zo. Hoewel ik een open magazine-archief van Oud-Hollandsche Amiga/Commodore bladen wel leuk zou vinden. En kan ik die Calvé pindakaas-game al ergens terugvinden in een archief alhier?
                      [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

                      Comment


                        #15
                        Originally posted by michael View Post
                        Ik vind de site persoonlijk goed zo. Hoewel ik een open magazine-archief van Oud-Hollandsche Amiga/Commodore bladen wel leuk zou vinden. En kan ik die Calvé pindakaas-game al ergens terugvinden in een archief alhier?
                        zoiets? https://amiga.cafe/owncloud/index.ph...h=%2FMagazines

                        Die reclame staat op YouTube maar kunnen we natuurlijk mirroren :-)

                        It's a wonder tall trees ain't layin' down

                        Comment

                        Working...
                        X