Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vampire V4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Vampire V4

    Het zal jullie vast niet ontgaan zijn :)

    After the big success of the Vampire 600 V2 and Vampire 500 V2+, Apollo Team is proud to announce their next generation FPGA device: the Vampire V4.

    The Vampire V4 is made with a standard “one design to fit them all” and comes in three flavors depending on customer need:
    • The Vampire V4 Standalone System
    • The Vampire V4 for Amiga Classic compatible with
      • Amiga 1000/500/2000/CDTV
      • Amiga 600 with kippa’s adapter (if produced)
    • The Vampire V4 for Amiga 1200

    This new Vampire V4 packs many upgraded specifications and brings Amiga Classic systems to another new performance paradigm thanks to its new Altera Cyclone 5 A5 FPGA and fast DDR3 memory.

    The Vampire V4 standalone system will be a complete new Amiga system powered by the 68080 CPU core and the complete SAGA chipset (AGA compatible).

    Vampire V4 is powered by:
    • FPGA : Altera Cyclone V A5 (77k LE, 28nm technology)
    • RAM : 512MB DDR3 (up to 1GB/s)

    And supports:
    • FastIDE with 40/44-pin connectors
    • Digital Video-out up to 720p@60Hz
    • Dual Kickstart-flashrom (for safety)
    • MicroSD Storage

    Certification: Vampire V4 is CE, WEEE and RoHS compliant



    PCB is populated by:
    1. IO Header #1
    2. IO Header #2
    3. IO Header #3
    4. Ethernet
    5. USB
    6. USB
    7. DB9 (standalone only)
    8. DB9 (standalone only)
    9. FastIDE 40-pin
    10. FastIDE 44-pin
    11. FPGA
    12. Digital Video Amplifier
    13. Digital Video Output
    14. DDR3 RAM
    15. JTAG Header
    16. MicroSD slot
    17. MicroUSB Power (standalone only)

    All other details are documented in this PDF.

    Apollo Team wishes you a GREAT summer :-)

    Click image for larger version

Name:	IMG_7578.JPG
Views:	583
Size:	891.9 KB
ID:	16039
    Last edited by Megatron; 31-12-2017, 15:12.

    #2
    Als beta tester was het me niet ontgaan nee
    [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

    Comment


      #3
      Nice!
      => Commodore A600HD/40 <=
      3D Amiga Gotek frames: http://www.thingiverse.com/_CrazyBob_/designs

      Comment


        #4
        Ik ben benieuwd wanneer ze beschikbaar komen. Die standalone lijkt me wel interessant voor ernaast.

        Maaruhm Dual Kickstart? Dat is een feature van pc's waarbij de bios kapot geflasht kon worden door malware, daar hoef ik bij een vampire toch niet bang voor te zijn mag ik hopen?
        [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

        Comment


          #5
          Originally posted by michael View Post
          Ik ben benieuwd wanneer ze beschikbaar komen. Die standalone lijkt me wel interessant voor ernaast.

          Maaruhm Dual Kickstart? Dat is een feature van pc's waarbij de bios kapot geflasht kon worden door malware, daar hoef ik bij een vampire toch niet bang voor te zijn mag ik hopen?
          Staat een beetje ongelukkig aangegeven, het is een flash module die een volledige core bevat (waar dus ook de kick in zit)
          Dus mocht de V4 bricked zijn omdat er om welke reden dan ook de flash niet goed is gegaan dan kun je de jumper omzetten en dan zal er weer een default core opgezet worden.
          Daarna kun je dus weer Workbench in om opnieuw te gaan flashen met de nieuwste core.

          In de huidige situatie (V600 V2 en V500+ v2) moet je dus IRC op en gaan vragen om een .jic bestand en je hebt dus een USB blaster nodig.
          Dat hoeft dus niet meer met de V4

          [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

          Comment


            #6
            Een jaartje gewacht (tevergeefs helaas) op de Vampire 600 V2.. ik hoop dat ze dan voor deze kaart een partnership aangaan met een club die deze kaarten dan ook binnen no-time kunnen leveren.. vergelijkbaar als bij de Vampire 500 V2..

            Comment


              #7
              De V600 V2 werd door Kipper2K gemaakt maar die is ermee gestopt (wegens bekende reden)
              V2 V500+ wordt door Majsta gemaakt
              V4 is Ontworpen door Ceaich en zal in Duitsland worden gemaakt, tevens zullen de batches meteen een stuk groter zijn als met de V2.

              Kortom De verschillende Vampires zijn door verschillende leden van het Apollo-Team gemaakt.

              Zeer waarschijnlijk zal ik de V4 kunnen demonstreren in Maarssen met de Oktober meeting.
              Last edited by MrZ; 15-08-2017, 19:13.
              [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

              Comment


              • WHiZZi
                WHiZZi commented
                Editing a comment
                Werdt met dt ja? Ik heb dat op de basisschool echt anders geleerd.

              #8
              WHiZZi

              Oh sorry hoor ik maak ook wel eens een taalfout....sjezus

              Last edited by MrZ; 15-08-2017, 19:29.
              [SIZE=11px]A500 PiStorm+Pi 3/A600 Vampire 2/A1200T PiStorm32+Pi 4b @2.2Ghz[/SIZE]

              Comment


              • WHiZZi
                WHiZZi commented
                Editing a comment
                U bent een schat :) .

              #9
              Originally posted by MrZ View Post
              De V600 V2 werd door Kipper2K gemaakt maar die is ermee gestopt (wegens bekende reden)
              V2 V500+ wordt door Majsta gemaakt
              V4 is Ontworpen door Ceaich en zal in Duitsland worden gemaakt, tevens zullen de batches meteen een stuk groter zijn als met de V2.

              Kortom De verschillende Vampires zijn door verschillende leden van het Apollo-Team gemaakt.

              Zeer waarschijnlijk zal ik de V4 kunnen demonstreren in Maarssen met de Oktober meeting.
              Bekend.. bepaalde informatie was bij ons (A1200.net) ook al bekend.. mede met name omwille van de komende projecten die bij ons op de rol staan.. wie kunnen we het beste spreken voor twee non-populated V4 boards dit ivm afmetingen en poorten?

              Comment


              #10
              Originally posted by MrZ View Post
              WHiZZi

              Oh sorry hoor ik maak ook wel eens een taalfout....sjezus
              niet meer doen hè! 😂

              It's a wonder tall trees ain't layin' down

              Comment


              • MrZ
                MrZ commented
                Editing a comment
                Nu ga ik het met opzet doen

              #11
              Kan er nu al eens ingeschreven worden voor een vampire a1200 versie?

              Comment


              • MrZ
                MrZ commented
                Editing a comment
                Nope.

              • Magic
                Magic commented
                Editing a comment
                MrZ Wat is dat toch ongevenaard niet commercieel :/

              • MrZ
                MrZ commented
                Editing a comment
                Magic

                Tis wel duidelijk

              #12
              Benieuwd wat dit gaat kosten, zou graag een willen bemachtigen voor mn Amiga 1200, al was het alleen al voor de ingebouwde RTG kaart...een workbench op hoge resolutie draaien lijkt me mooi, en nog eens de 060+ snelheid spreekt me ook aan. Alleen jammer dat de 1200 versie pas als het laatst aan de beurt is.

              Het goede aan het verhaal is dat ze voor 1 ontwerp hebben gekozen one size fits all.

              Dit maakt het gemakkelijker om cores uit rollen, om te flashen in de vampire rom. En gelukkig hebben ze de distributie en productie uit handen gegeven, hopelijk komt er nu snel resultaat.


              DISTRIBUTION
              In response to the unexpectedly high demand for Vampire 600 V2 and Vampire 500 V2+, the Vampire V4 will be
              sold exclusively through our authorized resellers:

              Amedia Computer France SAS https://www.amedia-computer.com/fr/
              Leaman Computing Ltd http://amigakit.com/
              RELEC http://www.relec.ch
              AmigaStore http://amigastore.eu
              Amiten Store http://amiten.es/

              Comment

              Working...
              X