Announcement

Collapse
No announcement yet.

Amateurinterview met opperhoofd van Hyperion

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Amateurinterview met opperhoofd van Hyperion

    Hier staat een interview afgedrukt met de directeur van Hyperion met prachtige uitspraken als: “We have no ‘views’ when it comes to AROS or Morphos” en geen antwoord op de vraag waar hij Hyperion in 2022 ziet staan. Eindigt met gebruikelijk Petroïaans ‘keeping Amiga alive’-geroep. Bladvulling.

    [URL="http://schrijfm.ch/ne"][SIZE=10px][COLOR=#444444][B][FONT=courier new]schrijfm.ch/ne[/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/URL][SIZE=9px] | [/SIZE] [SIZE=10px][COLOR=#330099][FONT=arial][B]commodore[/B][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=9px] | [/SIZE][B][FONT=times new roman][SIZE=10px][I]AMIGA[/I][/SIZE][/FONT][/B][SIZE=9px] | [/SIZE][SIZE=8px][FONT=arial narrow][COLOR=#FF0000][U][I][B]SUPER NINTENDO[/B][/I][/U][/COLOR][/FONT][/SIZE]

    #2
    Originally posted by Ikilledher
    Hier staat een interview afgedrukt met de directeur van Hyperion met prachtige uitspraken als: “We have no ‘views’ when it comes to AROS or Morphos” en geen antwoord op de vraag waar hij Hyperion in 2022 ziet staan. Eindigt met gebruikelijk Petroïaans ‘keeping Amiga alive’-geroep. Bladvulling.

    Toen ik het interview las, vond ik het ook geen hoogvlieger. Vooral dat stuk over open source en "world wide perpentual license" had ik graag verder uitgediept willen zien. Welk recht menen ze wel/niet te hebben. Want als je het niet kan open sourcen omdat je slechts een licentie hebt, ben je in elk geval geen eigenaar. Maar wie dan wel?
    [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

    Comment


      #3
      Ai, dit wordt smerig volgens mij. http://www.amiga-news.de/en/news/AN-...-00039-EN.html

      Nog even en dan blijft er nog minder over van Amiga voor de toekomst...
      [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

      Comment


        #4
        Things need to die for the new to arrive..

        Comment


          #5
          Originally posted by iRetroVolver
          Things need to die for the new to arrive..
          Soms is samen werken beter denk ik. Zeker als de community klein is en Hyperion en A-Eon niet de grootste groep (Classic) lijkt te vertegenwoordigen. Ik denk dat ik eerst wil weten waarom zij mijn belang beter denken te behartigen als Cloanto, voordat ik me daarover uitspreek. Op dit moment denk ik vooral, vermeend copyright-houder (Cloanto) versus licentiehouder (Hyperion), als dat maar goed komt zonder de community te schaden.
          [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

          Comment


            #6
            Kansloze club is dat toch, Hyperion. Beetje gaan lopen vechten om/over trademarks... veel dieper zakken kan niet. Als er nog respect was voor deze firma vol reserve Fransozen, dan zal dit binnen nu en niet al te ver in de toekomst volledig verdwijnen.
            It's a wonder tall trees ain't layin' down

            Comment


              #7
              Originally posted by Infant
              Kansloze club is dat toch, Hyperion. Beetje gaan lopen vechten om/over trademarks... veel dieper zakken kan niet. Als er nog respect was voor deze firma vol reserve Fransozen, dan zal dit binnen nu en niet al te ver in de toekomst volledig verdwijnen.
              Ze zullen er vast een idee bij hebben. Ik ben alleen wel erg benieuwd naar wat dat idee is.
              [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

              Comment


                #8
                Originally posted by Infant View Post
                Kansloze club is dat toch, Hyperion. Beetje gaan lopen vechten om/over trademarks... veel dieper zakken kan niet. Als er nog respect was voor deze firma vol reserve Fransozen, dan zal dit binnen nu en niet al te ver in de toekomst volledig verdwijnen.
                Firma vol wat ?

                Comment


                  #9
                  Originally posted by SimonV View Post

                  Firma vol wat ?

                  Comment


                    #10
                    Originally posted by SimonV

                    Firma vol wat ?
                    Ik heb een tijd in Brussel gewerkt en een van de Belgische collega's aldaar (hij kwam uit de omgeving Gent) noemde zijn Walloonse landgenoten ter plaatse - en andere Belgen die naar zijn bescheiden mening niet zo heel nuttig waren - reserve Fransen/Fransozen.

                    Vandaar. Absoluut niet naar iedere Belg bedoelt :-)
                    It's a wonder tall trees ain't layin' down

                    Comment


                      #11
                      Dan heb ik goed nieuws ! .... Ben Hermans en Timothy zijn Vlamingen. Je zou het bijna reserve-Nederlanders kunnen noemen aangezien we ons in 1830 losgescheurd hebben van het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden. Maar de waarheid mag gezegd worden, de doorsnee Fransman denkt dat Wallonie het 40ste department is van hun land maar helaas ...

                      Comment


                        #12
                        Originally posted by SimonV View Post
                        Dan heb ik goed nieuws ! .... Ben Hermans en Timothy zijn Vlamingen. Je zou het bijna reserve-Nederlanders kunnen noemen aangezien we ons in 1830 losgescheurd hebben van het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden. Maar de waarheid mag gezegd worden, de doorsnee Fransman denkt dat Wallonie het 40ste department is van hun land maar helaas ...
                        "...en andere Belgen die naar zijn bescheiden mening niet zo heel nuttig waren" - daar voldoen beide heren ruimschoots aan :-)
                        It's a wonder tall trees ain't layin' down

                        Comment


                          #13
                          Ik vind dat moeilijk oordelen.

                          Hyperion is ongetwijfeld begonnen met de beste bedoelingen. Iedereen stond te springen voor de "nieuwe Amiga" op basis van PPC destijds ( laat ons nu even het Blue VS Red debacle buiten beschouwing laten ) .... op een gegeven moment is het daar maar dan droogt plotseling de hardware bron uit, wil Amiga Inc plots het AMigaOS gratis op zijn bil slaan met een rechtszaak tot gevolg ... lang verhaal kort zit er DENK IK zoveel geld van Ben Hermans in het verhaal OS4 dat je niet even de handdoek in de ring gaat smijten of de kaas van je brood laten eten denk ik. Zet je even in hun plaats denk ik dan ? Het is erg gemakkelijk om van de zijlijn te staan roepen " maar het moet zus en zo en ik zou dit en dat " ...

                          Of ze die eeuwige strijd gaan winnen / volhouden ? Ik weet het niet, mijn zin zou alleszins al lang over zijn maar nogmaals het is mijn geld en inmiddels bijna 20 jaar van hun leven met veel downs en weinig ups niet dat in hun zaak zit. Ik snap eigenlijk al helemaal niet hoe er nog iemand zijn brood kan verdienen met Amiga maar blijkbaar is het wel degelijk zo.

                          Over dat interview ... tja inderdaad bladvulling voor Generation Amiga die gewoon gekregen hebben wat ze gevraagd hebben: een interview.

                          Comment


                          • rvo
                            rvo commented
                            Editing a comment
                            goede reactie. helemaal mee eens

                          • tsb
                            tsb commented
                            Editing a comment
                            ik sluit me aan bij rvo

                          #14
                          Ik denk dat het vast met een goede reden gedaan wordt. Of het eindresultaat goed is voor ons als community, dat is een kwestie van geduld.

                          Ik baal er vooral van dat het kennelijk zo hard moet, dat er gewoon trademarks aangevraagd worden op de productnamen van anderen. Kennelijk zien ze zich ergens door gedwongen.

                          Ik vermoed dat er in elk geval meer achter zit als dat wij te zien of te horen krijgen.
                          [SIZE=10px][I]3x Amiga 500, 1x Amiga 1200 1D4[/I][/SIZE]

                          Comment


                            #15
                            Ik vraag me af of het uiblijven van de beloofde pers release van Jens en Hyporion aangaande Picasso96 hier nog wat mee te maken heeft. Zo van shit, goeit roet in ons (marketing) eten??

                            Comment

                            Working...
                            X