Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat heb je vandaag/recent gekocht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Originally posted by spud View Post
    De verleiding was toch te groot voor een echte Sharp X68000. Ben nog in afwachting van de spanningsomvormer (230V naar 100V). Misschien dat ik hem wel een keertje opstel in Maarssen.
    holy shit, zie ik dit nu pas? ik zoek al heel lang naar een x68000. en ik durf niet zo goed te bieden via yahoo.. maar dat zal er toch van moeten komen ben ik bang :D ik wil sowieso wel een zwarte en ook geen compact. hoe ver ben je met de jouwe? wat ben je er mee van plan verder?

    Comment


      De X68000 (ACE HD) met 2 MB, zonder keyboard en muis heb ik via ebay gescoord van iemand in Frankrijk. Niet de goedkoopste, maar ook niet de duurste als je sommige prijzen van (ongereviseerde) exemplaren op yahoo.jp ziet (600 euro geloof ik), maar wel al met gerecapte PSU en floppy drives en vervangen batterij en een reeds geinstalleerde SCSI2SD. De moederborden zijn niet gerecapt, dus dat is wel een risicootje. Mogelijk dat ik iemand in NL een keer een uitdaging bezorg :) Daarnaast heb ik een goeie step down voltage convertor gekocht (240V naar 100 Volt).

      Op yahoo.jp (via Buyee.jp aanrader) heb ik een 4 MB uitbreiding, muis en keyboard adapter gescoord en verder heb ik een door een hobbyist nieuw gebouwde Midi kaart gekocht. Dus in principe is ie compleet (op misschien ooit een origineel keyboard en muis na en nog een origineel spelletje of 2, originele CRT vind ik teveel gedoe). Heb hem wel via een OSSC aangesloten op m'n monitor, want zelfs een BenQ die wel op een Amiga werkt, heeft moeite met het X68000 signaal.

      Geweldig apparaat, maar vooral als je van shoot m ups houdt. Maar in z'n geheel voelt hij niet zo volwassen en compleet als een Amiga en dat komt o.a. door het zo goede AmigaOS.

      Misschien dat ik hem in juni wel mee neem naar Maarssen.

      Comment


      • Verkoophoek
        Verkoophoek commented
        Editing a comment
        Doen!Ik wil graag een x68000 in actie zien!

      Leuke verzameling voor iemand hier?

      https://www.marktplaats.nl/a/compute...kdrmYezVpkKOxQ

      Comment


        Originally posted by spud View Post
        De X68000 (ACE HD) met 2 MB, zonder keyboard en muis heb ik via ebay gescoord van iemand in Frankrijk. Niet de goedkoopste, maar ook niet de duurste als je sommige prijzen van (ongereviseerde) exemplaren op yahoo.jp ziet (600 euro geloof ik), maar wel al met gerecapte PSU en floppy drives en vervangen batterij en een reeds geinstalleerde SCSI2SD. De moederborden zijn niet gerecapt, dus dat is wel een risicootje. Mogelijk dat ik iemand in NL een keer een uitdaging bezorg :) Daarnaast heb ik een goeie step down voltage convertor gekocht (240V naar 100 Volt).

        Op yahoo.jp (via Buyee.jp aanrader) heb ik een 4 MB uitbreiding, muis en keyboard adapter gescoord en verder heb ik een door een hobbyist nieuw gebouwde Midi kaart gekocht. Dus in principe is ie compleet (op misschien ooit een origineel keyboard en muis na en nog een origineel spelletje of 2, originele CRT vind ik teveel gedoe). Heb hem wel via een OSSC aangesloten op m'n monitor, want zelfs een BenQ die wel op een Amiga werkt, heeft moeite met het X68000 signaal.

        Geweldig apparaat, maar vooral als je van shoot m ups houdt. Maar in z'n geheel voelt hij niet zo volwassen en compleet als een Amiga en dat komt o.a. door het zo goede AmigaOS.

        Misschien dat ik hem in juni wel mee neem naar Maarssen.
        Was die persoon in Frankrijk heel toevallig 'ajefr' ? :) Ik zat ook op die X te bieden geloof ik! Hij verkoopt ze wel vaker, ik hou hem in de gaten. Zou leuk zijn als tsb de recap kan verzorgen, weet ik meteen of dat goed te doen is! Jammer dat ie het niet deed met die BenQ, ik hou er dezelfde theorie op na met mijn Dell u2412m, waar een Amiga ook gewoon op werkt. We zullen zien.. Buyee ken ik, zelf ga ik denk ik bieden via Dejapan, als er niet snel iets in Europa voorbij komt. Maar het blijft een ontzettende gok met deze machines..

        Als je hem meeneemt naar maarssen kom ik zeer zeker kijken, ben echt heel benieuwd.

        Comment


          Ja, komt van die ajefr, maar de mijne was geen auction, alleen rechtstreeks kopen.

          Ik beloof niks. Is veel gedoe dat ding meenemen. Dan moet ik m'n monitor van de VESA arm halen. Ik heb geen losse speakertjes die ik zomaar mee kan nemen, gelukkig heeft ie een soort van acceptabele interne speaker. De OSSC en de step down converter moet mee. Het MIDI deel gaat niet mee en dan moeten sommige spellen weer (in text config files) terug gezet worden naar native audio,...

          Comment

          Working...
          X